Gå til innhold

Ja, der var min termindato 03.10 endelig her!


 ♥ Min engel ♥

Anbefalte innlegg

Meen, ingen baby! :(

Så må nok belage meg på overtid jeg også som så mange andre..Kan jo være fødselen starter inatt, men det tror jeg ikke. Er nok ikke så heldig nei..

Så da gjenstår det enda litt venting! Er virkelig aller siste innspurt dette her, så får prøve å grave frem det aller siste av min tålmodighet!

Snaart er 1. premien her :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da er det ihvertfall ikke lenge igjen uansett om dagene føles uendelig lange når man går slik å venter, og tar alt mulig som et tegn ;) Her har jeg 10 dager igjen, og førstemann kom på denne dagen i svangerskapet, så ble litt skuffa da jeg våknet like gravid idag... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Samme her, første termin i dag og ul termin på torsdag, men ikke det minste tegn til at noe spennende skjer.

Juhuu...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja kan tenke meg det var litt skuff. Men du føder nok før termin likevel skal du se ;)

Her våknet jeg idag med like lite tegn til fødsel som igår, så nå skal jeg ringe en fotbehandler å bestille time. Ellers er det kun avslapning på planen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimamma venter på storken:

Ja er ikke bare bare med denne ventingen! Jeg hadde mens termin på fredag, så hadde jo håpet på fødsel i helgen. Midt i mellom to terminer hadde jo passet perfekt!! Men den gang ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Åh fotbehandling hørtes nydelig ut <3Min engel<3*Fødeklar*

Skjønner at du hadde håpet på action i helgen. Det er en milepæle å nå termin, samme hvilke termin det er :)

Er det din første forresten ??

 

Er rart i grunnen, når jeg tenker tilbake på svangerskapet i sin helhet, så syntes jeg det har gått kjempefort og jeg har ikke stressa med noe.... før nå !

Nå kan det bare ikke gå fort nok altså!

Ringte sykehuset for å høre om jeg kunne prøve en aldri så liten miniklyx, og det kunne jeg... men da fulgte det gjerne "vondt i magen" med og om jeg ikke var moden, så hadde det ingenting for seg.

Der røyk den planen hehe

Får håpe jordmor har noen oppløftende nyheter til meg senere i dag når det er tid for kontroll.

 

Håper det blir litt fart på tingene for oss i veldig nær fremtid *tommel opp*

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurimamma venter på storken:

Ja dette er min første, så er kjempe spent på fødsel og tiden etterpå.

 

Jeg syns i grunnen svangerskapet har gått fort jeg og, men til tider sakte. Har vært sykemeldt hele sommeren og frem til permisjonen. Har mye plager med bekkenet og har hatt veldig høyt blodtrykk i hele sommer. Endte med legesjekk både en og to ganger i uken. Da var det ganske slitsomt å være gravid, men plutselig rundt uke 36-37 sank det til normalen :D

 

Du får komme med en oppdatering etter jordmorkontrollen ;) Jeg skal til jordmor imorgen, satser også på noen oppløftende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Hei igjen <3 Min engel <3*Fødeklar*

 

Da var kontrollen unnagjordt og jeg har fått ny time for blodtrykk og urinprøve i morgen tidlig. (mulig svangerskapsforgiftning).

 

Åpningen var på sørgelige 1,5 cm enda, men jeg kunne prøve Klyx mente hun. Kan ikke si jeg merker noe spes enda, men kanskje til natta ?

Uansett snakket hun om å vurdere igangsetting med sykehuset i morgen :D

DET var gode nyheter det !

 

Er spennende med disse kontrollene, samtidig som det er utrolig frustrerende når det ikke skjer noe.

Så da krysser jeg fingrene for deg i morgen og håper du kommer glad og fornøyd derifra.Kom gjerne med en oppdatering hvis du føler for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende da!! Tenk nå er nurket ditt kanskje i armene dine imorgen, eller overimorgen :D Gi meg en lyd ang den (mini) klyxen?, kanskje jeg og prøver hvis det har en viss effekt på deg!

Jeg skal komme med oppdatering etter timen min imorgen, satser på gode nyheter. Men bor jo i Bergen, så her kan det jo gå laaaang tid før det i det hele tatt skjer noe i forhold til overtidskontroll på sykehuset og igangsetting :(

Men skal holde ut noen dager til uten å bli for frustrert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd den mini klyxen eller?? Er såååå klar til at knøtten skal komme nå! Har igget i hele natt med VONDE kynnere/maserier og liksom ventet på at det skule komme igang..men NEIDA!! Skal til jordmor strax...skal be henne om å tøye! Håper det tar seg opp i dag!!! Peaase!! Hvis ikke vurderer jeg denne klyxen jeg også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

<3prinsenblirstorebror<3fødeklar Jeg forsøkte meg på Klyxstuntet i går (etter å ha snakket med jordmor først), men det utgjorde ikke noen forskjell for min del.... utover det den opprinnelig er tenkt til hehe

Hadde endel harde kynnere på kvelden, men de er i øverste del av magen og er bare irriterende :)

Men for all del, andre kan jo likevel ha nytte av Klyx, og det skader jo ikke å prøve, tenker jeg.

Hvor langt har du kommet forresten ? Høres ut som du nærmer deg tampen du også.

 

Oppdateringen fra i går er forresten at blodtrykket er helt normalt og ingen protein i urin, så da har jeg i hvertfall ikke sv.forgiftning :D

Ikke var det no tema å sette i gang fødselen heller, så da er det bare å belage seg på å gå linja heeelt ut.

Håper for guds skyld målstreken er rett rundt neste sving..

 

Ellers har jeg gått en to timers tur i det friske høstværet i dag og håper det gir babyboy større lyst til å prøve seg som verdensborger .. kanskje i natt :)

Uansett var det i hvertfall hærlig å få lufta seg litt.

Blir så sur og grinete av å sitte inne, så frisk luft gjorde underverker !

 

Spennende å høre hvordan det går med dere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Gurimamma venter på storken.

Har nettopp komt hjem fra jordmortimen og som deg en tur i det friske høstværet :) Her er hodet endelig festet og godt nedi bekkenet. Alt bra med både blodtrykk og urin osv. Så her er det bare til å vente. Ble vekket av Lillemor i magen i dag, hun var hyyyper aktiv, og presset godt på nerver foran og bak i bekkenet; IKKE noe godt ;) hehe..Så nå venter litt middagsmat og en god blund ;)

 

Kjekt at du slapp svangerskapsforgiftning, er vel det beste at kroppen får styre med fødselen selv tenker eg..Vi får vente tålmodig allemann! Skulle ønske den derre klyxen hadde funket på deg, da hadde eg seriøst løpt og kjøpt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt dagens nedtur i dag....har vært hos jordmor og fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig må bli satt i gang for å komme fødsel...blæ...hadde enda litt lang livmorhals men med 2-3 cm åpning. Skal på overtidskontroll på søndag,så da skal jeg grine meg til en tabelett eller no....pokker, håper han har tenkt å komme før,men mista litt motet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥prinsenblirstorebror♥fødeklar:

Huffda :( Ikke noe kjekt å få den beskjeden. Men hvis ikke fødselen starter av seg selv likevel så burde de jo sette deg igang på søndag, er jo ikke vits å dra det i det uendelige hvis ingenting vil skje av seg selv likevel. Så da kan det jo være du har gullet ditt i armene om kun noen dager :D Kan jo også være at jordmor tar feil og at fødselen starter før søndag også ;))

 

Skal du på overtidskontroll på sykehuset på søndag? (7 dager over?)

Jeg skal ikke på noe mer kontroll før jeg skal til jordmor igjen om en uke (8dager over), her i Bergen får vi jo ikke den overtidskontrollen på sykehuset, dritkjipt!!! :( Så håper i det minste at fødselen kan starte før den tid, orker ikke gå rundt å vente og samtidig ikke vite om snuppa har det bra i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det inn på overtidskontroll på dag 7 ( stavanger) og forhåpentligvis setter de igang da!

Krysser fingrene for at han skal komme ut selv...har hørt så mye fælt om igangsatte fødsler! Men håper jeg slipper å gå lenge før di setter meg igang...uuuutholdelig å gå å vente slikt asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Hei jenter!

 

Dere henger med i stroppen enda?!

<3min engel<3 *Fødeklar* : Jeg trodde det var kommet en ny retningslinje for dette med overtid... Er jeg helt ute ?

Her praktiseres 7 dager over ultermin som den dagen man skal på overtidskontroll.. er ikke det likt i hele landet ?

Har hørt utrolig mye merkelig om Bergen når det gjelder dette, men de må vel følge det som er "reglen" ?

 

Får virkelig håpe du kommer i gang av deg selv. Er slitsomt nok å gå over termin (vil jeg tro, siden jeg ikke har termin før i morgen og ikke kan vite det da :P)

 

 

<3Prinsenblirstorebror<3fødeklar: Skjønner godt det var nedtur å få den beskjeden. Selv hadde jeg 3 cm livmortapp forrige søndag, og mandagen etter var det 1 cm åpning :) Det kan snu fort, ikke glem det. (så får vi håpe jordmoren din bomma litt på sine antagelser).

 

 

Har dere forresten vært på omvisning på føden ??

Det har de sluttet med her, men etter en kjapp tur på sjekk på sykehuset søndags kveld så fikk vi se fødestua ..... Holly Moses !!

Jeg er IKKE stor på det altså, men dette hadde jeg virkelig ikke venta meg.

Vi ble innlosjert på noe jeg trodde var et lager for overskuddsapparater.

Det var en haug av en seng, en skaystol med trekrakk til + alle apparatene da... ja og det var vel det....

Ja, det var "bad" der da, som også var fullt av apparater. Dusjen var for øvrig en kran på veggen, uten noe forheng ect.

Jeg kommer helt sikkert til å kunne føde greit der og gjøre det jeg skal, men jeg ser ikke for meg at det blir no trivlig atmosfære rundt det hele. Noe jeg hadde sett for meg.

"Kloremerker" på veggene etter utallige senger som har skrapt langs veggen og hvite vegger uten så mye som en tegning på skaper jo heller ikke akkurat godstemningen.

Det var heller ikke plass til to senger, så jeg bekymra meg grønn for om pappan ikke skulle få være sammen med oss, men det hadde de løst med en seng til å slå ned fra et skap. Litt sånn "Velkommen til Stena Line"-aktig.

Mangler bare et ungarsk danseband og pittlahiverten med fruktcoktailbæra i, så er vi der liksom.

 

Mulig jeg virker veldig negativ nå altså, men hadde sett for meg rolige omgivelser og litt mere hjemmlige forhold, og ikke ett kått :P

Jaja, det flotte er jo at vi nok helt sikkert kommer oss hjem i en faderlig fart da :)

 

Ellers har det skjedd noe med hodet mitt de siste to dagene. Er ikke på langt nær like utålmodig som tidligere, men tror det er fordi jeg hele tiden kjenner på kroppen at det nærmer seg veldig! Mensmurringer, masse sammentrekkninger... akkurat som om kroppen er på vei inn i arbeidsmodus. Så håper jeg virkelig at det stemmer og at det ikke bare er jeg som innbiller meg at det er noe nært forestående *banke i bordet*

 

Rister fødeTingeling kraftig over oss alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimamma venter på storken:

Nei, på Haukeland kjører de sitt eget løp! De ser jo på seg selv som det beste sykehuset i hele Europa, så retningslingene DRITER de bokstavelig talt i! Så blir det mye overtid hos meg så vil jeg jo ikke ane om snuppa i magen har det bra eller ikke, er det som er så fælt med hele greien. Greit nok at de ikke setter igang tidlig hvis alt er bra, men at jeg ikke får den sjekken for å sjekke morkakefunksjon osv er det som skremmer meg..Tenk hvis liksom!

Så jeg håååper sånn på at det blir fødsel denne uken, da vil jeg slippe den bekymringen på toppen av det hele!

 

På KK haukeland har de to fødeavdelinger. Føden og storken. På storken er det fokus på mer naturlig fødsel. Er ett rom uten duppeditter, en dobbeltseng og et sort fint bad med stort badekar. Lyset er behagelig, og det er mulighet til å spille musikk :) Der vil jeg føde, men eneste er at her får man ikke epidural hvis d trengs :-/ hehe

På føden ligner det litt mer på det du beskriver, men ikke like guffent om jeg husker riktig. Er ikke noe fin atmosfære å føde eller bli født i syns jeg. Etter fødselen blir en flyttet over til Barsel, der kan en risikere å måtte dele rom med flere andre hvis det er mange som føder samtidig, så det er det verste med hele greien for meg. Tenk at jeg og barnefar ikke får den første natten sammen :( Så ved første mulighet skal jeg også hjem! :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥prinsenblirstorebror♥fødeklar:

 

Tror ikke du skal bekymre deg så masse, du har jo allerede litt åpning så er sikkert ikke så mye som skal til før fødselen starter med litt hjelp :)

Litt lesestoff til deg, kan jo være du har lest det allerede ;)

http://mammanett.no/graviditet/overtid/igangsetting_av_foedsel

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

<3 MIn engel <3 *Fødeklar* :

 

Skjønner godt at du blir bekymra!

Huff for en arroganse de viser ovenfor de gravide!

Vet ikke hva jeg hadde gjordt om det var meg, men muligheten for at jeg hadde ringt dem ned i tide og utide for å få sjekket at alt var bra, den er stor den !!!

Det kan de jo ikke nekte deg!

 

Hørtes hyggligere ut på den avd med dbl.seng og musikk :)

Håper du kommer dit temmelig kjapt og at alt ordner seg for snille jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...