Gå til innhold

Hjelp! Jeg kan kjenne babyen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 33, og tidligere i dag etter et toalettbesøk ble det plutselig så vått i trusa. Dette er nr to og men førstemann hadde jeg lekasje og ble satt igang i uke 38.

For ca 1 uke siden er jeg rimelig sikker på at slimproppen gikk, men leste at det var vanlig at det "kom en ny" så tenkte ikke mer over det.

Men nå tenkte jeg at jeg skulle sjekke for "artighetsskyld" og stakk to fingre opp i sjeden, jeg kjente det jeg mener er tappen og den var åpen, innenfor det kjente jeg noe hardt og rundt, som jeg kunne dytte på og da beveget sannelig lillemann i magen seg! Det må altså være hodet hannes!? Var kun en tynn hinne imellom...

Har prøvd å ringe jordmor men ingen svar, ringte til føden men der var det opptatt... skal vente litt så skal jeg ringe igjen hjelpes :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er nok babyen, men tror absolutt ikke du bør dytte med fingrene oppi der:-)

Skrevet

Oj! Min første reaksjon var: SÅ ARTIG! DU SKAL BLI MOR!

Men ja, ring føden. Du er bare i uke 33 så ikke fød enda. Jeg har bare ett barn og har ingen erfaring med det naturlige ved fødselen. Så jeg vet ingenting og kan ingenting om dette. Men ring føden du.

Skrevet

så spennende :D Lykke til!!

Skrevet

Ikke fød enda?? Du tror man kan bare bestemme seg for det ja ...

HI : Ikke driv å kjenn oppi der med fingrene nå - basselusker vet du. Bare fortsett å ring til du får svar. Kan ingen begynne å kjøre deg til sykehuset?

Skrevet

Har selv stor fare for prematur fødsel og talen fra legene er klare om vannet går så tidlig som på deg....du skal legge deg ned - og få ambulanse til å frakte deg til sykehus.

Dette er fordi babyen har fortsatt så stor plass i magen, at det er fare for at navlestrengen kan komme rundt halsen på babyen.

Det er også fare for at morkaken kan løsne...

Pga dette skal mor ligge flatt.

Lykke til ;-)

Skrevet

Ja, ikke fød enda! Det er min oppfordring. Om hun klarer det eller ei vet bare naturen. En måte av meg å vise omsorg.

Skrevet

Dette må være det verste tilfelle av "jeg tror jeg spør på forumet først, før jeg eventuellt ringer lege/jordmor" jeg noen sinne har sett. Kjenner jeg får litt vont i meg, og håper virkelig at alt går bra med hi og at hun fikk kommet seg til sykehuset for kontroll og nødvendig hjelp.

Skrevet

Hvorfor i H----- stikker du fingrene opp der og dytter på ungen? Herregud, verste jeg har hørt, vondt i skrittet nå faktisk, så ille syns jeg det var.

Folk gjør mye rart altså!

Skrevet

Det er da helt normalt å ha sex i svangerskapet.. Ser ikke hvorfor det da er så ille og putte en finger inn ?

Uansett, ringte føden som er over en time unna, fikk beskjed om å komme inn til sjekk, så måtte først hente guttungen i b.hagen før jeg kjørte. Ikke snakk om at jeg skulle legge meg eller at jeg ikke kunne kjøre selv.

Jordmor sjekket med en q-tips lignende sak og da var det ingen utslag på fostervann... Det var heller ikke farlig om det var åpning, så lenge hinnen enda var der og vannet ikke gikk så kom det til å gå helt fint...

Så jeg ble sendt hjem igjen. Og fikk beskjed om å ta kontakt om det skulle være noe.

HI

Skrevet

Får håpe h*n blir der en stund til da. Men synes det var rart du ble sendt hjem igjen?

Skrevet

Hahaha, du vet at man ikke kan bare bestemme seg for å ikke føde om man føder? Akkurat like lite som at du ikke kan bestemme deg for å føde før du er klar heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...