Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Legen min er veldig flink og gjør som jeg ber han om. Men jeg føler at vi er på to forskjellige planeter. Jeg har to kroniske lidelser så jeg er endel til lege. Hadde da likt å ha en lege som jeg føler forstår hva jeg sier og som går mer i dialog med meg om hva som skal gjøres. Legen jeg har nå er av den gamle skolen som bare gjør sine egne vurderinger uten å høre hva jeg mener. Legen jeg kan bytte til er ung og går for å være flink. Fordelen vil være at han er flinkere til å ta meg med på råd, og at jeg kan sende en e-post ved fornyelse av resepter eller et enkelt spm. Legen jeg har nå vet ikke hva e-post er. Fordelen med legen jeg har nå er at han har lang erfaring og som sagt er veldig flink. Pluss at han kjenner hele min historie selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Ikke så lett det der..... å ha en lege som kjenner deg og din historie kan være veldig viktig - men andre ganger er det viktigere å ha en som går mer i dialog. Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, hva sier magefølelsen din? Jeg har byttet lege flere ganger fordi jeg ikke har vært fornøyd på ene eller andre måten med de jeg har hatt. Han jeg har nå er fantastisk, og jeg har ikke byttet selv om jeg nå bor laaaangt unna ham. For meg i min situasjon er han uvurderlig! Han er både faglig veldig dyktig og et godt medmenneske, han forklarer og følger alltid opp. Han er ikke tilgjengelig med epost (selv om han vet hva det er ), men det gjør ikke meg noe, for er det noe så kan vi ta det over telefon. For meg er det viktig å ha en dialog med legen. Men dialog må kombineres med faglig dyktighet! Kjenner du til den yngre legen? Vet du at dere har en "kjemi" som gjør at du er komfortabel med å prate med ham? Lykke til uansett om du velger å beholde han du har eller bytter til den yngre!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 du motsier jo deg selv i forhold til legen din da, først skriver du at han gjør som du ber han om (?) hva nå enn det betyr.. etterpå sier du at han gjør sine egne vurderinger.. kommer jo ann på hva slags forhåpninger du har til ett pasient / lege forhold da.. skal du bytte lege er det jo bare å få journal kopi sendt til ditt nye legekontor, så får han jo vite hele historien han nye og.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Det jeg mener er at dersom jeg f.eks ber han sende en henvisning så gjør han det. Ba f.eks om tidlig ul, og da sendte han henvisning uten noe diskusjon selv om jeg ikke hadde "krav" på det. Dersom jeg hadde ringt og bedt om en sykemelding hadde jeg fått det uten diskusjon, men det syns jeg egentlig ikke er positivt, for jeg vil ha dialog. Det jeg mener med at han gjør sine egne vurderinger er f.eks at jeg kommer til konsultasjon, forklarer hva som er problemet, og så sier han ingenting, men bare sitter og skriver. Så får jeg bare en resept og/eller en sykemelding i hånden, uten at vi har diskutert det. Den yngre legen kjenner jeg litt til, og tror dialogen skal gå greit, men helt klart pinligere å gå til gu med han er legen jeg har:) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå