Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Her er minsten 2 år og uttaler Byggmester Bob som Bikkebakke bok. Når han sier ordene hver for seg går det kjempefint, men og uttale det sammen får han ikke til enda. Kaptein Sabeltann blir Kaptein Kabelmann:) Noen flere som har lyst til å dele noen artige uttalelser fra de små?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Har en gutt på 3 år som snubler litt i bokstavene her også :-) Spøkelse = søkepels. Sjørøver = søvere. Kommer ikke på mere nå, men det er mye moro :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Kaptein Sabeltann har også blitt Saptein Kabelsatan
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Her sier 2 åringen: pølse = pøsle, fisk=fiks
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Kattl Hattlmann! Ellers er brødfisje med fiskepåting og kajajaj en slager. (brødskive med fiskepudding og kaviar)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Må si at Saptein Kabelsatan var en av de artigste uttalelsene jeg har hørt på Kaptein Sabeltann:) HI
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Min toåring er veldig glad i all slags dyr, spesiellt tokkodillen (krokodille),
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Datteren vår kaller ketchup for slutpupp... utrolig søtt;)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #9 Skrevet 1. oktober 2011 Stoppe nono = stå opp NO! Beto = bestemor bøk = bok (etter vi sa bøker en gang, så ble alle bøker blitt en bøk) Kunne skrevet så mange fler om jeg hadde giddet å reise meg for å se i babyboken;-) Men det gjør jeg altså ikke... De er blitt 2,5 og 4 år nå, så dessverre er det ikke mye igjen av de herlige ordene som er feil:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #10 Skrevet 1. oktober 2011 Når 6åringen her i huset var liten sa han "bea buse" til bjørnen i det blå huset
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #11 Skrevet 1. oktober 2011 Har en på 5 som har satt seg fast på at barbeint uttales armbeint...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #12 Skrevet 1. oktober 2011 Bangbein (langbein) Pikk (prikk) Sips (slips)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #13 Skrevet 1. oktober 2011 piik = fisk dossen = sofaen nossen = jonasen olle promm = ole brumm ti-ti-ti = timmy tid
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #14 Skrevet 1. oktober 2011 Min mellomste ville så gjerne ha leppebæsj med sugekuk på brødskiva!! (Leverpostei med suragurk). Ellers så ble håndduk (trøndersk for håndkle) uttalt som håndkuk...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #15 Skrevet 1. oktober 2011 Snuppa her synger, og prøver og synge etter det meste denne sangen blant annet synger Hello kitty kasta bleia der de synger jo me baja. pikk=chips bade=Beate(tanten) Filla=Camilla(andre tanten) klarte etterhvert og si Cafilla og nå klarer hun si det helt rent;)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #16 Skrevet 1. oktober 2011 da frøkna var liten sa hun : frønisse= fjøsnisse lepostei= leverpostei taviar= kaviar årene/hårene= tårene kråkete= tåkete kråke= tåke ulten=sulten ots=ost og når hun skulle si sko,så svelget hun litt hardt,og da fikk hun frem lyden: gn
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #18 Skrevet 1. oktober 2011 Kommer ikke på så mye, men her om dagen hadde vi taco, og da var det lefla istedenfor lefsa:) Krokodille = krokodrille
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #19 Skrevet 1. oktober 2011 Svømme = fjømme Svart = fjart Truls= tluls
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #20 Skrevet 1. oktober 2011 oi oi oi det begynner å bli noen rare ord ja. Tulla er nyss blitt 2 og er kun ett par mnd siden språket løsnet skikkelig. Moort = Mørkt Make = måke Dodhurt = yoghurt dompe = rompe pimmi id= timmi tid abeltann = sabeltann mam= vann mange fine setninger og ord som ramler ut om dagen gitt
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #21 Skrevet 1. oktober 2011 Sugekuk var jo bare helt konge da! Min droppet S'en i alle ord som begynnte på S, så han gikk rundt å sa øppel, hiv, ykle, pise, ynge osv. Hendt at enkelte setninger ble noe tvetydig.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #22 Skrevet 1. oktober 2011 Sønnen min sier "fitte fast" til "sitte fast"
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #23 Skrevet 1. oktober 2011 hajai - kaviar pege - kjøttpålegg gjepse - gjespe gorasj - garasje goransj - oransje banse - bamse tont - tomt jåja - Ronja (firbent venn) ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #24 Skrevet 1. oktober 2011 Kom på en til: Ikke vårt barn, men en slektning: tei - leverpostei ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #25 Skrevet 1. oktober 2011 Kaptein falimann = Kaptein Sabeltann Lompe = Rompe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå