LeTwinsA Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Skal gifte oss til vinteren, og begynner å bli rimelig nervøs. Ønsker alt av tips. Blomster musikk bordpynt Bilder Klær, har mesteparten av klær i orden, men
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Hva med en litt arktisk inspirasjon? Hvitt og krystallblått kan være et fint tema. Hvite og blå perler og annen pynt på bordet, telys inne glassbeholdere som er malt evt limt med blått silkepapir, hvite bordkort med blå bord og pynt, blå lange vokslys.. Og når jeg skriver blå så tenker jeg på den nydelige blåfargen du finner i en isbre Denne feks: http://www.google.no/imgres?q=isbre+svalbard+bl%C3%A5&hl=no&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=bW0y1-L7evbGtM:&imgrefurl=http://fotofil.no/aspx/ShowImage/eig0566.aspx&docid=yUl-GZcMMsQTmM&itg=1&w=331&h=500&ei=-aiITsrxMI75sga7xM2UDg&zoom=1&iact=hc&vpx=981&vpy=256&dur=4&hovh=276&hovw=183&tx=53&ty=135&page=3&tbnh=138&tbnw=93&start=35&ndsp=19&ved=1t:429,r:17,s:35
LeTwinsA Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2011 Oi ja det hørtes veldig vakkert ut Veldig bra innspill som jeg skal brodere videre på!
SolsidenOppNed Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Heia, Vinterbryllup er jo bare så flott! Hadde fulgt videre på det som ble nevt over her. Men også brukt lange krystaller hengende fra buketten. Og fått blomsterbutikken til å gjøre den frossen om du forstår, ikke sånn at det blir trashy, men delikat, hvitt med lysblå blomster? Ellers er det jo flott med hvit pels (fuskepels) over kjolen, enten som lang cepe eller bolero alt etter hvilken kjole du er på jakt etter. jeg hadde også sett meg rundt etter en mer norrøn inspirert kjole med empireliv og kansje med litt grått eller lysblått i for å fange opp fargen i is. Jeg hadde også valgt mat i mer ishavstil med fisk/skalldyr og vilt. hestetransport med kjerre eller slede (alt etter hvor dere skal gifte dere og om det er snø.) og heste bjeller som klinger. Mannen ser jeg for meg har en vest og halstørkleslips (sånn tykk) som heller mot det blå isaktige. Han har også en brystbukett som er av samme type som buketten. Kansje en flosshatt og varm lang frakk. Ups, kom på at dere har fått klærne i hus.. jaja, tar det med fordet om ;-) Musikken ville jeg hatt av mer Era type før middagen, men rocket det opp på kvelden. :-) Masse, masse stearinlys. Og fotografering ute i snøen om mulig, både i dagslys og kveldstid med fakler og annen belysning, i sleden, på reinsskinn foran en peis med noe godt i glassene, snøballkrig og om dere er tøffe nok: Foto tatt ovenfra mens dere lager engler i snøen sammen! :-) (tips til englene, få hjelpere til å lage de på forhånd og legg hvit laken der klærne deres skal være før dere legger dere oppi. Med litt retysj fikser de evt fotspor og merker etter lakene.) :-) åååh, drømme drømme!! Lykke til sååå mye, og nyt bryllupet!!
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Snøkrystaller i vinduene kan være pent http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=491062 Iskrystaller til borddekorasjon http://www.tilbryllupet.no/bordpynt/iskrystaller/skinnende-iskrystaller-isblaa-50stk Hvite pynteroser http://www.tilbryllupet.no/bordpynt/pynteroser/smaa-pynteroser-12stk-elfenbenhvit Pyntebånd. Her er hvit, men kan jo også bruke isblå hvis du finner det. http://www.tilbryllupet.no/pyntebaand-til-bryllup/pyntebaand-4cm/4cm-pyntebaand-elfenbenhvit-1-meter Lysbeholdere i frostet glass http://www.tilbryllupet.no/lysholdere-tilbehoer/bryllup-telys-holder-frosted-glass-2pk http://www.tilbryllupet.no/lysholdere-tilbehoer/bryllup-telys-holder-frosted-glass-m-hjerter-2pk Noen små input her om det er til noe hjelp
LeTwinsA Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2011 Ja har veldig lyst på en fuskepels Har strikket bolero, men om det blir veldig kaldt så trenger jeg nok noe mer. Ellers så treffer du ganske rett på klærne våre Mangler egentlig bare sko til gutta! Skal sjekke ut Era Tror ikke jeg har hørt dem? Ååååå ja , stearinlys er ett must. Kanskje ha noe "lysshow" ute i snøen også? Artige bildetips. Alt noteres.
LeTwinsA Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2011 Her var det mange gode tips ja. Har ikke handlet noe pynt enda. for vil jo at det skal matche Har ikke sett siden før. Så takk for linker
tingeling87 Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Det er veldig fint med trollhassel som henger fra taket. Heng opp glasspynt(hjerter, snøkrystaller, dråper, stjerner etc) i klart glass og blå/lilla orkideer festet til greiene. Heng også noen lykter/telys greinene. Kjempefint! Trollhassel kan også settes i vaser og pyntes.
LeTwinsA Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2011 Hva er Trollhassel? Spennende. Skal google litt på det.
LeTwinsA Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2011 Oi det var nydelig! Fikk lyst på de i kjellerstua også nå.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Åh, hvis jeg skulle giftet meg på vinteren skulle jeg hatt en skikkelig lang kåpe, med hette:) Sånn som går helt ned til bakken! Å i kirken ville jeg hatt stearinlys overalt! Slik at det kjennes som om varmen kommer fra lysene.. Hest med bjeller og store tykke reinskinn oppi. Det samme kan være lurt ute, for de som røyker.. Tykke pledd og noen skinn å sitte på ved benkene ute.. Er alltid greit å ha sitteplass til de som røyker og store askebeger som de faktisk treffer i halvmørket;) Vi hadde faktisk fyrverkeri sent på kvelden i bryllupet vårt og det var utrolig romantisk da;) Elllers masse fakler/bokser opp veien til lokalet dere skal til:) Islykter og roser som er frosset i vann (putt en i en 10 litersbøtte som settes ute), som kan stå langs veien inn til kirken, altså gjennom kirkegården:)) Jeg synes man kan gå litt "over the top" med pynt i et vinterbryllup, med store, kanskje høye litt mørke lysestaker og mektige kubelys. Vi avlyste nesten sommerbryllupet for å få et vinterbryllup der stearinlys skulle spille hovedrollen:)) Åh, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne giftet meg på vinteren;)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Forresten så hadde vi et lite bord med en "minnebok" der gjestene kunne skrive hilsener eller bare signaturen sin. Der satte vi en av orkiedeene vi fikk i gave sammen med noen høye lysestaker. På veggen bak bordet hengte vi opp masse, masse bilder fra oppveksten vår, vår tid sammen og av oss og venner og familie;) Noe annet som er stilig er jo å bruke tørris i en eller annen dekorasjon... når den blandes med vann så kommer det røyk som legger seg langs med gulvet/bakken... Kan ikke bruke så mye av dette da, siden det dannes gass;) Men ute hadde det jo skapt en fin stemmning på kvelden:)
FanteGuri Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Så kult! Jeg hadde også vinterbryllup :-) Jeg hadde fuskepels, leid i brudesalong. Var ei lang kappe med slep og hette, alle syntes jeg så ut som ei isprinsesse :-) Jeg hadde tiara med masse krystaller og noen hvite perler, brudebuketten var i hovedsak av hvite roser og noen andre hvite blomster med litt grønt i. Tok bilder utendørs, lekkert med snø og sol i bakgrunnen.. I lokalet hadde vi isblå og hvitt som tema. Jeg kjøpte vaser som så ut som de var av knust is, i disse satte jeg hvite amaryllis/ cala oppi med litt grønt. På bunnen av vasen la jeg blåhvite steiner. Vi hadde hvite servietter, isblå perler strødd utover bordet oppå hvit chiffon. Jeg blandet blanke telysglass med støpte lys som så ut som iskrystaller ( kjøpt på lysstøperi). Bordkortene lagde jeg selv av isblått papir, hvor jeg skrev navnene med sølvgrå tusj. Lykke til med planleggingen og den store dagen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå