MaLiNnR2 Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Lenge til barnet blir født, men har begynt så smått å tenke på navn fordi om Mannen sin klare favoritt på jentenavn er Emerense. (Har ønsker dette siden har var liten gutt, å få en jente med det navnet) Så har vel egentlig sagt at han skal få velge det dersom det blir jente. Guttenavn derimot, er absolutt ikke lett. Casper, Noah og Theo er mine favoritter per i dag. Hva synes dere? Guttenavn Casper/Kasper Adrian Elias Emilian/Milian Kevin Leander/Olander Lucas Matheo/Theo Noah Jentenavn Emerense Nora Tuva Thale Vilde Storesøster heter Thea Madelen, så må passe ilag med det. Blir det et kort navn til fornavn, vil jeg ha mellomnavn på babyen også!
prebs Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Kasper er absolutt best av guttenavnene. Adrian og Elias går også an. Jeg likte alle jentenavnene unntatt Emerense Men jeg hadde nok vent meg til det hvis jeg hadde hørt det mye. Thale, Nora og Vilde er nydelige navn :-) Tuva er ok. Alle står bra til søsteren.
Giss Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg synes Emerense er flott og passer bra til storesøsters navn. Med Tuva på andreplass. F eks Tuva Helene Tuva Veronika Tuva Ulrikke Guttenavn: Casper/Kasper: Fint. Adrian: Ok men ikke en favoritt hos meg. Elias: Et flott navn på alle måter! Emilian/Milian: Jeg liker det som navn nummer to. F eks Theo Emilian eller Noah Emilian. Kevin: Jeg forbinder det veldig med 70-tallet. Men ikke stygt. Leander/Oleander: Liker absolutt Olander best. F eks Elias Olander eller Lucas Olander. Lucas: Et pent navn som er så mye brukt nå at det nesten blir litt anonymt... Matheo/Theo: Liker Theo. En gammel favoritt hos meg. Noah: Samme som Lucas. Lykke til.
LilleBitteliten Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Stemmer på Elias av guttenavnene! Flott, gammelt navn! Er ikke særlig begeistret for de andre, med unntak av Lukas (med k!), men det utgår grunnet popularitet. Av jentenavnene stemmer jeg på Nora! Det er så vakkert og sterkt! (Vilde er ok, Thale er jeg ikke så glad i, Tuva liker jeg ikke så godt, Emerense synes jeg er rart og ikke noe fint) Heia Elias og Nora!
Temperance Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Guttenavn: Liker best Adrian, Elias og Emilian. Theo er fint, liker ikke Kevin så godt og Leander er mye brukt.. Jentenavn: Veldig glad i Tuva og Tale! Nora og Vilde er også greie Emerense er jo litt uvanlig, men ikke stygt, folk blir nok vandt til det og synes det er fint etterhvert om de ikke liker det med en gang! Det som er viktig er jo hva dere liker, og hva som passer til akkurat den babyen. Ikke noe galt i å bruke noen av de navnene du foreslår
Synnøve_Solbakken Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Signerer prebs på alle punkt. Hadde nok valgt et kort navn foran Emerense for å slippe et så tungt navn i dagligtale,
Suebird Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Emerense er et fantastisk flott navn! Alle de andre blekner i forhold til det Minah Emerense Timea Emerense Milja Emerense Anna Emerense Elea Emerense Celia Emerense Olivia Emerense Othilia Emerense Ikke fan av noen av de andre jentenavnene, men Nora Emerense klinger godt. Av guttenavnene liker jeg kun Emilian. Milian er nydelig, men synes det blir litt kosenavn på norsk. Leander og Olander er jeg ingen fan av, men Oleander er pent. Matheo er litt for latino lover for meg, men Theo og Theodor er fint Kevin havner i harry-skuffen her desverre... Casper, Elias, Noah, Lucas, Adrian er ganske så oppbrukt, og da synes jeg de mister endel sjarm... Hadrian er en kul variant av Adrian. Når jeg tenker etter - dere kan jo ikke bruke Theo når dere har en Thea?! Kan fort bli kluss ihvertfall )) Max Emilian Victor Emilian Hector Emilian Filip Emilian Felix Emilian Selmer Emilian Leo Emilian Vilhelm Emilian Sam Emilian
inimini Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Ser at vi har ganske lik guttenavnsmak:) Jeg likte alle utenom Oleander! Syns de andre var flotte navn! Jeg har alle de navnene på min liste og, så klarer ikke å si hvilke jeg like best:) Av jentenavnene synes jeg bare Nora var fint:)
Rose04 Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Vi har ganske lik smak på guttenavn, liker de fleste av navnene der :-): Kasper: Veldig fint, men litt for vanlig Adrian: Fint Elias: Fint Emilian/Milian: Veldig fint. Vurderer Milian til neste baby hvis jeg får gutt. Kevin: Eneste jeg ikke liker. Leander/Olander: Fine begge to. Lucas: Veldig fint, men er desverre litt for vanlig. Matheo/Theo: Super fint. Min sønn på 10 mnd heter Matheo ;-) Noah: Litt vanlig, men veldig fint :-) Jentenavnene er helt ok. Emerense er kanksje litt for speielt for meg, men de andre er fine navn alle sammen. :-) Vilde er vel favoritten blandt dem.
Mrs Smith Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Når det gjelder guttenavn har vi veldig ulik smak, jeg liker bare Kasper av de du nevner. De andre er veldig intetsigende poppisnavn. For alt i verden styr unna Lukas, alle heter jo det for tiden, ikke er det pent engang (skjønner ikke, men det er min mening;) Av jentenavnene er Nora klart vakrest. Thale og Vilde er også pene navn. Tuva er jeg ikke veldig glad i. Emerense var veldig uvant...men ganske pent egentlig
Mrs Smith Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 Eller Elias er også et veldig fint navn forresten
Castho Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Casper/Kasper skal gutten vår hete (om det er en gutt i magen da) så synes selvfølgelig det er finest men ellers så synes jeg Elias er på en god andre plass. Jeg synes også at siden storesøster har to navn så kan jo denne også få det så for eksempel: Kasper Elias er veldig fint! Av jentenavnene synes jeg kanskje Nora er det fineste. Jeg er ikke så glad i Tuva eller Thale men Vilde er helt ok. Synes Emerense er spesielt men stilig så hva med: Nora Emerense eller Vilde Emerense
sommertiara Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Emilian, Milian, Kevin, Matheo, Olander og Leander synes jeg bare dere kan stryke med EN GANG. Deretter kan Theo strykes fordi det er alt for likt Thea. Lucas kan også utgå fordi det er helt oppbrukt nå. Tre år som mest brukte navn... Noah er også veldig mye brukt, veldig veikt på en gutt også. Da står vi igjen med tre fine navn:) 1. Kasper 2. Elias 3. Adrian Når det gjelder jentenavn stemmer jeg for Nora Emerense eller Emerense alene.
MaLiNnR2 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2011 HI her Takk for mange gode forslag! Vanskelig dette her, da mannen og eg har svært ulik smak. Men i disse dager tenker eg på forskjellige dobble-navn, da storesøster har det. Vurderer: - Theo Leander - Kasper Elias - Nora Emerense - Theo Emilian - Kasper Emilian
Suebird Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Vurderer du faktisk å ha en Thea og en Theo?! Man blir jo forvirret av langt mindre ;o)))
MaLiNnR2 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 5. oktober 2011 Ja det gjer eg faktisk, siden eg er så veldig glad i navnet )
Rose04 Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Synes alle de siste forslagene dine var veldig fine:-) Jeg stemmer for Theo Emilian og de andre tre på delt andreplass. :-) Synes egentlig ikke det gjør så mye å ha en Thea og en Theo, synes egentlig det er litt kult :-) Skal du bruke begge navnene eller bare første? Skal du bruke begge har det iallfall ingenting å si.
MaLiNnR2 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #18 Skrevet 18. oktober 2011 Per i dag, bruker eg begge deler, altso av og til fornavn og av og til med mellomnavnet også Men vil nok tru at vi hadde brukt begge navna stortsett, dersom dei hadde hatt so like navn
sommertiara Skrevet 18. oktober 2011 #19 Skrevet 18. oktober 2011 Kasper Elias og Nora Emerense! Å kalle barna sine Thea og Theo blir nesten som å gi dem samme navn bare i hvert sitt kjønn synes jeg...
LilleBitteliten Skrevet 18. oktober 2011 #20 Skrevet 18. oktober 2011 Heier absolutt på Kasper Elias og Nora Emerense! Theo Leander, Theo Emilian osv er utrolig harry, og så kjedelig. Dessuten er Thea og Theo ALT for likt til søsken. Elias er flott! Nora også! Heia!
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 18. oktober 2011 #21 Skrevet 18. oktober 2011 Ikke så mange guttenavn i min gate :-) Jeg synes flere av dem er rimelig harry...beklager. Elias og Noah er ok, men det er så mange som heter det.. Emerense er superflott!! Foretrekker Emmerense Og Nora er veldig pent.
inimini Skrevet 19. oktober 2011 #22 Skrevet 19. oktober 2011 Av de forslagene dine med dobbelnavn var Theo Emilian skikkelig fint! Likte det kjempe godt:)
supergyda Skrevet 27. oktober 2011 #23 Skrevet 27. oktober 2011 Kasper og Elias er det veldig mange som heter. Adrian forbinder jeg med atferdsvansker, og resten er jålete pinglenavn. Theo/Teodor ligner for mye på Tea. Et par forslag til guttenavn som du kanskje kan synes passer sammen med Thea: Tidemann Fillip Thomas Oskar Alfred Jentenavnene er fine. Emerense tror jeg det går an å venne seg til.
trebarnsmamma84 Skrevet 27. oktober 2011 #24 Skrevet 27. oktober 2011 Casper Lucas Noah Adrian Elias Leander Emilian Milian Matheo Leander Oleander Kevin Emerense var nydeleg Tuva Vilde Nora Thale
Miss 84 Skrevet 27. oktober 2011 #25 Skrevet 27. oktober 2011 Mange fine navn:) 1. Matheo 2. Theo 3. Lucas (litt for vanlig, men liker godt, vært på topplista i mange år) 4. Adrian 5. Casper 6. Elias 7. Noah (samme som Lucas) 8. Leander 9. Olander 10. Kevin 11. Emilian (evt Milian som kallenavn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå