Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Har en venninne som jeg "er" en del sammens med, hun har 1 barn og skal alltid belære meg om oppdragelse, hva jeg burde og ikke burde når det gjelder mine to barn. Hun kan si det høyt ut foran alle i en butikk, føles som om jeg ikke vet eller kan noe som helst utifra måten hun snakker på. Hun har bare hatt "elskere" de siste 3 årene og skulle begynne og date en mann hun hadde møtt, Og hun viste ikke hvordan hun skulle gå frem så hun spurte meg og jeg fortale det mest normale som at man har ikke sex på første daten og andre småtingen siden hun spurte. og nå i det siste har hun kommet med kommentarer om at mitt forhold ikke er bra og det fungerer ikke +++ og dette kom fra en som faktisk ikke skjønte helt hvorfor man ikke burde ha sex på første daten. Hun har ingen venner over 24 år bortsett fra meg og to jenter til, hun ene er det mye frem og tilbake med fordi hun sier ting rett ut som det er til min venninne noe hun ikke tåler.. Da jeg ble gravid på p-piller for litt siden, ville jeg fortelle henne det og svaret jeg fikk var at hun viste at jeg var det, jeg ville jo tross alt ha barn siden jeg tok ut spiralen (noe hun viste jeg gjorde etter anbefaling fra legen pga smerter) og når jeg sa jeg gikk på p-piller bare lo hun.. Jeg hadde også en status på face som jeg valgte og slette igjen siden det kunne tydes til at jeg var gravid (holder det litt hemmelig enn så lenge) dagen etter fikk jeg plutselig en melding der hun lurte på hvorfor i alle dager jeg hadde slettet statusen min, ble litt paff når jeg fikk den melden for var ikke noe veldig viktig heller litt om hva jeg hadde utrolig lyst på.. jeg vil ikke bli uvenner med henne eller si noe sårende til henne for hun er en utrolig god jente utenom de tingene hun har for seg til tider.. hva ville du gjort? og jaa jeg vet jeg klager og sutrer ille nå..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Bortsett fra at det kanskje er irriterende ang. oppdragelse av barna så får jeg ikke helt tak i hva som er problemet her
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg ville bare fadet henne ut. Hun høres ikke ut som en god venninne.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Ser heller ikke problemet her... Kanskje du som er litt paranoid?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Hve er egentlig galt med sex på første daten? Det er da opp til hver enkelt det da...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Sånn som med den statusen da, hun måtte vite hvorfor jeg hadde slettet den. Han hun dater er en gammel venn av meg og vi snakker sjelden sammen nå men jeg spurte han om han viste om en annen felles venn var på face. det endte med at hun ringte og skulle vite hvorfor jeg snakket med han, kunne jeg ikke bare søke opp kallenavnet hans fra ungdomstiden på face eller skattelistene? Føler det at hun vil kontrollere meg.. Hun kan sette folk opp imot hverandre også legger hun all skyld på meg som ikke var der engang. Den ene gangen var jeg i syden på det tidspunktet og hun sier hele tiden at man må stå for det man gjør men jeg tar alltid på meg skylden for ting hun sier for hun legger skylden over på meg som ikke har vært der engang. Når vi skal finne på noe sammen så vil jeg ut og spise, kino eller noe men hun vil bare kjøre rundt og oppsøker mennesker som hun vet jeg ikke trives med. det vil si mannfolk fra 36-40 år som har med seg jenter ned i 16års alderen hver helg de fester.. virker som om hun prøver og få meg til og føle ubehag.. sikkert ikke lett og forstå seg på det her og jeg overeagerer sikkert veldig men føler meg ikke vel sammens med henne lenger..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Sier ikke det er galt med sex på første daten, men kjenner til gutten og han er veldig ordentlig og ville ikke tenkt noe mer på henne om hun hoppet i seng.. Hun har et rykte på seg for og være billig og hun vil jo ikke at en hun liker skal tenke sånn om henne..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Høres ikke ut som dere er over 24, verken du eller venninna di. Nærmere 19.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Beklager, men du virker litt paranoid.... Men om du ikke føler deg vel sammen med henne så sier det seg selv hva du burde gjøre. Ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Nei og det er din mening 23.07 setter pris på din mening men trenger overholde ingen hjelp til og finne ut hvor gammel jeg er Det jeg lurer på er om jeg overeagerer på det som skjer?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Det høres ut som om du har en venninne som ikke tåler å ikke ha full sosial kontroll/ makt, og som ser på deg og behandler deg som en dørmatte. Men du har kanskje ikke sagt i fra heller? Ville nok kommet meg unna det vennskapsforholdet, siden jeg antar hun kanskje ville ha brukt det du sier mot deg og svertet deg ovenfor andre, dersom du fortalte henne hvordan det føles..?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Det er vel heller dere over her som mangler noe og ikke tar deres medmennesker på alvor, når dere mener at HI er paranoid ut fra det hun skriver. Jeg forstår til en viss grad hva hun mener.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #13 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg aner ikke om du overreagerer, men du bør beholde henne i din nærhet. Hun får deg tydligvis til å føle deg fornuftig og vellykket i forhold til henne. Sånne mennesker er det greit å ha i bekjentskapskretsen. Sørg altid for å ha noen i din bekjentskapskrets som er mindre vellykket enn deg selv. Det gjør mye for selvfølelsen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Nei jeg har ikke sagt ifra, jeg er dessverre en person som ikke vil såre eller tråkke på folk på den måten samme hvor mye de tråkker på meg. Har vurdert tanken på og si ifra til henne, men ser hvor lei seg kun blir når M sier sin mening om henne og oppførselen til henne. Dette gjelder også bf hennes om han sier noe.. Vi er ikke så mye sammen lenger siden jeg har fult opp med barn,skole, jobb og mann og for og være ærlig så prøver jeg og holde igjen litt men hun gir seg liksom ikke helt heller. tror ikke hun ville svertet meg ovenfor andre hvis jeg fortalte henne det, men hun hadde nok ringt til de andre jentene og sagt hva jeg hadde fortalt henne og at hun ikke var sånn og hvor lei seg hun ble når jeg sa det. det er ihvertfall sånn hun har reagert når andre har sagt ifra.. vet ikke om hun er klar over hvor ubehagelig hun gjør ting for andre til tider. Tusen takk for svar 23.15 det hjalp virkelig med litt fornuftige råd og en annens mening.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #15 Skrevet 2. oktober 2011 23.20 Må si jeg trakk godt på smilebåndet her nå Hun får ikke meg til og føle meg fornuftig og vellyket i forhold til henne, hun er en kjempe flink mor, hun jobber hardt og har hatt mye motgang.. men føler litt på det at skyld skal legges på meg selv om jeg ikke er tilstede og gjør noe. hun gaper ut i butikken at jeg ikke kan si til sønnen min at han ikke får godis i dag om jeg ikke kan holde det. det er bare småtingen egentlig men hun får meg ikke til og føle meg vel, selv om hun sikkert ikke mener det vondt innerst inne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå