Gå til innhold

Kan man kalle en 2 åring overvektig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, om barnet veier veldig mye. Så mye at vekten hemmer barnet i lek og utfoldelse.

Skrevet

godt spm, lurer på det samme :-) Min toåring er tung/litt kraftig benbygning, men tror ikke hun er overvektig..

Skrevet

Blir helt satt ut av folk her inne. Barn SKAL være litt lubne. La de være!

Skrevet

er forskjell på litt lubne barn og direkte feite unger da!!

Skrevet

Jeg mener i hvert fall at det skal mye til for at man skal kunne kalle en 2-åring overvektig. Så små barn skal være gode og runde. Når de begynner å bli 3-4 år derimot, mener jeg at de bør være slanke.

Skrevet

Så lenge foreldrene kan si med hånden på hjertet at barnet får sunn mat og nok mosjon (dvs foreldrene legger opp til aktiviteter i helgene), så er ikke barnet overvektig, men robust. Dersom det går mye i fet middagsmat som pizza, pølser, makaroni og taco, og helgene tilbringes innendørs, så er det foreldrenes ansvar å innføre sunne verdier hos barnet.

Skrevet

Ja, han i Kina som røyker og veier like mye som meg, vil jeg absolutt kalle overvektig.

Samt de som ikke passer "vanlige" str.

Skrevet

Det er ikke noe som heter kraftig benbygning. det er noe overvektige sier for å trøste seg med.

Skrevet

Joda, kraftig benbyggnig finnes. Der utgjør imidlertid maks 1,5 kg på ett voksent menneske. Ikke 15, som noen tror...

Skrevet

Javel, 22.40.. Siktet du til meg da, med en toåring med kraftig benbygning? Har ALDRI hørt hun er feit faktisk, men robust for alderen. Hun ser helt normal ut i ansikt og ved mage osv, litt lubne lår bare. Mange som er slanke rundt midjen, men som har mer rundt lårene, eller som er feitere rundt magen med tynne lår. Man trenger ikke da å være direkte overvektig fordi man ikke er velproposjonert? Voksne og barn!

Skrevet

Selvfølgelig kan man definere en toåring er overvektig om h*n er overvektig. Ja, det finnes 2 åringer som er svært overvektige og som man må sette inn tiltak for å få barnet til å vokse seg ut av overvekten (da snakker vi altså ikke om å slanke barnet).

Skrevet

Ja jeg siktet til deg 23.15...men det var da en voldsom forsvars posisjon du plutselig kom i da?? Jeg har aldri sett ungen din,så ikke vet jeg. Men det er bare så typisk overvektige voksne og unnskylde seg med kraftig benbygning,når det faktisk ikke utgjør så mye (som hun over også skriver)

Skrevet

Jeg er ikke overvektig eller noe, men noen mennesker har faktisk kraftigere benstruktur enn andre, og de er kraftigere bygget enn andre også med tanke på muskulatur. Noen mennesker er helt klart mer spedbygget enn andre. Jeg vil si dere imot og heller påstå at de som sier at begrepet kraftig benbygning bare er tull, egentlig ikke vet så mye hva de snakker om og er mer opptatt av å rakke ned på overvektige folk og få de til å føle seg mindreverdige, som personer med manglende viljestyrke.

Hilsen fagperson.

Skrevet

Jeg syntes fortsatt det er en tam unnskyldning...hva slags fagperson er du?

Skrevet

Så forklar meg dette da du siste her;

Slank, nett, lita dame. Smale hofter, relativt små pupper, trener mye.. Men(!) kraftige lår.. Ikke feite, dissende lår.. Men kraftigere, bredbygde lår. Overvektig da synes du? Å si det er en unnskylning når ungene/voksne helt klart har fett som vagler og disser her og der og man ser det, det blir noe annet.

Skrevet

Ja, man kan kalle en to åring for overvektig. Er man bekymret så tar man kontakt med helsestasjonen og får målt ungen og plottet i skjema så man ser utviklingen under et hele, og om det er en utvikling som vedvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...