Kystrøya Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Her går det i fiskegrateng (både hjemmelaget og kjøpt), hjemmelagde fiskepinner, kokt/stekt torsk/sei/laks. Ikke det mest spennende akkurat. Ja, også fiskeboller og fiskekaker. Men ikke hjemmelagde.. Hva spiser barna deres? Og dersom noen har spennende retter de vil dele, så tar jeg gjerne imot
Renate :-) Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Fisk og hjemmelaget potetmos er en slager her i huset med grønsaker til Ellers llager jeg fiskegrateng av og til og det er populært. Fiskesuppe er også stas... Ikke så veldig spennende og kreativt men kanskje andre har ett godt tips der?
Hufsla Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 både fiskegrateng og fiskeboller er en hit, men ellers skal de ikke ha "blanda" mat. Men fiskefilet av all slags fisk sklir ned på høykant :-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Hjemmelagede fiskekaker (takk, svigermor!) i grove hamburgerbrød med agurk og remulade. Revet gulrot og eple ved siden av. Hjemmelagede fiskeboller (takk igjen, svigermor!) med hhvit saus, potet, gulrot og bacon. Lettsaltet torsk med potet, gulrot, bacon og eggsmør. Kokt laks/ørret med potet, rømme og agurksalat. Pasta med fløtesaus med purre og biter av røkelaks i. Baccalao. Ovnsbakt laks/ørret med purre, creme fraiche og sopp. Torsk, løk og paprika i sitronsaus, stekt i ovn. Stekt makrell, fyllt med smør og persille. Potet og rømme til. Hjemmelaget seibiff i en saus av rømme og stekt løk. Potet og revet gulrot til. -I vår familie er vi veldig glad i fisk! Og min venninne forsyner oss stadig med selvfisket fisk...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Vi har også det vandlige som fiksekaker osv.... men av en slump fant jeg ut at hun også liker sushi Hun er i smake alder nemlig Ellers så spiser vi mye reker og blåskjell. Noen ganger kammskjell
3småtroll♥ Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Her er barna faktisk mest glad i kokt torsk;) Har smeltet smør med egg i over da og det elsker de! Ellers har vi smeltet smør med sprøstekt baconbiter i når vi har lettsaltet torsk og det går også ned på høykant:) Nå har to av barna cøliaki så fiskegrateng, fiskepinner og slikt (ferdig kjøpt) har de aldri smakt.. Sikkert derfor det ikke er favoritten;)
bIomstre Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Deler du svigermors fiskekaker TøffiTrynet☠? Og hvordan lager du torsk, løk og paprika i sitronsaus stekt i ovn? Hørtes snadder ut :-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Hei blomstre! Svigermors fiskekaker er det nettopp hun som lager (jeg kan ikke noe med det...), så har desverre ingen oppskrift på dem. Men her kommer torsk, løk og paprika med sitronsaus: Det første du gjør er å kutte opp og brune en stor gul løk. Skjær så paprika i strimler, gjerne både gul, rød og grønn. Brunes. Lag så sitronsaus. Det er egentlig bare en vanlig hvit saus med litt revet sitronskall og sitronsaft etter smak. Legg så torskebiter i en form med løk og paprika. Hell sitronsausen over. Stekes på 200 grader til torsken er ferdig. Ca. 30 min.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Til middag blir det fiskegrateng, fiskepinner og fiskesuppe m/torsk. Ellers spiser de mye laks på nisten sin, rakfisk (lunsj hjemme) fiskekaker, makrell i tomat og peppermakrell. Vi er generelt dårlige på å spise fisk her, men de spiser mye sjømat på brød, så det får være bra =)
lille sprelle Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Rød fisk og kapteinens fylte (av ulike slag) går ned på høykant. Fiskekaker hvis det er godt krydret. Ikke fiskeboller.
Ian's girl Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Det går mest i sushi og ren fisk (ikke fiskeboller, fiskekaker osv.) som bakes i ovnen eller stekes, fiskesuppe, fiskegryter osv. Jeg skjønner forresten ikke at noen omtaler fisk av typen fiskepinner, "kapteinens fylte" osv. som fisk, det er vel knapt nok fisk i de produktene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå