Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Skal prøve å sette opp ukesmiddagsplan. Sleng gjerne med en kjekk oppskrift der det passer Her har vi hatt: Mandag: Wok med grønnsaker. Tirsdag: Pasta og kjøttdeig og gulrot. -banan og kiwi med vanlijekesam Onsdag: Tomatsuppe fra Toro og pannekaker. Torsdag: Fiskekaker, blomkål, poteter og hvit saus. Fredag: Pizza på kvelden. -snop og brus. Lørdag: Karbonader og potetstappe og kokte grønnsaker. -tilslørte bondepiker. Søndag: Kjøttkaker i brun saus med poteter og gulrøtter.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Denne uken har det være litt dårlige middager. Mannen har vært bortreist og guttungen(3 år) syk. Mandag: Fiskepudding m/ poteter, revet gulrot og hvit saus. Tirsdag: Pølser m/ potetmos og grønnsaker(amerikansk blanding) Onsdag: Fiskeboller i hvit saus m potet og gulrot. Torsdag. Får-i-kål (var hos mine foreldre på middag) Fredag: Stekt kylling m/ris og gresk salat. Lørdag: Var i selskap og fikk grillmat. Søndag: Kjøttdeig og spaghetti. Kommende uke tenker jeg å ha: Mandag: Panert hyse m/ potet, salat og rømmedressing Tirsdag: Kyllingwok m nudler el ris. Onsdag: Pølse el skinkegrateng m/poteter og revet gulrot. Torsdag: Stekt laks m/poteter og salat Fredag: Hjemmelaget pizza Lørdag: Fylte baguetter, muligens tacofyll el biffstrimler. Søndag: Potetball m/saltkjøtt, pølser og kålrabistappe
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Klarer jeg å huske det? Mandag: Baconpølser med hjemmelaget potetmos med hvitløk og baconbiter. Tirsdag: Ovnsbakt kyllingfilet med serranoskinke, grønnsaker og fløtegratinerte poteter. Onsdag: Hjemmelaget sushi. Torsdag: Hjemmebakte pizzahorn. Fredag: Pasta bolognese. Lørdag: Tapas Søndag: Speketallerken med salat til tidlig middag og Peppes Pizza på kvelden. Til uken: Mandag: Taco (har kjøttdeig jeg må bruke). Evt. nachos. Tirsdag: Ovnsbakt laksefilet med asparges og couscous Onsdag: Paella med kylling eller stekte nudler med kylling. Tordag: Kjøttkaker i brun saus med makaronistuing, surkål og grønnsaker. Fredag: Usikker, men kanskje en ovnsbakt biff. Lørdag: Hjemmelaget blomkålsuppe med hjemmebakt focaccia Søndag: Fiskegrateng og grønnsaker. Ikke alltid den sunneste maten, kanskje mest god, men det er i hvert fall alltid laget fra bunnen av, så det er ikke noe halvfabrikata her i huset. Spiser alltid mye grønnsaker til all mat da, og alt med unntak av pasta og ris osv. lages fra bunnen av. Ellers står det mellom retter som dette: - Tikka masala - Karbonader - Hamburgere - Seifilet - Stekt makrell - Kyllingsalat - tomatsuppe - Kyllingwok - Fiskekaker Ja, vi får se
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Vi har hatt: mandag: kyllingfrikasse, bruker filet, så det går raskt tirsdag: Laks, pasta, brokkoli, pesto/rømme onsdag: fiskekaker, hjemmelagd potetmos, ovnbakte rotgrønnsaker torsdag: ettermiddag i parken, Mc Donalds fredag: grønnsakswok med scampi, ovnsbakt laks til barna, ris lørdag: grøt. salat, røkelaks, eggerøre til kveldsmat søndag: fransk lammegryte med rotgrønnsaker Neste uke: mandag: Hj.lagde fiskepinner av laks, potetmos, brokkoli, salat tirsdag: Kjøttboller, makaroni, brokkoli, pesto onsdag: fiskegrateng, salat og grønt torsdag: lapskaus fredag: taco, har revet gulrot, løk og kidneybønner i når jeg steker kjøttdeigen lørdag: invitert bort søndag: biff, bearnaise m.m Har barn som er glad i fisk heldigvis, for det liker jo jeg og :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Mandag: Kokt torsk Tirsdag: Grønnsakssuppe Onsdag: Stekt laks Torsdag: Baccalao Fredag: Pirog Lørdag: Lammestek Søndag: Klippfisk
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Mmmm så mye godt! Potetball m.m, slurp! Nå skal jeg og skrive ukesmeny.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Mandag; Hjemmelaget kyllingsuppe med cashewnøtter (veeeldig god) Tirsadg; Pannekaker m bacon og blåbær Onsdag; Ostesnitsel m salat, ris og peppersaus Torsdag; Middagspølse i brun saus m poteter og salat. Fredag; Nachos Lørdag; Grøt på dagen, hamburger på kvelden. Søndag; ikke hatt middag.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Vi har hatt (ikke riktig rekkefølget altså) lassagne + salat Pizza Brendt kjærlighet (Med pøler og bacon) + salat Pytt i panne og kjøttboller (m/saus) Ovnsbakt laks med poteter masse grønnsaker, og saus Jegergryte med grønnsaker Grillet kylling med ris saus og grønnsaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå