Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg føler det ikke blir skikkelig rent jeg.... så hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Kjøper nytt når det blir for jævlig;)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 DET lurer jeg også på, særlig etter det innlegget med den larven eller hva det var for noe noen hadde funnet i vaffeljernet:P
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Lag røre til en "vaskevaffel": mel, vann og masse salt. Suger til seg fett og dritt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Bakterier og virus drepes uansett av varmen. Jeg steker bare vafflene og legger inn tørkepapir som suger opp fettet. Utenpå tørker jeg av det med en våt klut. Hva mer skulle være nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Synes ikke jeg får bort fettet skikkelig utenpå... HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Det gjør jo ikke noe om det er litt fett der. Fettet beskytter mot korrodering. Hvis du vil ha det bort kan du vaske med salmiakk, men pass på å ikke få det på innsiden. Da er det fare for at vafflene kommer til å sitte godt fast siden.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Mitt vaffeljern har blitt slik at det er sterkt fristende å bytte det ut med et nytt. Fint og hvitt på utsida da jeg kjøpte det, men nå gulnet.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Holder meg unna salmiakken jeg.... det ser ut som dere andre gjør det samme som meg, tørkepapir og våt klut.... Men den "vaffelrens"røra tror jeg kanskje jeg må prøve... HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Vask utenpå med en blanding av vann, eddik og bakepulver. Og innsiden stekes ren med rensevaffel: mel, vann og masse salt. Helt ufarlig, og rent blir det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Rensevaffel har jeg aldri hørt om, det må jeg jammen prøve! Lager man bare en vaffel da, liksom, og hvor lenge skal den "steke" for et bra resultat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå