Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Går det seriøst an å merke bivirkninger etter bare 1 uke? Går det seg ofte til? I juni i fjor ble jeg sammen med verdens nydeligste mann Jeg sluttet også på p pillene fordi jeg følte at jeg ikke klarte å gå ned i vekt når jeg gikk på dem. Så vi brukte kondomer. Men i april ville jeg prøve meg på annen prevensjon igjen, å begynte på p ringen da den skal gi mindre bivirkninger. Men da jeg satt inn den ble humøret mitt brått dårligere, å jeg begynte å tvile på forholdet sånn helt plutselig... Men jeg måtte raskt slutte på ringen da jeg fikk soppinfeksjoner av den.. Da jeg sluttet på ringen kom alle følelsene tilbake, å det var så godt! For jeg visste jo at jeg ikke ville gjøre det slutt med kjæresten, men det var ekkelt å plutselig føle det sånn. Nå har vi brukt kondom hele tiden frem til nå. For en uke siden begynte jeg på yasminelle p piller. Det er noe dritt å bruke kondom.. Nå er humøret mitt på bunn igjen. Jeg er trist og lei, litt likegyldig. Kan bli litt fort sint, å føler plutselig ikke så mye ovenfor kjæresten. Men det er bare en uke siden jeg kunne tenke meg å gifte meg med han, å tilbringe resten av livet vårt med han, jeg elsker han jo! (vi skal ikke gifte oss altså, men prøver bare å få frem hvor store endringer jeg føler)! Det er frustrerende å plutselig føle det annerledes, når jeg egentlig ikke gjør det. Det må jo være p pillene. Sexlysten min er også nesten helt borte, det var den ikke for en uke siden. Vi sees bare i helgene, så det pleier ikke å være noe problem med lysten. Flere som sliter med humør og følelsesmessig på p piller? Går det seg til etter noen ukers bruk?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Dytter litt Ingen som har merket at p pillene har gått utover følelser og humør?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Det er flere år siden jeg brukte pillen, men jeg sluttet med dem fordi humøret mitt ble så ustabilt etter hvert. Og som med deg så merket jeg det faktisk bare etter noen dager. Jeg snakket med et par leger som sa at det ikke var mulig å merke etter par et par-tre dager, men jeg forsøkte flere ganger og ulike merker og hadde samme reaksjon hver gang. Jeg tror noen går seg til etter ca en syklus, men det er nok individuelt. Hvis det fortsetter ville jeg ha sluttet på dem, for det er jo tegn på at det ikke er bra for deg når det går så på humør og psyke. Noen har effekt av å skifte merke, så du kan jo snakke med legen din om det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Ja, det er en bivirkning. Men det tar opp til 3-4mnd før kroppen går seg til tilførselen med hormoner, så du bør nesten advare kjæresten din og se hvordan det går. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå