Gå til innhold

Likner barna dine på deg eller mannen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Likner barna dere, og når begynte evt likhetene å fremtre?

 

Min sønn er prikk lilk sin far fra fødselen og fram til nå, 9 uker. Ser ikke spor etter meg der... Litt trist at jeg ikke ser noen likhet med meg, men gutter likner kanskje oftest på far, og jenter på mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de bytter litt på det jeg, og folk sier så ulikt også. Eldstemann var prikk lik meg da han var nyfødt, og mellomste prikk lik pappaen sin. De to siste var en mix. Men allerede etter noen måneder forandret de utseende ganske mye, og eldstemann ble en periode veldig lik pappaen, og mellomste ble mer lik meg. Nå er eldstemann straks 9 år og igjen mest lik meg. Mellomste er fortsatt mest lik meg, men begynner å bli mer og mer lik pappaen også. Minstegutten er en fin mix, kanskje litt mer lik meg, mens vesla visst nok er svært lik meg (bare mye søtere, hehe...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var klin lik faren sin til han var 8-9 mnd. Hadde jeg ikke født ham selv hadde jeg tvilt på om jeg var moren hans, så like var de. Etter det slo det fullstendig om, og nå er han 15 mnd og bare lik meg. Veldig fornøyd med det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både gutt og jente. Begge ligner på meg. Gutten min har lignet helt fra fødselen og før det også faktisk. Såg allerede på 3D ul at han lignet på meg. Han er snart 3 og har fortsatt mest klare trekk fra meg.

 

Jenta mi er 5 mnd, og har blitt mer lik meg de siste 3 mnd. De første ukene var det ikke så lett å se hvem hun var lik. Men var ikke mye fra far å se i henne heller. Men kan se snev av likhet med en kusine på den siden.

 

Nå skal det sies at de er mest lik meg som baby/barn. Har sett lite bilder av pappaen som baby, så er ikke så godt å si om de har noen trekk fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har lignet sin far lenge, det sies det er en sånn greie naturen har ordnet så faren skal slippe å tvile ved å gjenkjenne seg selv i barnet mens det er baby.

 

Nå er jentene min 5 og 3,5. Den ene er en tro kopi av meg som barn, den andre av ham. Og personlighetene er omvendt på de begge, så den som ligner meg har sin fars personlighetstrekk og den som ligner ham ligner på meg personlighetsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av dem ligner far, men ene er lik fars bror og søster. Svart hår, bryn og vipper med blå øyne er derfra, og trekkene. gutt.

 

Andre barnet er egentlig ganske tro kopi av meg. Men har nok fått fars farger :) Jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldig at vi har en tro kopi av oss selv hver. Blir spennede å se hvordan 3 mann blir... kanskje det blir en god mix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen av ungene ligner på hvordan vi ser ut i dag men begge er prikk like meg som liten. mange sier det er som og se meg som liten.

 

har både jente og gutt.

 

gutten hadde trekk etter faren når han ble født, men varte i noen uker så har vi ikke sett noe mer trekk etter far på noen av ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter som er som snytt ut av nesa på meg da jeg var på samme alder. Og ei jente som er veldig lik farens familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi, vår førstefødte, ligner utrolig mye på min mann!

 

Og jeg er stolt av det på en måte jeg. Hvorfor skulle jeg reagere noen annen måte på at hun ligner den mannen jeg skapte henne med? Jeg ser jo meg selv der og vet jo at jeg fødte henne så hun kommer jo fra meg også.

 

Men de sier at nr 1 ligner mest på far og nr 2 ligner mer på mor, men det er nok bare snakk. At en baby ligner far er jo en evolusjonsmessig fordel for da vil far automatisk føle seg mer knyttet til barnet. Ikke at det er en regel, men det er jo lett å se fordelen hvis en tenker på mennesket gjennom årtusener. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...