Gå til innhold

Til dere som har vaskehjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var barn og bodde hjemme hadde vi bestandig vaskehjelp eller hushjelp. Jeg trengte derfor ikke gjøre særlig med husarbeid. Ulempen var at jeg aldri lærte de vanlige tingene man må gjøre for å holde et hus i orden. Da jeg lyttet for meg selv viste jeg faktisk ikke at jeg måtte vaske doen med jevne mellomrom. Jeg forsto faktisk ikke hvorfor den ble ekkel. Det ble den jo aldri hjemme. Jeg viste ikke at man måtte rense vannlåsene innimellom eller at det var nødvendig å støvsuge oppå listene osv. Det tok meg faktisk flere år før jeg begynte å få tak på det.

Hva gjør dere som har vaskehjelp og hushjelp for å lære deres unger hvordan man tar vare på et hjem? Jeg har veldig lyst på vaskehjelp selv nå, men jeg kvier meg faktisk for det på grunn av ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vaskehjelp hver annen uke. Og det er da virkelig nok å henge fingrene i mellom hver gang de er og vasker hos oss. Doen blir faktisk skitten før det har gått 14 dager.

Når det gjelder rensing av vannlåsene, er det faktisk ikke noe jeg har tenkt på at jeg bør lære mine barn. Jeg gjør det liksom bare, barna lærer jeg heller å hjelpe til med dagligdagse ting.

Det samme gjelder også støvsuging av lister. Før vi fikk vaskehjelp, var det noe jeg bare gjore iblant, og ikke noe jeg ba ungene om hjelp til. Ungene fikk heller til jobb å tømme oppvaskemaskinen, rydde, brette klær, tømme søpla osv.

Og når det kommer til støvete lister: Er det egentlig så viktig? Jeg mener; de vil jo på et eller annet tidspunkt SE at det må gjøres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...