Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Vi har spart penger i alle år begge to. Vi deler utgifter men har aldri hatt såkalt felles økonomi. Det vil si at jeg har min sparekonto, han har sin - men er det noe vi trenger så er det ofte hipp som happ hvilken sparekonto vi tar fra. Fordi vi begge har spart opp mye gjennom årene og i flere år har snakket om å kjøpe hytte var det naturlig for meg å bringe på bane at vi kunne legge sparepengene inn når det nå har meldt seg en mulighet for oss til å skaffe oss drømmen, det er en ledig hytte akkurat der vi ønsker det. Men det var da jeg fikk sjokk... Mannen min har TØMT kontoen sin for å låne bort 150.000 kr til en kvinnelig kollega som sliter økonomisk. Jeg trodde ikke det jeg hørte. Det er et halvt års tid siden og hun betaler tilbake 2000 kr i måneden, uten ei krone i renter. De har skrevet en kontrakt som ikke er tinglyst engang. Hva faen får en mann til å gjøre slikt? Jeg spurte om han pulte henne siden han plutselig hadde bladd opp så mye penger til ei dame som ikke er kredittverdig og ikke får lån.. Jeg trodde knapt han kjente henne. Han påstår jo at han ikke gjør det, men han er vanligvis gnien som bare det og det henger ikke på greip. Har ihvertfall ikke lyst til å kjøpe noen hytte med ham. Han stakk rett etter at jeg fikk vite det, skulle på fotballkamp. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Han kan jo ikke være riktig klok!!!??
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Er villig til å sette penger på at han har pult henne, ja.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 OjOj ! Ja, desverre tror jeg det har rabla for mannen din.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg kunne glatt gjort det for en kollega som sliter sinnsykt økonomisk, men han er for stolt til å ta imot noe. Og det er IKKE noe sex inne i bildet.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Tillitsbrudd! Ville faktisk sterkt revurdert forholdet.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Tror nok det var denne dama som han fikk et barn med, men som han skjuler ved og låne henne 150.000 kroner for og dekke over dette. Kunne skjønt om det var hans eget barn det var snakk om!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Ser det for meg: "Hvis du ikke låner meg de pengene så forteller jeg kona hva vi gjorde siste gang du jobbet overtid. Og ja, du låner meg 200 000,men på avtalen skriver vi 150 000".
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Oi....kjedelig situasjon..... Hva hvis noe skjer, hun dama flytter, nekter å betale tilbake - kanskje ikke har muligheten... å ingenting er skrevet??? da sitter han nok med skjegget godt ned i postkassa! Hadde tatt dette som et stort tillitsbrudd.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Herrefred! Han må ha kastet vettet! Dette hadde virkelig ikke fallt i god jord hos meg altså, dette er et økonomisk svik i mine øyner. Dette må få følger, lukter ugler i mosen!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Hadde forlangt å se kontoutskriftene hans, og passet på at det ikke var han selv som satte inn 2000 kr mnd.. Det er helt klart et tillitsbrudd. Men man må se det litt an på personen som gjør slikt også da.. Er han en veldig snill person til vanlig, så kan det være at han bare har gitt en utstrakt hånd..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Det store spørsmålet som jeg ville krevd et ærlig og sannsynlig svar på her er hvorfor han gjorde dette bak din rygg? Hvis han oprinnelig syntes synd på henne og ønsket å hjelpe, så er det jo ingen grunn til å holde hemmelig? Jeg lurer på om jeg ville rett og slett tatt kontakt med henne og hørt om omstendighetene rundt dette, spesielt hvis han ikke har en god og sansynlig forklaring på dette...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Han må jo være usannsynlig blåøyd å låne vekk 150 000 kroner til en kollega. Jeg vil jo ikke låne vekk 1000 kroner engang til en kollega. Så godt kjenner jeg ikke kollegaene mine. Jeg ville heller satset på at de har hatt et forhold
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 Har du fått snakket med han? Hva sa han? Tror jeg hadde tatt livet av han jeg altså
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #16 Skrevet 3. oktober 2011 Oi, det der var veldig søkt, enten lyver han om at han har lånt bort pengene, eller så er det mer mellom de to enn han er villig til å fortelle deg. INGEN låner bort så mye penger rentefritt privat til folk de ikke har et eller annet nært forhold til. Jeg hadde blit virkelig forbanna hvis min mann hadde gjort noe lignende, trolig så forbanna at jeg hadde kaste ham ut av huset i hvertfall for en periode. For meg er dette et grovt tillitsbrudd, selv om partene ikke har felles økonomi på alle punter så bør man snakke sammen om feks å låne bort større summer, kjøpe feks bil, hus, hytter og andre kostbare ting. Å har han ikke vært fysisk utro så er vel dette en form for økonomisk utroskap.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #17 Skrevet 3. oktober 2011 For det første så er et slikt svik absolutt i klasse med utroskap (for MEG ville det være like ille) For det andre, så har mine erfaringer med menn lært meg å bli en mistenksom faen, og min første tanke var om han kan ha investert i en leilighet/hus sammen med henne? Jeg VET at det høres søkt ut, men det gjør jammen det å låne ut så mye penger til en arbeidskollega også. Kan egentlig ikke tenke meg at han har gjort det uten å få noe igjen for det, spesielt siden du sier at han er gjerrig? Er du sikker på at han ikke arbeider på en langtidsplan om å forlate deg, og har sikret de pengene fra det felles boet? Du vet at hvis de ikke finnes der, og ingen beviser for noe som helst og dere blir skilt, så har han rett til halvparten av din sparekonto (med mindre den er særeie, og det tviler jeg egentlig på) Nåja, bare noen løse tanker, dette... Beklager hvis jeg gjør deg urolig uten grunn. Skulle kanskje en gang ha ønsket at noen advarte meg i tide.....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #18 Skrevet 3. oktober 2011 Kandet være at han har sløst bort pengene og fant på dette med lånet som en unnskyldning? Jeg ville også sett på dette som lik linje som utroskap og mistenkt alt fra utroskap, at de har et barn sammen, at han har begynt med dop, leid prostitiuerte osv. Hadde i hvert fall måtte kommet helt i bunn på dette. Lykke til, HI! La oss høre hvordan det går.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #19 Skrevet 3. oktober 2011 Det er da definisjonen på økonomisk utroskap, enten de har et forhold eller ikke. Ville nok forlangt alle former for bevis, kontoutskrifter, tlf utskrift osv.. Her er det noe muffens!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #20 Skrevet 3. oktober 2011 Tror ikke du betyr så mye for mannen, siden han valgte fotballkamp fremfor å oppklare ting på hjemmebane. Ville reist til dama, og om du har hatt "flaks", så var mannen din der og dere kunne ta en alvorsprat alle tre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #21 Skrevet 3. oktober 2011 Største problemet er jo at avtalen dems ikke er gyldig, siden den ikke er tinglyst, om hun ikke gidde å betale noe mer, så får dere aldri se igjen de pengene. Men en annen ting, er at han har lånt bort 150 000 kroner, uten å i det heletatt nevne det til deg! Det er jo villt, vi har egene sparekontoer vi også, mannen min fik spm fra broren sin om han kunne få låne 5000 kroner, da bilen måtte repareres, og han ikke hadde pengene, mannen min sa at det gikk nok greit, han skulle bare høre med meg først. Og om jeg ville ha lånt bort penger fra min spare konto, eller kjøpt noe som bare er for meg, så hadde jeg i det minste nevnt det til mannen min først, ikke bare gjort det fordi det r mine sparepenger.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #22 Skrevet 3. oktober 2011 oi oi oi, dette var spesiellt.. hadde klikke i vinkel om min mannn hadde gjort noe sånt.. penger som er spart fordi det skal gå til noe som familien ønsker seg, eller for å sikre egen økonomi.... huff, føler med deg.. må jo være en veldig spesiell kollega siden han gjør slikt. om det ikke er bare et skalkesjul da. at han egentlig har brukt pengene på andre ting?? har han fått problemer med økonomien sin, noen du ikke vet siden dere egentlig har delt økonomi?? alkohol, stoff?? kan jo være mye.. gambler han? noen han har havnet i trøbbel med og må ut med penger?? snakk med han ihvertfall og få alle kort på bordet.. krev å se kontoutskrift og nettbank.. få høre åssendet går da?? lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #24 Skrevet 3. oktober 2011 oi, jeg hadde DREPT mannen!!!!!!!! (altså nesten)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #25 Skrevet 3. oktober 2011 Avtalen er gyldig selv om den ikke ertinglyst, men den er vanskligere å bevise ogsikkerheten er elendig, men en multlig avtaler er i Norge akkurat like bindene som en skriftlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå