Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Er det mulig å få faddere strøket fra papiret eller vil det alltid måtte stå? Angrer utrolig mye på faddervalget. Gutten er nå 2 år og har ikke engang fått en eneste bursdagsgave. Vi var venninner i mange år og jeg var sikker på valget mitt, men nå er vi ikke på talefot lengre av forskjellige grunner. Jeg mener hun kunne tatt en tlf å i det minste hørt på hvordan det går med fadderbarnet sitt, men hører ingenting. Har vel sett han 3 ganger i løpet av 2 år. Uansett, så skal jeg gifte meg snart, i en gresk-ortodoks kirke. Da vil jeg og barna bli døpt i kirka før jeg gifter meg, skal altså da ha nye faddere som hører den gresk ortodokse kirka til. Er det noen som vet hvordan dette stiller seg?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Du kan ikke forvente at en fadder skal gi bursdagsgaver. Da har du ikke forstått hva en fadder er.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Skal jeg ikke forvente at fadderen spør hvordan det går med barnet heller da eller? Eller kommer på besøk for å treffe barnet? Kunne aldri falt meg inn å sagt ja til å være fadder hvis jeg ikke hadde tenkt å ta del i barnets oppvekst
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Fadderene var vitner til dåpen og kan ikke slettes. De blir jo kun stående i kirkebøkene og oppgaven som fadder er ikke juridisk bindende. Så har vil ikke så mye å si.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Men hva når vi blir gresk ortodokse om noen mnd da? Vi vil vel ikke da fortsatt stå oppført i den norske kirke eller er jeg helt på jorde nå?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Da melder dere barnet ut av statskirken og barnet blir medlem av den gresk ortodokse kirken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå