Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er eldst av søskenbarna mine, nestemann er 10 år yngre og dermed er jeg den eneste som er voksen og har flyttet hjemmefra. Jeg har også samboer og ett barn. Etter at jeg flyttet hjemmefra blir jeg mer og mer "glemt" av familien min. Det er mange familiesammenkomster jeg er den eneste som ikke blir invitert til, både fødselsdager til onkler/tanter/søskenbarn og bare rene sammenkomster i form av kaffebesøk og lignende. Jeg forstår jo at etter hvert som søskenbarna blir voksne og får egne familier blir det naturlig å ikke invitere alle til alt, men syns det er litt sårt når jeg er den eneste som ikke blir invitert til ting:( F.eks. har onkelen min bursdag i dag, og jeg så på facebook at det skal være kaffebesøk, men jeg har ikke hørt ett ord om dette... Jeg inviterer forresten alle til meg både med og uten anlending, men unntak av bursdagen min i år siden jeg fødte bare et par dager tidligere. Har jeg rett til å reagere eller bør jeg rett og slett "bli voksen" og akseptere at dette er en naturlig utvikling?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg blir sjelden invitert til søskenbarn i bursdager og slikt, men så er vi alle voksne + at familien er så stor at det er umulig å invitere alle (nesten 40 søskenbarn). Men dersom familien vår var mindre og jeg var den eneste som ble utelatt hver eneste gang, hadde jeg litt såret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå