WildPrincess Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Vi skal pusse opp to bad i huset vi akuratt har kjøpt Et blir bad/ vaskerom med bedekar... det tror jeg at jeg har sånn ca spikra hvordan vi vil ha Bad nr 2 blir bad med dusj. Her ønsker jeg i utgangspunktet dusj rett på gulv... og da helst uten fliser. Har sett på dusj kar som man kan støpe ned i gulvet og på vinyl belegg. Blir det vinyl må det være noe litt kult, som ikke ser ut som de beleggene som legges i industi bygg. Noen med noen erfaringer her??? Som dusj ønsker jeg en sånn "regn dusj" som helst er montert i taket + en "vanlig" dusj på veggen. Men så er jeg litt usikker på om dette ser fancy ut, men er lite praktisk eller om det er verdt pengene... evt om det er andre løsninger som folk andbefaler. (Kabinett av noen type er helt uaktuelt.. ihvertfall så lenge jeg ikke må )
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Finnes jo mange fine sånne "paneler" som har regndusj fra "taket" og samtidig en hånd dusj... Jeg hadde aldri hatt dusj rett på vegg/gulv hvis jeg skulle hatt fliser el noe på gulv/vegg. Dette sliter så innmari at man må regne med å bytte ut/fukt skader etter noen år. Hvis dere skal ha belegg må dere sørge for å ha kanten høyt opp på veggen for å unngå slitasje og fuktskader. Uansett må dere huske på at selv om dere ikke har fliser o.l på gulvet (ser du nevner dusj kar) så vil dusjing slite minst like mye på veggene i dusjen, som på gulvet =)
Bananikakao'n Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Enig med deg ang kabinett Vi har dusjen rett på flisene og det er ikke problemer med fugt her, men det er såklart noe man skal tenke på. Kunne jeg valgt nå ville jeg hatt pebbles http://rightpricetiles.no/fliser/fliser_detail.php?tileID=684§ionID=5 på gulvet inni dusjen. Ikke hypermoderne, men jeg synes det er veldig fint. Også vil jeg ha sånn regndusj. Tror ikke jeg har sett regndusj uten ekrta hånddusj, så da får du jo pose og sekk. Lykke til! Du får tråle interiørsider på nett gå f eks på finn og søk i bildebasen på bad, der er det masse inspirasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå