Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Dere som har stor aldersfoskjell mellom søsken (5år+), hva er årsaken til det? For eksempel utdanning, sykdom, samlivsbrudd, karriere osv,). Hva er erfaringen deres med å ha stor aldresforskjell? Hvor mange barn har dere? Hvor gamleer de? Jeg har inntil ganske nylig tenkt at jeg vil ha de ganske tett (2-3 år). Men nå er sønnen min allerede 16 mnd. og jeg føler meg absolutt ikke klar for å begynne på en ny runde. Er sliten, og har de siste mnd. slitt med sykdom. Jeg synes heller ikke at forholdet er helt der det bør være for å starte runde nr. 2. Første barnet vårt var så veldig etterlengtet og planlagt, så jeg synes det er rart å gå i gang uten å føle seg 100% klar. Nå har jeg begynnt å tenke på å vente til gutten vår er seks år med neste baby. Og dere som har barna relativt tett, følte dere at dere hadde overskudd, og at dere hadde et godt forhold da dere startet på nr. 2? Forholdet vårt er ikke direkte dårlig, vi er gode venner og veldig glad i hverandre. Jeg føler bare at det er noe som mangler,og det tror jeg at kan komme tilbake igjen. Blir glad for å høre deres erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Det viktigste er at du e klar. får første tok 2 år før jeg ble gravid, så lykken var stor, hadde en tøff fødel men jeg var så glad at jeg syns den var helt ok. Då hun var 7 mnd ble jeg overrasket gravid igjen, (ikke klar) på fødedagen med nr to, var jeg vrang og vrien og kunna tenkr meg han bare ble der inne. Han ble født på den værste måten, og jeg fikk store problem med å stå oppreist etter fødsel, han hadde mange småproblemer som astma, kolikk, han hadde feber dagen etter han ble født og var stort sett syk. Forholdet vårt ble satt på prøve. (vi hadde vørt sammen i 8 år da, så det skulle ikke knekke oss) Vi har alltid drømt om 3 barn.. jeg vil ikke føde mer og har sakt jeg skal ha en attpåklatt om jeg noen gang føler for å få et barn til. JEG skal lengte etter en baby før jeg blir gravid igjen. Nå får to mnd siden, bestemte jeg meg for å være klar. vi prøver men er ikke gravid enda. Mine barn er 4år og 5.5år nå. Søsken har glede av hverandre uansett alder imellom. Kjenner tvillinger som ikke snakker sammen. og søstre som er 7 år mellom som stadig reiser til syden sammen. lykke til. og bli gravid NÅR du lengter etter ett barn til.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Mellom barna mine er det 6,5 år ( de er nå 11,5 og 5 år). Siden jeg fikk første barnet da jeg var veldig ung så var det nok for noen år;) Utdannelsen holder jeg på med ennå, snart ferdig. Vet ikke om jeg ønsker flere barn, men skal aldri si aldri. Personlig kunne jeg ikke tenke meg å ha to tette, det ser altfor intenst ut og tror jeg hadde taklet det dårlig. Har aldri sett på aldersforskjellen mellom barna som et problem. De har et godt og normalt søskenforhold, veldig glade i hverandre, kan ha det gøy sammen, krangler som hund og katt innimellom, og storesøsteren passer på lillebror som en hauk når de/vi ferdes ute. Eneste som har vært litt utfordrende til tider er ulike behov i forhold til hva vi skal gjøre på fritiden/hvilken film vi skal se på kino/leggetid etc.men det har komt seg mye nå som de begynner å bli større.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Takk for svar. Tror det er riktig som du sier, å bli gravid når jeg er klar. Men jeg er spent på om det er noen med tette barn som har andre erfaringer. Kanskje at graviditet nr. 2, kom i en tung periode, men at alt ble veldig bra likevel. Vi måtte også jobbe litt for graviditet nummer 1. Mange års ønske om å bli gravid, ett år med prøving og en spontanabort tok det før gutten var på vei. Så han var veldig etterlengtet, og vi hadde mye pågangsmot til de oppgavene som kom. Men nettopp det at jeg brukte såpass lang tid på å bli gravid gjør det litt skummelt å vente også, tenk hvis vi aldri får flere barn.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Hos meg blir d 13 år imellom. Jeg drømte alltid om 2tette. men ble frivillig alene da jeg var 22år. brukte mange år på å skaffe meg en god jobb, og møtte så drømmemannen da jeg var 33år. Jeg er nå 35år og dagsventende. Vi ønsker oss begge 2tette nå, så vi er klare til å prøve på nytt så fort som mulig ....få d overstått liksom
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Ja, det er jo en annen ting. Vi ønsker oss egentlig tre barn, og tenker at vi må ha fått de barna vi skal ha innen de neste seks årene. Så hvis vi skal ha tre stk. har vi jo ikke all verdens tid heller... Men kanskje blir det bare to. (Grunnen til at vi har såpass dårlig tid er fordi mannen ikke vil være for gammel pappa).
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Mellom 1 og 2 er det 4,5 år, og det var helt ukomplisert å få nummer 2 ( tok utdannelse i mellom.) 2 år mellom 2 og 3 og det var tøffere, var mer slit med to småunger på en gang. Anbefales ikke. Nå er yngste 5, så nummer 4 er på vei, synes man har mer tid til å kose seg når de man har fra før er litt selvstendige, slik at det ikke blir like mye slit med våkennetter osv. Dette har vært perfekt for meg da, men så har jeg også god tid, for jeg fikk 1 som 20 åring, og er i dag 32. Så da har jeg hatt god tid og mange år på å reprodusere meg og kose meg med ungene. Men forstår også at ikke alle er i samme situasjon og har like god tid på seg til å få de barna de vil ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå