Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Tiden vi nå har hatt med kattunge i huset ( noen uker ) har vært alt annet enn glede Føler meg nesten som gissel i eget hus - det ska vel ikke være slik ? Ønsker å høre hvordan dagene deres med kattunge er, håper mange vil svare. For dette føles fortvilende. Et eks : Den er på et rom om natten ( selvsagt med alt utstyr) det går fint. Når vi slipper den ut av rommet om morningen så vil den bare bite/ angripe / klore. Ingen kos Gutten på 7 er blitt redd den. Vi har masse kjekke katteleker / utstyr - leker og aktiviserere den, men han klarer ikke roe seg ned med kos uten at det går over i veldig biting. Føle nå at jeg er så lei den at den er mer og mer på dette rommet - blir en vond sirkel dette. Han er for liten til å være ute. Kan jeg få noen gode råd ?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Vår kattunge er det bare kos med, men den blir nok aktivisert nok av son mor. I tillegg er de ute om nettene, og litt om dagen om de vil, og får "kjeta" av seg der. Den er ikke kjælen, får kanskje nok kos av mor? men er ikke aggresiv selv om den blir holdt. Den eldste katten vår er både sær og aggresiv, så noen katter bare er det. Om ikke dere bor midt i byen ville jeg ha luftet den litt, om ikke det er mulig ville jeg ikke ha anskaffet katt, og såvisst ingen kattunge.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Det er helt normalt at den vil bite.. Den klør i tennene.. Angriping er jo en form for lek, men da må dere bare si nei. Når han begynner å klore, så sett han bort til klorestativ. (Har dere ikke klorestativ ville jeg anskaffet det, for det sparer tepper og møbler når han vil skjerpe klørene.)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Vår katt har fått 4 kattunger, vi er veldig nøye med å gjøre dem vant med folk, barn og lyder. På den måten får vi også gitt bort harmoniska kattunger som liker å bli koset på magen og er generelt trygge. Lek med katten din så skal du se den etterhvert vil ha kos også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå