Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Bare nysgjerrig. Helst ikke p-pillen, for jeg er så dårlig til å huske
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Ikke noe mer enn det jeg har brukt siste 20 åra, ingenting:) Er 41 i morgen, huff tiden flyr...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg ville sterilisert meg! Er 37 år selv og har gjort det, er deilig slippe proppe kroppen med hormoner frem til overgangen og kobberspiral kan jeg ikke ha siden jeg har en kropp som helt konsekvent støter vekk fremmedlegemer. Har arvet det etter mamma og det kan være en utfordring, mamma brakk f.eks et ben i tommelen og kroppen støtet ut forsterkningen som ble skrudd fast i benet da det ble operert... Håper jeg aldri trenger en transplantasjon!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Hormonspiral. Jeg skal bytte min nå. Er 44.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Ingenting. Hva er egentlig sjansen for at 40-åringer skal bli gravid? Særlig ikke 44-åringer. De har omlag 2% sjanse for å bli gravid. En 20-åring med kondom løper større risk for å bli gravid enn en 44-åring uten noe.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har spiral, men er yngre enn deg, og har hatt den en stund. Legen sa jeg kunne ha den til jeg passerte førti og så kunne jeg sette inn enda en etterpå til jeg var helt sikker på at jeg ikke var fruktbar mere.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg kjenner mange som har blitt gravide etter fylte 40. Selv ble jeg gravid på første forsøk både da jeg var 39 og da jeg var 41. Jeg tar ikke sjansen på at jeg skal bli gravid nå. Da er det tryggere å bruke prevansjon. Jeg har også tatt blodprøve for å se om jeg har kommet i overgangsalderen. Det har jeg ikke. Da er det hasard å ha sex uten prevansjon. De fleste har en mulighet til å føde et levende barn som er ca 10 % av hva den var da de var 20 når de er omtrent 42. Det er et ganske høyt tall.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg hat hatt spiral i 3,5 år og tenker å sterilisere med når det nærmer seg tid for å bytte.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Jaja, anonym 21:26 Jeg ble gravid med nr 2 da jeg var knappe 40 år, og da hadde vi prøvd i 2 mnd, så hvem vet Men nå har jeg fått to friske barn og jeg vil ikke ha flere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå