Stolt mamma for første gang Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har en liten en på 7 mnd som ikke finner søvnen på egenhånd. Det er fryktelig selvforskyldt, da han har blitt puppet i søvn hver kveld, men det går ikke lenger. Andre kvelder har vi rugget på ham. Men nå våkner han på natten å finner ikke søvnen på egenhånd. Jeg orker ikke gråtemetoden, her om dagen da jeg forsøkte så gråt han hysterisk og økte bare i steden for å sovne. Her snakker vi mange minutter, og til tross for at jeg gikk inn. Han tar ikke smokk. Noen som har prøvd opp/ned metoden?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg brukte opp/ned metoden aktivt..og det funka supert for oss! =) kommer til å gjøre det samme med gutten som kommer i januar... Jeg var i utgangspunktet i mot skrikekurer..og ønsket å prøve noe annet..kom over denne metoden på en dansk side..og var kjempefornøyd med den! Men jeg får ikke helt tak i hva du lurer på? bare erfaringer..eller åssen det gjennomføres? Min erfaring er ihvertfall at 7 mnd'ers alder er perfekt for å prøve ut denne metoden.. + en god porsjon tålmodighet... Første kvelden vi brukte tok jeg henne opp og ned sikkert 40 ganger.. altså.. hun skrek..jeg løfte henne opp.. men så ikke på henne..og snakket ikke til henne.. Men hun kjente varmen og tryggheten og stoppet å skrike.. La henne ned MED EN GANG hun ikke skrek.. Begynte å skrike igjen etter få sekunder..opp igjen..og så ned..og det tok sikkert 40 gang første kveld før hun tok poenget.. "ok..mamma løfter meg opp.. men d kjer ikke mer.. bare å gi opp".. Andre kvelden tror jeg d tok rundt 20 ganger..litt usikker.. Og færre og færre ganger for hver kveld! =) Tok ikke mange kveldene før hun fant søvnen selv uten skriking... Skal sies at jeg kombinerte opp ned metoden med at jeg også var i rommet en stund.. Uten å se på henne..og uten å si noe... Det var også kjempeviktig å kombinere dette med gode rutiner..vi sang fast 2 sanger før hun skulle sove.. Så gikk jeg unna senga.. så hun ikke så meg.. før vi begynte metoden.. =) Jeg vil legge til at jeg har fått høre hvor heldig jeg er som har ei jente som finner søvnen så enkelt selv..og gjorde det tidlig.. mulig det er tilfeldig.. men jeg liker å tro at oppned metoden har mye å si her! =) Lykke tiL! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå