M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Hvor langt var dere på vei da dere ble det?
SuperMuffin Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Nei, ikke enda, er 5+6.. men er redd jeg blir nødt snart.. konstant kvalm og har begynt å kaste opp nå, foreløpig har det kun vært tidlig om morgenen, men nå er jeg så kvalm at jeg ikke orker noe. Men prøver å lenge jeg kan å være på jobb, nettopp fått nye arbeidsoppgaver og en skikkelig opplæring, så vet det ikke blir populært at jeg blir borte, han virker allerede gretten for at jeg ikke har lært meg alt enda.. og det er omfattende.. uff, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Bare håper det gir seg snart!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2011 Uff ja.. Ikke lett altså.. Jeg også håper på å kunne jobbe så lenge som mulig, men i dag kom kvalmen kastet på meg og jeg fikk litt sjokk.. Gikk fra 0 kvalm til super kvalm på 1 sekund... Jeg er 5+1, og det blir nok verre i dagene framover.. Jeg har akkurat fått fast jobb, og tipper de kommer til å tenke at vi har timet det godt.. Men vi har jo prøvd i 2 år og 4 mnd. Hvorfor skal vi damer gå rundt å engste oss over å fortelle på jobb at vi er gravide? Er jo en fantastisk ting, og det skjer jo med de fleste kvinner i en viss alder, så skulle jo ikke være noe sjokk for arb.givere heller... Håper det kommer seg raskt ja supermuffin, så får vi krysse alt vi kan for at de tar det bedre enn vi frykter.. :-)
-spent- Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Ja, jeg har vært sykmeldt i 2 uker nå..har veldig lavt med jern og feritin også. Ikke at feritin sier meg så mye men.. Har iallefall ingen energi og er konstant kvalm..og har heldigvis bare kastet opp noen få ganger. Jeg var 7 uker da jeg ble sykmeldt..
2 hjertegull :) Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har til nå sluppet unna kvalmen.. Men er bare 5+5 enda, så jeg føler meg ikke trygg på å slippe helt unna.. Med min forrige traff kvalmen meg hardt og brutalt rundt uke 7. Jeg gikk en stund på kvalmestillende medisin, men legen ville heller sykemelde meg etterhvert.. Jeg ble fryktelig engstelig ang jobb, og hvordan de ville takle det. Men mamma sa noe lurt: Når man ansetter kvinner i fruktbar alder, er det noe man må regne med! Så enkelt er det!! Håper kvalmen din gir seg snart! )
kei80 Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Hei snupp! Hopper innom avogtil for å følge med deg! Håper kvalmen avtar fort hos deg! mange klemmer fra andre siden hehe..
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2011 Hei Kei:-) Så koselig!!!!!!!!! Tusen takk for det. Satser på å ha deg inn hit så fort som mulig;-) Klem:-)
SuperMuffin Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Ja, jeg er helt enig med mamman din Mia. Det koselige er at alle andre her er veldig positive og spør mye. Allerede måttet love å komme innom med ungen mange ganger for å hilse på i permisjonen.. Det er bare han grusomme sjefen som sikkert skulle ønsker jeg var mann... Har første kontroll neste mandag, så får håpe jeg klarer å holde meg til da i hvertfall og så få noe kvalmestillende..
HLR Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Ja, veldig! Jeg har vært kvalm i tre uker og trer inn i uke 9 på torsdag. Har vært mye borte fra jobb og ble sykmeldt forrige uke. Hadde lyst til å gå ut i halv sykmelding men det var ikke aktuelt sa legen. Det går mye opp og ned og jeg er kvalm HELE døgnet.Nå går det heldigvis noen dager da jeg ikke kaster opp, ellers er det også en del av pakke. Har dårlig samvittighet for jobben i.o.m at jeg er i en lederstilling. Det endte med at jeg måtte bare fortelle jobben det, var så mange spørsmål. Nå er jeg sykmeldt fram til mandag, så får vi se på neste legetime:( Håper det går over når jeg nærmer meg uke 12. Jeg har gått NED 2 kg fordi jeg ikke får i meg mat, så hvis noen har noen råd så kom med de! Selv om man tror man har prøvd det meste hittil! Lykke til med kvalmen, for de fleste gir det seg etter 3 mnd!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har 1 råd som jeg har sett mange komme med i det siste. Blitt anbefalt av leger. Det er å ta pyridoksin (B6 vitamin) Kjøp på apotek. 40 mg pr tablett og ufarlig i sv skap. Jeg tok min første i går kveld, og har i dag ikke merket kvalme enda.. Kan jo være tilfeldig, men jeg håååper det er de som hjelper.. Har lest at enkelte anbefaler 1 tabl morgen og 1 kveld.. Jeg begynner med 1 nå, så får jeg se om jeg føler jeg trenger 2 etterhvert..
*bøllefrø* ♥gravid♥ Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Ja jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 5, men denne uken ( 8+1 ) måtte jeg kaste inn håndkle og er nå 100% sykemeldt ut denne uken.
Sanna86 Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Ble sykemeldt når jeg var 5+5 og er fremdeles sykemeldt en stund til (er uke 11 i morgen). Har ikke gjort annet enn å kaste opp, først den uken her det kan gå en dag mellom hver gang jeg spyr! Har resultert i at jeg har gått ned 6 kilo, så nå er jeg lei:S Satser på at det snart gir seg, begynner virkelig å savne jobben!!
SuperMoM <3 Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har ikke jobb nå siden jeg går hjemme med tvillingene som blir 4mnd nå den 14. Jeg går også fra 0 kvalm til superkvalm på et sekund,men må bare ignorere det. Jeg er 9+2 i dag.. Da jeg gikk gravid med tvillingene så var det også sånn,men måtte jobbe likevel. Har funnet ut at så lenge jeg ikke har kasta opp,så må jeg bare prøve å ignorere det. Må derimot si at det er verst på kvelden,men da sover alle 4 barna og jeg har liksom ingenting å styre med. On du kaster opp,så bør du vurdere å sykmelde deg,da det kan gå utover arbeidet du gjør. Om det "bare" er at du et kvalm,så er det absolutt bedre å styre på med noe enn å bare være hjemme:) Min erfaring iallfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå