Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 hva menes med dette: "I permisjonstiden kan mamma forskyve feriedager og overføre feriedager fra forrige år. Ved overføring av feriedager, må NAV få dette dokumentert fra arbeidsgiver. Mamma kan ikke motta foreldrepenger mens hun benytter seg av feriedagene. Du kan endre ferie underveis i permisjonen." trenger man i prinsippet å overføre ferie? en kan jo bare ta ulønnet permisjon? eller er det noe jeg ikke har fått med meg? altså jeg har 5 uker ferie som jeg ikke har brukt i år, men jeg skal ha ulønnet permisjon etter permisjonstiden. er det vits for meg å overføre feire?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Om du tar ut ferie så vil du få lønn av arbeidsgiver i de ukene du har ferie. Tar du ulønnet perm. så får du ikke lønn og du må opparbeide deg retten til sykepenger på nytt igjen når du begynner å jobbe. Om du har ferie til gode og ferie du ikke får overført til neste år (det er regler på hvor mye ferie kna kan overføre fra år til år) så burde du ta ut ferie slik at du ikke mister ferieukene dine.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 men om en tar ferie og en ikke har betalt i ferien, får en ikke feriepenger uansett da?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Det vil man få om man ikke allerede har fått feriepengene
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 da vil en fremdels få feriepenger i juni som alle andre..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Feriepenger er jo noe man opparbeider seg rett til. Det du tjener i 2011 er utgangspunkt for hvor mye du får i feriepenger i 2012. Du kan se på lønnsslippen din hvor mye du til enhver tid har opparbeidet deg rett til. Jeg _tror_ det er første utbetalingen av foreldrepengene som er feriepenger. Ellers får du foreldrepenger gjennom hele permisjonstiden. Dersom du tar ferie forlenges permisjonstiden tilsvarende. Vær obs på at man kan kun ta ferie hele uker. Dersom man f.eks. melder fra om ferie i påsken blir man likevel trukket for 5 dager ferie selvom 2 av dagene er helligdager (skjærtorsdag og langfredag).
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 Hvis du har noe ubrukt ferie fra året før, kan dette overføres. Du får da feriepenger (eller har fått) for disse dagene og skal da ikke ha permisjonspenger. Du må søke spesielt om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå