Gå til innhold

Er det virkelig noen som forventer at en 6 uker gammel baby skal legge seg fint ned og sove hver kveld??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir opprørt når det diskuteres inne på småtroll 0-1 om skrikekurer på 6 uker gamle babyer! Hva i alle dager er forventet av babyen som nettopp har kommet til verden?

 

Og hvordan kan det være ET PROBLEM at et lite spebarn "ikke klarer å sovne alene i sengen sin" ?

 

Spebarn skriker fordi de har et behov! Ikke for å få viljen sin! Behov for nærhet er det viktigste etter behovet for mat.

 

 

(og ja, jeg har små barn selv. minstemann er 11 uker og sovner nå alene. Men ikke da hun var 6 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig syns jeg at skrikekurer er på grensen til barnemishandling og iallfall når det er snakk om så små babyer.

 

Min datter sov i egen seng da hun var 6 uker og sov natten igjennom da hun var 8 uker. Men det er nok ikke normen for så små barn.

Hun har hatt sine netter etter det hvor det har vært skrik og skrål, men aldri i verden om jeg lar henne skrike alene på rommet. Hun er bare 17 måneder og hun trenger omsorg, kos og trygghet. Klarer man ikke å gi det til sitt eget barn så burde man kanskje revurdere. Beklager om det høres hardt ut, men å la babyer og små barn gråte alene i senga er for meg ufattelig trist og det vitner om dårlig dømmekraft fra foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forventer absolutt ikke det!

 

Jeg forventer at barnet skal sove fint i sin egen seng når vi har sluttet med amming på natten og det er vant til å sove alene. Og det er vel alt fra 6 mnd til 1 år. Hvis det skjer tidligere er det strålende, men absolutt ingenting jeg forventer.

 

Det eneste jeg forventer er at alt går i perioder, og at man ikke skal ta søvnen forgitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn sovnet selv fra dag 1 han, så hvis det er det man er vant til så skjønner jeg frustrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine barn har funnet rytmen mellom 3 og 4 måneder. Dvs de har tydelig kveld og natt og blir trøtt i normal kveldstid.

 

Med førstebarnet var vi strikte på regler ogrutiner og skulle presse babyen inn i all slags maler for å gjøre det lettere for oss. De andre barna har fått følge sin egen rytme og de har funnet den rundt 3 måneder. Alle barn er jo forskjellige, og foreldre er forskellige. Jeg har likt å ha barna på meg og med meg når de var spedbarn. Vi har ikke tilknytningsproblematikk eller separasjonsproblematikk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt horribelt... Jeg bare husker selv hvor sårbar og liten jeg følte meg om kvelden når jeg skulle sove som barn, så det å la en bitteliten baby ligge alene i mørket og hyle er HELT på trynet spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...