Gå til innhold

Hjelp! Reima dress til ettåring, bortkastede penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden tenkt at jeg MÅ kjøpe reima-dress fordi den er best i test osv. Men prisen er jo helt utrolig... Den kommer uansett også til å vare kun en sesong, for neste år vil hun være 2,5 år og mye større enn det hun er nå. Vil jo heller ikke ha en altfor stor dress, da slites den jo på de gale plassene og da vil det heller ikke spille noen rolle om den er best i test eller ei.

Dessuten er småbarnsavdelingen i barnehagen kun ute ca. en time om dagen. Ikke sikkert de er ute i det hele tatt på de kaldeste dagene, og vi bor langt oppe i nord så her er det nok mange av de dagene. Ikke er de minste så altfor aktiv heller, regner med at vinterdressen kommer til å sette en stopper på hvor mye hun klarer å løpe og svette iløpet av den timen.

Har ganske dårlig økonomi, og med flytting i tillegg blir det verre. Må ut med masse penger i nærmeste fremtid, og min drøm om å kjøpe reima dress til frøkna begynner å visne litt bort.

Kan dere gi navn på andre dresser som er kommet godt ut i test (og hjemmetest til smårollinger;-) som ikke er så dyr som reima?

Og bør jeg heller spare den tusenlappen til neste år når jenta er større og er mer ute?

Hvordan er coop sine vinterdresser? Hørt mye om dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reima, bortkastet? Ja, ja og... JA! Det er ikke Reima som er best i test en gang, så jeg skjønner ikke hvorfor enkelte har fått det for seg at de MÅ bruke masse penger på det? Barna mine har Reima luer og votter, og thats it ;-) Har kjøpt vinterdressene på NameIt i de siste årene, og er superfornøyd! I fjor betalte jeg 500,- per dress, og vet du hva? De trykte Reima ned i støvlene i fjor! :-)

Skrevet

Deter mange dresser som er bra! Se foreldre&barn sin test for året :-)

Man må ikke kjøpe reima. Jeg hadde name it sin vinterdress i vinter da jenta mi var 1 år. Denne vinteren fyller hun 2 og er mye mer mobil så jeg har kjøpt Troll sin dress og håper jeg blir fornøyd :-)

En smårolling på 1 år må holdes varm selv om de sitter stille og de må kunne bevege seg ganske fritt siden de gjerne kryper endel rundt.

Skrevet

Vi brukte en reflex dress (eller var det name-it??) til poden første vinteren hans, og den holdt i bøtter og spann! Varm og tørr :) De beveger seg ikke såå mye iflt 2 åringer så de trenger primært en varm og vanntett dress, at den er 120% best i passform er ikke så viktig. Og jeg synes REIMA er oppskrytt. Vi brukte FRIENDS dressen i fjor (og kommer til å bruke den samme i år siden den passer en vinter til håper vi) og den var helt knall for en 2-3 åring :) Men dette årets FRIENDS dress er ikke så god :/

Skrevet

Reflex sin vinterdress er veldig god. Den koster ikke skjorta, men har fin passform, er lett, holder på varmen og tåler mye.

Skrevet

Synes name it dressene var kjempe fine i år til de aller minste, men guri så stive da! Har jo litt med hva som er behagelig å ha på også da.

Skrevet

Ble nesten lettet med disse svarene;P Har lest meg gal på tester fra f&b, men klarer ikke å bestemme meg. De som er middelsbra i testen kan jo være supre i "virkeligheten", kan de ikke?

Hvordan er det med kappahls dresser da, om de har dresser til ettåringer.

Skrevet

Jeg kjøpte Reima til førstemann da han begynte i barenahegn like over ett år gammel. Denne passet han fint i to sesonger.

Så lenge de har lært seg å gå sliter de minste minimalt på dressene. Så da nr. 2 startet i barnehagen var dressen like fin. Også hun brukte den 2 sesonger.

Nå er den hentet fram og nr. 3 er klar for å bruke samme dressen som fremdeles ser som ny ut.

Reima koster mye, men hos meg har den blitt en rimelig investering gjennom årene. Reima er jo så utrolig myk, noe som er ekstra viktig for de små. Og at den har ekstra polstring i rompa i de str hvor de sitter mye på bakken er et ekstra +.

Skrevet

Nå bor vi i Oslo da, og litt annet klima kanskje. I tillegg går mine barn i naturbarnehage. Vi har kjøpt Reima til vår 1 åring og 4 åring og er strålende fornøyd. Alltid hatt Reima vinterdress til eldste. Både fordi den er lett, mye og glatt innvendig slik at ull ikke "kryper" oppover om du skjønner.

Vi er også mye ute i helgene, så for meg er Reima fantastisk!! Driter i disse testene, jeg kjøper det som jeg synes er best!

Skrevet

Eneste grunnen til at vi endte opp med reima da datteren min var 1 år, var p.g.a. bevegelighet. Hun krabbet og var veldig liten så måtte ha en dress hun kunne bevege seg i.

Brukte den to sesonger da, og søsteren skal bruke den i år. Er like fin, så verdt pengene!

Skrevet

Ja det er bortkastet. De varer kun en sesong og når de er så små og de er ikke lenge ute i bhg når de er så små heller.

Skrevet

Les svaret mitt over her.

De varer mye lengre enn en sesong!

Skrevet

driter man penger så er Reima greit å kjøpe, men for folk flest med normal økonomi, i hvertfall de med dårlig økonomi så vil jeg si at det er dumskap å kjøpe Reima til full pris i hvertfall, greit med brukt/ kraftig nedsatt på salg, hvis ikke er det plenty andre gode dresser til halve prisen og enda rimelige som er helt ok.

Vi har ganske god råd, men vi bruker huet før i drar kort, kansje derfor vi sitter godt i det og har betalt ned mye på boliglånet så vi faktisk nå eier mer enn banken i huset vårt.

Skrevet

Hadde Name it til min da 14 mnd gamle gutt og ALDRI mer. Tung, stiv og ekstremt klumpete. Lille gutten min som begynte å ta sine første skritt på den tiden hadde virkelig problemer med den dressen på. Arvet så en Reima dress av kusina og hverdagen ble ny. Boktavelig talt!! Den er lett, luftig og myk. Se opp for salg, særlig på våren på disse Reima dressene. Tester bryr jeg meg ikke om, men jeg sverger til Reima uansett!! Til alle mine 3 barn, og spesielt til de yngste pga. bevegelighet. Det at 1 åringer ikke er mye ute er tull hvertfall for oss. I barnehagen er de mye ute og vi som familie er også mye ute.

Name it dressen fra i fjor har jeg gitt bort....

Skrevet

Reima trenger ikke være så dyrt om man kjøper de på salg om våren. Reima er best synes jeg pga. bevegelighet..noe som jeg ser på som temmelig viktig. At den har andre kvaliteter også er jo flott ;o)

Skrevet

Med mindre dere er ute i timesvis i helgene og barnet dermed kommer til å bruke dressen MYE, vil jeg si ja, det er bortkastet.

Da gutten min var ett år var han ute omtrent like mye i barnehagen som du skisserer når det var vinter. Han sov ute i vogn (da ikke i vinterdressen sin...), ellers var de ute maks en time, kanskje ikke det en gang. Sikkert mange barnehager som er ute mer, men vær, vind, glatt bakke osv. setter fort litt stopper for hvor mye de aller minste er ute...

I alle fall, jeg var så glad jeg ikke hadde kjøpt masse dyrt utstyr til ham, da jeg så hvor lite det ble brukt...han hadde reflex vinterdress den vinteren, og den var helt knall! Lett å bevege seg i, nokså tynn med fleecefor (hadde selvsagt ullundertøy og fleece/ulltøy som mellomlag) og den kostet 399 kroner.

Så forresten på HM sine vinterdresser her en dag. Lilla til jente, kjempefin :) Kosta den 400 eller 500 tro? Syns også kappahl sine er fine, men de var vel litt dyrere.

Skrevet

Jeg syntes det var veldig bortkastet da barna var så små ja.

Skrevet

Jeg har hatt mange reimadresser og andre dresser og tenker at når de er små er det ekstra viktig med bevegeligheten som er i disse mye omtalte reima'ene. Jeg kjøpte en i str 86 til min eldste som nå er 6,5 år. Den er brukt av fire barn og dermed vel verdt pengene.

Når det er sagt er min erfaring at man må ha ny dress hver vinter fordi barna vokser. Ettåringen din klarer seg nok helt fint med en billigere dress så lenge den passer henne. Jeg hadde et år en reflex-dress til min sønn og det var ikke bra. Ikke fordi det var noe i veien med dressens kvalitet og egenskaper, men fordi den smale modellen med strikk i livet ikke passet til kroppen til min tjukkebolla.

Bruk litt tid på å prøve og kjenne på dressene og gjør deg opp din egen mening i stedet for å bli blendet av reima-reklame på dib. Dress-jungelen er omtrent like skremmende som barnevogn-jungelen når man får første barnet, men etterhvert så finner man ut at det stort sett går fint uansett hvilket utstyr man ender opp med.

Skrevet

Har flere ganger kjøpt brukte reimadresser til mine når de har vært helt små. Dressene ser ikke brukt ut hverken etter forrige eier eller mine barn, så får solgt til samme pris som jeg betalte. Ikke bortkastet 400-500 kr i det hele tatt. Gidder ikke å kjøpe name it eller annen tung og stiv dress når de knapt kan gå fra før bare for at den skal være årets modell.

Skrevet

Nei, når du kjøper reimadress til en 1 åring så kjøper du til en ettåring. De vokser såpass mye på et år at dressen er for liten når de er 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...