Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Min mann jobber i det offentlige og får dermed 14 dager betalt permisjon i forbindelse med fødsel. Slik jeg har forstått det så har alle rett på 14 dager fri, men arbeidsgiver avgjør om man får betalt eller ikke. (?) Er det snakk om 14 ARBEIDSdager eller 14 dager inkludert helger? Altså; 14 arbeidsdager vil jo gi en mye lengre permisjon (dersom man har fri i helg) enn en perm på 14 dager uavhengig av om man jobber i helg eller ikke. Hvordan var det med dere andre?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Det er 14 dager, ikke 14 arbeidsdager.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Det er snakk om 14 dager inklusiv helg og det er ikke arbeidsgiver som avgjør dette. Som regel er betaling for disse dagene noe som er fremforhandlet i tariffavtalen. Det finnes selvfølgelig noen arbeidsgivere som velger å gi dette som en gave til ansatte, men som regel har det vært en forhandlingssak.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Ja,det er 14 dager.ikke arbeidsdager nei.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 14 dager totalt. I utgangspunktet er permisjonen ubetalt, men i endel sektorer/bedrifter er det framforhandlet betalt permisjon (i tariffavtalen). Dette gjelder bl.a i offentlig sektor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå