Gå til innhold

Kan dette skyldes vogn med 3 hjul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vogna så lite stabil ut ,ihvertfall ikke på busstur med svinger.. Hadde aldri i verden latt vognen min stå alene uten å holdt den, 3 hjul eller 4 hjul..

Er noen stødige 3 hjulinger ,feks OTH son er kjempe bra og god og TfK sin tror jeg er bra og.Men Quinny og den der er nok ikke helt det store.

Det er stor forskjell på 3-hjulinger og 4-hjulinger også.

Men at noen lar ett barn på 7uker ligge i den vognen på bussen uten å holde vognen eller være der må jeg si er meget merkelig..

Joda det hadde nok vært lurt med belte på bussene,men ansvaret ligger jo også hos den som har med seg vognen!

Skrevet

Det finnes ustabile 3-hjulinger, akkurat som det finnes ustabile 4-hjulinger.

Har ingen erfaringen med vognen hun her har, men har alltid reagert på at den er ekstremt høy (selv om det ikke ser slikt ut på bildet) og det er jo en faktor som gjør en vogn mindre stabil, uansett antall hjul.

Har hatt flere vogner, og den aller mest stabile av dem var en TFK med nettopp 3 hjul. Så lenge alle hjula var plasser på bakken var det nesten umulig å velte den om du så prøvde.

Det skal mye til for at en vogn står stødig på bussen uten å være lenket fast, uansett hvilken modell. Jeg har nå en med 4 hjul og må holde den godt fast i svingene føler jeg.

Og viste du foresten at den vogna som velter mest er Simo? Ikke bare er det en av de mest solgte, men den har også nettopp 4 hjul.

Det er tyngdepunktet en må se på, for selv om hjulet foran er felles er det allikevel 2 hjul på hver langside.

Skrevet

1214 her igjen.

Men at buss sjåførene ikke stopper , de er jo helt fjern!!

Hender desverre altfor ofte at de ikke bryr seg om noe annet enn å bare kjøre svin og drite i medmenneskelighet,høflighet,normal kundevennlighet..

Skrevet

I dette tilfelle må nok vognen ta en del av skylden... Jeg kjøpte samme vogn som damen i artikkelen har når jeg ventet nr.2, bebe comfort. Og den synes jeg var veldig ustabil, når jenten min var 4 mnd solgte jeg vognen og kjøpte meg en OTH som jeg hadde til nr.1. Den er jeg super fornøyd med!! Stabil og god!

Men jeg mener jo det er HØYST uansvarlig å ha med seg barn i barnevogn på buss uten å holde fast vognen!

Skrevet

Hvordan kan hun sette seg på bussen uten å holde på vongene, det lurer jeg på. Kjører selv buss med vogn daglig, og ikke en gang slipper jeg tak i vognen mens bussen er i fart, ikke snakk om!

Skrevet

Busssjåføren var totalt uansvarlig som ikke ventet til mor hadde kommet frem til vognen etter å ha betalt. Midtgangene er ganske smale så det går ikke å ha med seg vognene for betale og da lurer jeg på dere som mener hun aldri skulle gått fra vogna.. Hvordan skal hun da få betalt? Hun har nødt til å gå fra vogne det lille minuttet for å betale..

Jeg kjørte også buss her for en tid siden med barnevogn.. og jeg måtte holde GODT fast i vogna for bussjåføren kjørte som en gris! Ble virkelig overrasket..ikke snakk om å bremse ned når det kommer svinger...

Skrevet

Når du skal fram å betale kan du ikke ha vogna med deg, det er ikke plass til det.

Skrevet

jeg tar en del buss med vogn, og dersom bussen begynner å kjøre, går jeg tilbake til vogna, jeg lar den ikke stå. Da lar jeg heller vær å betale, og sier i fra til sjåføren når jeg går, at jeg betaler neste gang, om han ikke kjører. Alle bussjåførene har beklaget, og sagt selvsagt.

Og, om det er vogna si skyld... Njaaaa, men HVORFOR BRUKER IKKE FOLK SELE I VOGNA fra dag 1? Vogna kan tippe på en fortauskant, man kan være uheldig å falle, man går opp/ned en liten trapp. Uten seler flyr ungen som en katapult. Selene er der for en grunn. Og med seler faller ikke ungen utav, men blir beskyttet av rammen på vogna. et barn som druknet av at han akte seg ut av kalesjen bak på voga, og ble hengene med hodet ned i en bøtte. (Kilde: Norsk luftambulanse's medlemsblad) Sele i vogna redder liv.

Skrevet

Hun satte seg jo aldri ned, hun gikk frem for å betale mens bussen sto stille. På vei tilbake til vogna ble hun forhindret av en annen passasjer og sjåføren begynte å kjøre og vogna tippet og ungen føk ut. Det var ikke noe å feste vogna med i denne bussen.

Ser mange kommentarer om at moren kunne ha bedt en medpassasjer om å holde i vogna til hun kom tilbake. Det synes jeg er et godt råd! Bussjåføren mistet kanskje oversikten og trodde hun var tilbake med vogna. MEN han skulle ha stanset når han ble bedt om det og sjekket om alle var ok!

3 hjul eller ikke, en vogn tipper lett når en buss aksellerer eller svinger og må sikres med belte eller at man holder i vogna.

Skrevet

Avisa spør hva hun kunne gjort annerledes. Det kan jeg fortelle.

Hun kunne gjort som de fleste andre mødre på buss, spurt en medpassasjer om å holde vogna stødig mens hun validerer kortet sitt! Har ikke telling på hvor mange ganger ukjente medpassasjerer på buss har spurt meg om jeg kan holde barnevogna i tilfelle bussen begynner å kjøre mens de er fremme å validerer kortet sitt. Det har jeg gjort selv også selv om min vogn er en firehjuling som er stødig som et fjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...