Arie Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hei! JEg er gravid med nr 2 og lille snupp er 13mnd. Hvordan har dere som har to tette det? Blir jo en ett åring og en tre åringen sammen. Hmmm. Hvordan skal dette gå?
chicka_85. Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 kan ikke svare deg på det akkurat, men her blir det 13 mnd mellom minste og babyen! så det er jeg veldig spent på=)
Mamma i vinden Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Hei. Vi har ca 20 mnd mellom våre, og ett skoleår bare. Nå er de 5 1/2 og snart fire, og det går strålende. Lillesøster var utrolig rolig som baby. Sov masse, så storebror fikk mye oppmerksomhet. Han var aldri sjalu, så egentlig var det veldig fint at han var så liten da han ble storebror. Tror sjalusi blir mye verre når de er større. Klart det er litt travelt, men vi har veldig positiv erfaring med våre. Så bare gled deg du! De kommer til å få STOR glede av hverandre. Jeg må si jeg er litt spent på hvordan det blir når en 4-og 6-åring skal bli storesøsken i mai. Men vi gleder oss veldig.
ticalinda Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har 18 mnd mellom mine jenter. Det er fantastisk koselig! Mellom andremann og tredjemann blir det 20 mnd hvis alt går bra, så vi syns det er så stas at vi får tette igjen! MEN: Det er mye jobb med de tette!
Mage igjen Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Det er 21 mnd mellom mine to første, det gikk utmerket. Er så 2 år mellom mellomste og minste, dvs at jeg hadde 3 stk før eldstemann var 4 år, og det gikk også strålende. Nå er det et litt større hopp, er gravid 11+5 med nr 4. Nå er eldstemann 6 år (er 7 når minsten blir født)og de andre to er nettopp blitt 5 og 3, så det blir spennende å se hvordan det blir. Min erfaring er iallefall at det går bra med tette barn, også har de SÅ mye glede av hverandre!!!!! I sommer har alle tre lekt supert sammen, tross i gutt-jente-gutt rekkefølge... Gled deg!
Skrømti Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Vi har 17 mnd mellom de to minste. Det var kanonhardt! Det er det på mange måter enda ,og nå er de snart 5 og 3 1/2.. Storebror har hele tiden vært etter lillesøsteren sin, jeg måtte gjemme henne rundt forbi, hun lå i softbagen sin på spisebordet eller kjøkkenbenken. Amminga måtte foregå stående, gående, eller sittende helt ytterst på kanten av sofaen slik at jeg var klar til å sprette opp om det skulle være noe. Jeg gikk ofte ut etter barnehagetid , det var lettere å kontrollere situasjonene med ungene i vogn! Det har blitt noen mil med den vogna, ja! Meeeen, til tross for dette så er det bare helt fantastisk! Jeg ser jo nå at de har stor glede av hverandre, og har hele tiden en leke/kranglekamerat hjemme.. Nå venter jeg snart nr tre, så får vi se hvordan det går....! Lykke til! Alt går!
tutteline <3 Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Vi har 13 mnd i forskjell, og det har aldri vært noe problem ;-) ungene lærer tidlig å ta hensyn og dele, og de er allti 2 om det meste :-) så det går nok bra, lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå