Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er avhengig av å ha på parfyme, føler meg naken og utilpass uten. Ikke det at jeg er snobbete, men parfymen min er en del av meg. Nå, etter 1 år i samme jobb, forteller en av jentene at hun ikke tåler parfymen min. Hun blir ekkel i halsen og begynner å hoste og harke. Er vist bare en parfyme hun tåler. Jeg sitter for det meste alene der jeg sitter. Denne andre avløser meg 1 gang i uka men må forbi når hun går hjem. Jeg har liten lyst til å slutte med parfymen min og ikke har jeg råd til å kjøpe meg den parfymen hun tåler heller. Hva ville dere gjort i denne situasjonen???
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg bruker ikke parfyme og missliker intenst stanken mange sprer. Blir jeg sittende ved siden av noen som bruker litt for mye flytter jeg meg. Takke meg til dårlig ånde eller gammel svettelukt fremfor parfyme.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Nei jeg bruker ikke parfyme. Eller, en sjelden gang.. Hvis jeg skal være finfin.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Nei! Jeg lukter ikkek vondt uten heller, for jeg dusjer hver dag. Og så slipper allergikerne å få problemer pga meg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Ja,jeg bruker parfyme.Men bruker ikke mye,en liten dusj holder lenge. Har det litt som deg,at parfymen min er en del av meg. Men jeg reagerer også på mange parfymer,nå er det kun to parfymer jeg selv kan bruke som jeg ikke reagerer på.Om noen i nærheten har på seg mye parfyme,får jeg rett og slett problemer med å puste. Kan du ikke begrense bruken litt da,ta på litt mindre kanskje?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Nope, jobber i barnehage og ønsker ikke at ungene skal sniffe i seg parfymen min når jeg løfter de opp. Ønsker ikke det med min egen heller..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 HI her Jeg dusjer hver dag, men parfymen er en del av meg. Bruker ikke mye heller. Føler at jeg mister en del av meg ved å slutte med parfymen som er så viktig for meg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Allergisk mot akkurat den parfymen du bruker? Nei, er man parfymeallergiker så er man man parfymeallergiker; da tåler man ingen. Immunforsvaret vårt skiller ikke på parfymemerker og pris. ;o)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg bruker parfyme hver dag. Føler meg så naken uten. Jeg dynker meg ikke, men en spray i nakken og en liten spray på innsiden av håndleddet.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg også bruker hver dag. Føler også at det er en del av stellet :-D
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Tydeligvis, for hun tåler ikke den jeg bruker. Er vist kun en spesiell hun tåler :-( Kan jo selvsagt hende at hun rett og slett ikke liker den for alt jeg vet. Bruker Armani code. HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Ja jeg bruker parfyme. Du sitter jo stort sett aleine, og ho må gå forbi deg når ho skal hjem.. Da ville jeg fortsatt å bruke parfyme om jeg var deg. Hadde hun reagert veldig kraftig regner jeg med at hu ville gitt beskjed før det hadde gått ett år.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #13 Skrevet 2. oktober 2011 Sikker på at du ikke dusjer deg i parfyme da? Spray et spray i lufta foran deg og gå gjennom det, det er nok
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Du, 16.36... Hallo.. Parfyme er satt sammen av et utall forskjellige ingredienser, noen kan være felles for mange, noen er unike. Du kan være allergisk mot en enkelt ingrediens, så du reagerer på noen parfymer og ikke alle. Det er jo nettopp fordi en pafyme er satt sammen av individuelle elementer at de lukter forskjellig og har forskjellig pris, for eksempel. Selv bruker jeg parfyme med glede til fest og spesielle anledninger, men jeg må si at agrumenter som at det er en viktig del av deg som du må ha selv om det er til sjenanse for andre, det virker da helt på bærtur! Og har du brukt den lenge kan du sikkert ikke lukte den selv lenger, kanskje går du rundt som en parfymesky uten at du kjenner det selv... En dusj i luften som du går gjennom er nok, som en annen her sa. Alt annet regnes under kategorien kjemisk klrigføring;-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #15 Skrevet 2. oktober 2011 Det er akkurat det jeg gjør, en liten dusj og ikke noe mer enn det. Og jo, parfymen er en del av meg på samme måte som sminken min er. Bruker heller ikke mye sminke.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #17 Skrevet 2. oktober 2011 Nei, bare når jeg skal pynte meg litt ekstra.. vil ikke at barnet mitt konstant skal måtte lukte på parfymelukta..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #18 Skrevet 2. oktober 2011 Bruker det ikke til vanlig, bruker det en sjelden gang når jeg føler for det. Min mann reagerer på veldig mye, så vis jeg skal få lov å sitte i armkroken hans i sofaen må jeg bruke minimalt. Han reagerer ikke på de to jeg har, men kan ikke bruke mye så ser ingen vits. Jeg syns parfymer lukter godt, men veldig mange bruker alt for mye og det er ikke godt. Jobber med masse mennesker hele dagen, og det er veldig mange som må ha dårlig lukte sans. for det lukter som parfymeflaska har knust i hodet dems. Jeg er ikke allergisk eller noe slikt, men ikke like deilig å være i nærheten av de som bruker for mye.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #19 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg bruker ikke parfyme. Mange jeg kjenner og jobber med bruker det.. Noen av de bruker så mye at jeg syns det er plagsomt, men de vet det sikkert ikke selv, at det stinker lang vei. Da hadde de vel ikke tatt på så mye. Syns kanskje de har dusja seg litt vel mye når barna mine stinker parfyme etter å ha fått en klem av dem. Når barna mine har vært hos et par av damene i familien så lukter jeg det med en gang de åpner ytterdøra. Det sitter i jakker, hår og inneklær. Hvis de har sendt med en pose med et eller annet så stinker det parfyme av posen og. Er du sikker på at du ikke lukter veldig mye uten at du vet det? Vet ikke hva jeg hadde gjort, men hadde vel kanskje tatt hensyn til at andre var allergiske mot parfymen. Men hvis hun bare går forbi deg, kan det være så ille for henne da?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #20 Skrevet 2. oktober 2011 Nei, man kan fint reagere på noen parfymer og ikke på andre. Parfymer er sammensatt av ulike essenser og stoffer, så selvfølgelig kan man tåle noen men ikke andre. Selv tåler jeg ikke, får astmaanfall, av noen dufter, men tolererer andre. Det har også en del med mengde å gjøre. Jeg bruker selvsagt ikke parfyme. Om jeg har behov for å ha på meg en duft av noe slag, så tar jeg en rose bak øret ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #21 Skrevet 2. oktober 2011 Kanskje du bruker for mye? Eller en som lukter vondt? Den unnskyldnignen der har jeg nemlig hørt i disse tilfellene for å ikke såre den det gjaldt...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #22 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg bruker parfyme hver dag, fordi i jobben min må jeg tett innpå menesker og har en liten fobi om at jeg skal lukte vondt. Dusjer også hver dag, bruker jo selvf deo og tyggis for å holde alle stanker i sjakk. I din situasjon ville jeg kanskje ha prøvd å bruke litt mindre? Det så ut som hun tålte andre parfymer, hvorpå jeg synes det er et merklig argument. Er du allergisk så er du allergisk. Hun har jo heller ikke sagt noe direkte til deg å hvis hun var sterkt plaget så skulle hun ha tatt det direkte med deg og ikke slarvet til andre. ville ha satt dette i kontekst med hva slags arbeidsmiljø og hva slags forhold dere har. Har dere et bra forhold og en god dialog så hadde jeg tatt det seriøst, men hvis dere har et dårlig forhold så ville ikke tatt det høytidlig i det hele tatt hvis hun ikke tok det opp med meg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #23 Skrevet 2. oktober 2011 Nei, etter at jeg ble gravid første gang sluttet jeg. Hørte det ikke var bra når man var gravid, og når babyen var født reagerte hun sterkt på parfymelukt. Brukte litt de gangene jeg skulle noe spesielt etter jeg hadde sluttet å amme, men så ble jeg gravid igjen ;P
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #24 Skrevet 2. oktober 2011 Det er nok mange fler som reagerer negativt på parfymelukten enn om du hadde hvitløksånde for eksempel. Hvis du er redd for hva folk tenker om lukten din så dropp parfymen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #25 Skrevet 2. oktober 2011 Nei, brukte det av og til før, men har slutta helt. Føler at parfyme er litt ut etter alt fokuset på allergikere, helseskadelige stoffer og miljøvern..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå