Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Sorry, men du spurte. Hos meg er beste beskrivelse at det føltes som om noen holdt på å rive kroppen min i fillebiter.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 du vet hvordan rier føles ut når du får rier:P og du bare VET at DET er rier...kjempevondt i magen, ned gjennom beina/ryggen osv....bare vondt rett og slett...men jeg vil gjerne gjøre det e gang til:P
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 For å si det sånn... Mange går på slutten og lurer på om det er rier de kjenner, og det gjorde jeg også. Men det var selvsagt kynnere. TRO MEG, du VET når det er rier du har!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Hehe, anonym 22.56, det ser ut som vi har lik oppfattning;)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Ikke helt i starten, men fra og med det begynte å gjøre skikkelig vondt. Da utviklet det seg far et lite sted som ble forsøkt revet i stykker til å bli større og større.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #10 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg trodde jeg bare hadde kynnere, og hadde ikke trua da vi var på veg til sykehuset. Men det var rier gitt, og jeg hadde 3 cm åpning. Men jeg hadde vel forventa meg at det skulle være MYE værre..hehe Men du kjenner det iallefall etter hvert, da du må jobbe deg igjennom de
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #11 Skrevet 1. oktober 2011 Alle sier at man VET når det er rier, for det er SÅÅÅÅ VONDT.. Men altså, det er jo ikke såååååå vondt helt fra starten av. Jeg hadde ikke SKIKKELIG vonde rier før ca 1-1,5 time før nurket var ute med andre barnet. Ca. 2 timer før med første. Likevel visste jeg meget godt i god tid når fødselen var i gang. Begge gangene. Jeg hadde bare kynnere i starten, eller svake modningsrier, men det var likevel annerledes enn kynnerene tidligere i sv.skapet. Jeg merket ganske enkelt en forskjell, selv om de ikke var vondt. De satt liksom dypere og tok tak i meg på en litt annen måte. Du vil jo uansett til slutt kjenne at det er rier, for til slutt vil det jo gjøre sååååå kjempevoooondt som alle skriker om. Men dersom du har regelmessige kynnere over tid, som gjerne er litt økende i intensitet og lengde selv om du ligger å slapper av, så kan du begynne å mistenke at det er mer enn bare kynnere. Det verste som kan skje er at du tar feil og dermed blir litt skuffet, men før eller siden så kommer babyen
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #12 Skrevet 1. oktober 2011 Det kjennes ut som messmerter som blir sterkere og sterkere.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #13 Skrevet 1. oktober 2011 Har 5 dager til termin, og har hatt mye kynnere, men i dag våknet jeg av at jeg hadde sinnsykt vondt i magen, knall hard! Og korsryggen også. Så vondt at jrg ikke klarte å snakke! Av og på i 3 timer også ga det seg.. Er det rier? Maserier? Sinnsykt vondt. Kjente også ut som noe "beveget" seg oppe i skjeden... Noen som vet hva det kan være? Ingenting kom ut, og det gjorde ikke vondt, men kjente at noe flyttet på seg mellom vondtene..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #14 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg kjenner det kun i dåsi. Har ikkje smerter i ryggen eller ned over låra.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #15 Skrevet 1. oktober 2011 Kjennes nok ikke helt likt for alle.. Men stol på meg, du VET det er rier du har når de starter opp.. Her startet det med en følelse av mageknip som kom og gikk, for så å bli vondere og vondere (startet på 4 min mellm riene)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #16 Skrevet 1. oktober 2011 jeg kjendte at noe var på gang leeenge før riene kom.. det vaer vel rier men de var veldig svake og ga ikke åpning, men merket det på at de kom regelmessig som kynnere, de ble sterkere og sterkere men gjorde ikke vondt.. jeg dro til legen for å få det sjekket i kontortiden for å ikke være til bry etter arbeidsdagen var over.. ingen åpning i 5tiden, riene var enda bare litt ubehagelige som de verste kynnerne.. klokken 7 tok det seg litt opp og jeg følte vi burde ta fatt på veien til sykehuset bare for sikkerhets skyld da det tar to timer.. kom inn og hadde 5cm åpning, 3 min mellom riene men fortsatt bare ubehag, og jeg trodde jeg skulle bli sendt hjem siden jeg ikke var plaget.. 10 min senere gikk vannet og da kom smertene.. og disse smertene var ganske intense og satt egentlig bare i lårene! kjentes ut som ordentlige legg-kramper i lårene! vondt var det, men mer slitsomt.. men hadde ikke smerter i magen elelr ryggen og det var helt greitt for da fikk jeg puste som jeg ville uten at det var ekstra vondt.. ellers sto og gikk jeg fra jeg kom inn til jeg skulle trykke.. akkurat det anbefales.. tok ca to timer fra vi kom inn til lille var ute.. men forsto godt at det var rier tidlig på morgenen, selv om de var veldig svake!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #18 Skrevet 1. oktober 2011 Mensensmerter x 1000 Akkurat samme smerten, bare enormt mye sterkere.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #19 Skrevet 1. oktober 2011 Nå telles nok ikke min opplevelse i og med at jeg bare har fått rier i forbindelse med senabort. Men de kjentes som kraftige tak/kramper nederst i magen, som kom med jevne mellomrom. Var vondt,ja.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #20 Skrevet 1. oktober 2011 Det starter som menssmerter, og blir gradvis vondere og vondere og vondere. Og når det ikke er tenkelig at det kan bli vondere, blir det bare enda verre...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #21 Skrevet 1. oktober 2011 Snakk om og skremme. Søker vel om KS no
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #22 Skrevet 1. oktober 2011 Du bør belage deg på at noe kan skje. Hvis smertene oversteg menssmerter med en del hakk var det nok rier. Siden du ikke klarte å snakke. Man kan få problemer med å stå oppreist pga smerten og å gå. De fleste starter fødselen med svake rier som blir sterkere. Plutselig er de så sterke at du tenker "jeg må på sykehus NÅ". Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #23 Skrevet 1. oktober 2011 Det er forskjellig fra person til person dette. Hos meg var det bang på med VONDE rier som varte 1 minutt med 5 minutters mellomrom etter jeg våknet av at vannet gikk. Hos men var smertene som menssmerter, bare ekstremt mye vondere da, helt til pressriene kom. Satt kun i magen/underlivet, ingenting i rygg eller lår. Jeg visste vel at det var rier, men ville ikke innse det med en gang, var ikke klar:p
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #24 Skrevet 1. oktober 2011 Det føles ut som jeg holder på å få diare Har sånn vondt følelse i magen jeg fikk når jeg tok Pursenid før jeg ble gravid. -HI
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #25 Skrevet 1. oktober 2011 jeg har det slik av og til når jeg må på do med nr to.. får veldig vondt i magen, menssmerter liksom.. har da løs mage noe jeg aldri pleier å ha ellers! har vel hatt det slik 4-5 ganger hittil, er i uke 32 nå.. når jeg har vært på do er alt i orden igjen! det er langt ifra rie-smertene jeg hadde da jeg skulle føde første.. -meg som hadde rier bare i lårene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå