Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hun har kommet til meg og fortalt det fordi hun ser på meg som en hun stoler 100% på. Hva bør jeg gjøre? Bun har bedt på sine knær om at jeg ikke forteller det til noen, værtfall ikke foreldrene. Hun vil at jeg skal hjelpe henne fram mot en abort..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Selvfølgelig må du få henne til å fortelle dette til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Hun er 15 år, sier vel sitt, hun er under den sexuelle lavalderen..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Når man er under 16 kan man da ikke ta abort uten at foreldrene vet det!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Det var det jeg sa til henne. Enten får hun si det selv eller så sier jeg det. Hennes valg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 du kan si du er moren hennes, eller ta henne med til sverige!! for all del ikke fortell foreldrene hennes det, du vil miste ALL tillitten hun har til deg.. heller ikke TVING henne til å fortelle dt til mor og far.. men prøv å få henne til å skjønne det er til dt beste, på en fin måte. og fiinn ut om det er best å kun fortellle den ene av foreldren. som klarer holde de hemmelig
lillespirenmin Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg synes mye av det kommer ann på situasjonen. Har hun oppegående foreldre som er fornuftige, bør de få vite hva datteren skal igjennom, slik at de kan støtte henne. Hva med far til babyen, er det en som er jevngammel som jenta, eller har han gjort noe straffbart i forhold til den seksuelle lavalder? Hvorfor har hun fortalt deg og ikke moren? Jeg synes prinsipiellt at foreldre bør få vite slike ting, men hvis det ikke er til jentas beste ville jeg latt være å fortelle det...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Hun får ikke abort uten at foreldrene blir informert, siden hun er 15.....
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Er hun redd for at de skal bli sinte? Jeg må jo si at en 15-åring står veldig langt fra foreldrene sine hvis hun reiser for å ta abort uten at de aner noe om det, hverken før eller etterpå. I etterkant kan det melde seg reaksjoner hos jenta, uten at foreldrene da vil ha peiling på hva hun sliter med. Men du bør la henne finne ut selv at foreldrene må få vite om det hele.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Man kan faktisk få abort selv om man er under 16 uten at foreldrene vet om det. Hvis hun kan overbevise legen om at foreldrene ikke bør vite det kan hun få abort likevell. Legen vil heller ikke informere foreldrene om graviditeten hvis hun ikke ønsker abort. Hvis jenta har normalt fornuftige foreldre er det nok best at de får vite det, men legen for eksempel har taushetsplikt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Hun må fortelle det. Du får heller støtte henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå