Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Vi skal bygge ut huset. Har lån på 1,4 mill fra før, og skal ta opp 500 000kr til for å få til utbyggingen så blir jo lån på 1,9mill. Men jeg har nettopp mistet jobben jeg skulle tilbake til etter permisjon (permisjonen går ut i slutten av mai -12. Mannen tjener ca 450 000kr. Jeg har drevet selvstendig, så jeg har en god del sparepenger, for jeg tenker å gå hjemme en stund etter endt permisjon før jeg søker ny jobb. Men usikkerheten nå er jo at jeg aner jo ikke hva jeg kan forvente å få av jobb, eller når jeg får jobb. Har ingen utdanning etter videregående. Skal heller ikke fortsette som selvstendig. Er det totalt uansvarlig av oss å ta opp 500 000kr til i lån, og få ferdig drømmehuset først som sist. Jeg tenker som så at det løser seg sikkert på den ene eller andre måten...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg synes det er dristig inntil du finner deg en ny jobb. Kommer jo an på så mye det, hva er du fra før, hvilke erfaringer har du, arbeidsmarkedet, renta... 1,4 mill er mye mindre enn 1,9 mill.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Huff ja...men hvor mye mer tror du det blir i mnd? Jeg har veldig mye sparepenger etter at jeg jobbet som selvstendig, så jeg har råd til å gå hjemme ganske lenge etter endt permisjon. Får også max utbetalt foreldrepenger, da inntektene mine var mer enn 6G. Om ting skulle gå riktig galt, går det vel å fryse lånet for en periode? Tror nok jeg skal klare å få meg jobb før jeg går i minus da
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Det tror jeg ikke blir noe problem.Her har vi 1,8 mill i huslån og betaler 10.600:-)Har i tillegg billån på 100.000 og studielån på 100.000.Vår samlede inntekt er ca.520.000. i året:-)Regner med du skal melde deg arbeidsledig også,siden du har mistet jobben?!Da vil du få 66% av det du tjente da du jobbet.Dere kommer til å klare det greit.Vi føler oss iallefall ikke fattige:-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 12.38 her igjen. Dere kan jo spørre om å få avdragsfrihet en stund.De fleste banker tilbyr inntil ti års avdragsfrihet.Vi har bedt om ett års avdragsfrihet nå p.g.a oppussing.Vi bealer da kun rentene på kr.5500:-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Takk for svar folkens. Dette var oppløftende å lese. Vi har allerede ordnet med snekker osv. Så vi setter nok igang om en ukes tid tross usikkerheten med økonomi i fremtiden Det er nå vi trenger større hus, ikke når barna er store og flytter ut
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Da vil jeg bare ønske dere lykke til.Dette kommer til å gå så det suser:-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Skal du ha avdragsfrihet må hele lånet søkes på nytt. Nye regler som gjelder alle banker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå