Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Vurderer å søke jobber med turnus, jobber nå dagtid med fri i høytider. Så slo det meg plutselig - at med full stilling i turnus blir det vel ingen fridager i feks jula. Hvordan synes dere som jobber slik at det er? Helt håpløst, slik at dere følert at hele jula kunne avlyses eller hva tenker dere om det?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jobber i helsevesenet. Det er ikke sånn at man jobber hver jul, men innnimellom blir det. Ellers så er det sånn at man ikke kan jobbe alle rød dager iløpet av en jul, men kan risikere å få noen. Man kan ønske fri i julen, også om man feks har jobb julaften ifølge turnus. Også er det jo innimellom noen som ønsker å jobbe sånne dager som julaften:) Jeg syns det er greit å jobbe turnus, selvom man innimellom vil ha fri i høytider og det ikke bestandig går:)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Men hvordan er det da f.eks hvis man jobber på flere røde dager enn "lovlig" etter turnus, må man jobbe de inn senere, trekk i lønn, ta ut som ferie?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 for de med barn kan det være negativt å måtte jobbe i høytidene, da man synes det er mest koselig å være hjemme med familien. Det som er positivt er 100% lønn
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 det kommer an på arbeidsplassen. Hos oss trenger vi færre på jobb i høytidene, og kan derfor ønske og få innvilget ferie disse dagene. Hos oss jobber vi heller ikke julaften. Du jobber ikke flere røde dager enn du vil, og blir selvfølgelig ikke trekt noe for å jobbe de, du får jo godt betalt. Du kan velge å få utbetalt tillegget, eller avspasere det. Selv jobber jeg ikke fullt, men trives med turnus. Vet ikke om jeg hadde orket full turnusstilling men...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Takk. Kan jeg spørre hvor stor stilling og hvor mye lønn pr mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå