Gå til innhold

Forklar meg et bryllup til ca 20000 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste jeg må ha med er:

Brudekjole.

Med foreldre, søsken og tantebarn er vi 26 stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Må være noen her som liker å planlegge bryllup

Skrevet

Billig lokale/evnt ha det hjemme eller hos noen i familien som har stor nok plass.

Lag koldtbord

Kjøpt kjole og sko fra utlandet

Kjøp drikke i sverige

Her hvor jeg bor kan man leie et råflott lokale, inkl mat (og kaffe og 2 glass vin til maten) for 1300 kr pr.pers. Da er leie av loka inkludert. Kan hende det finnes noe sånt hos dere og

Skrevet

ok,

Kjole, sko undertøy 3000

Mat koldtbord hvor noe lages selv 250kr pr pers. (6500) (inklu stentøy)

Drikke roma brus eller kanskje sponset velkomstdrink av noen gjester. (1000)

musikk, personlige sanger fra et steroanlegg.

Lokale privat eller et lite grendehus eller en gymsal 2000kr

Kake 500kr ( pluss at noen av gjestene tar med)

blomster 500, lage oppsatsene selv.

pynt til lokale 500

hår og sminke 2000kr

Fotograf 3000

Div 1000 evt transport til fra kirke eller tinghus

2000 er veldig lite til et bryllup.

Skrevet

Kjøp servise og glass på Fretex, og dekk på med forskjellige tallerkener osv på alle bord. Utrolig pent, men hold deg til en farge, for å holde system i galskapen :-)

Lag blomsterdekorasjoner og bordkort selv.

Kjøp kjøtt på tilbud, feks svin indrefilet, og hiv i fryseren til du trenger det.

Lei et grendehus/ ungdomshus for en billig penge. Pynt med (hjemmesydde) vimpler og lysgirlandere.

Få familie og venner til å bidra med kaker.

Skrevet

2000 skulle jo være 20 000 begynner å bli sent...

Skrevet

Brudekjole er jo kjempe dyrt om du skal kjøpe det fra en brudesalong, så dermed så kommer det helt ann på hva du tenker å gi for kjolen.

Mat for 26 stk trenger ikke koste mer enn 2000-3000 kr om man ordner det selv(koldtbord, tapas). Vil du ha festen hjemme, eller i et lokale? Du sparer mye på å ha det hjemme om du har plass til det.

Drikke koster jo litt, kansje 2500 kr for vin og konjak osv.

Fotograf kan du finne ganske rimelig, hør med din lokale fotograf. Der kan du kansje få en pris på 1000 kr for et par studiobilder.

Klær, sko, undertøy osv kommer lett opp i 10 000 kr avhengig av standarden dere ønsker å sette.

Pynt, servietter, lys, duker osv kansje 1000-1500 kr.

Et bryllup trenger ikke koster skjorta, men det koster ofte MYE mer enn man tror!

Skrevet

Takk :)

Vi har vært sammen i 15 år.

jeg vil ikke gifte meg for jeg vil ikke ha alt det tradisjonelle. Har vært forlover 3 ganger, og i sikker 10 bryllup. Jeg ønsker egentlig ikke å gifte meg i kirke.

Ikke fotografering.

Ikke dele kake med sambo mens alle skal ta bilder

ikke sitte i hestesko med taler og sanger til det uendelige.

Samtidig, skal vi gifte oss.. vil jeg at barna skal ta del og at vi må feire med en stor fest.

Og jeg må ha hvit brudekjole med en enkel bukett.

Skrevet

Vi har ikke mer. Har mer en "lov" i lån. men 30 tusen på sparing. så det er max. :)

Tror ikke svigers eller mine spanderer mer enn noe høyst 5000. :)

Men skal få det til. sambo kan kjøpe en ny sort dress hvor som helst. barna finner noe på name it. og brudekjole til meg. :)

Lurer på gifte meg på kontor, spise middag med foreldre /forlovere.

Så heim til oss eller et lokale hvor der blir fest. lett mat noen kaker og musikk i kjelleren.

Men redd det blir for kjedelig også. :P

Greit å være anonym. Får mange ærlige svar her inne

HI

Skrevet

Vi skal gifte oss hjemme i hagen i borgerlig seremoni, ha en grillfest for kun de nærmeste (med litt fancy mat, selvsagt). Har allerede begynt å samle opp vin.

Partytelt lånes av en kompis, i tilfelle dårlig vær, og pynt og slikt fikser vi selv. Kjøper gjerne litt stæsj på Nille osv.

Kjole er kjøpt til 500 kr på Floyd.no- hvem sier at man må ha brudekjole?

Det dyreste blir vel ny dress til mannen.

Skrevet

Sant så sant. Fant kjolen min selv i en helt vanlig butikk. Mens mannen fant klærna sine på H&M

Hadde festen på et lokale, hvor vi ba gjestene å ha med noe mat i stedet for gaver. Vi har det meste fra før og ville heller ha en fest.

Og INGEN syntes det var merkelig :o)

Kjøpte endel vin og øl i Sverige som vi serverte, og ingen tørstet ihjæl.

Fikk selvsagt noen gaver da.

Giftet oss både borgelig og på en strand i syden. Og dermed ikke noe tradisjonelt da det var 2. gang for oss begge.

Kostnaden ble faktisk ikke sååå gæli- ca 20.000 totalt. Inkl lokale- dj- alkohol- mat- brus- pynt- snacks m.m Handle på billigkjedene og spar dermed penger :)

Masse lykke til.

Skrevet

Blir så glad av slike innlegg :)

Vet ikke hvor i landet du bor, og når på året dere skal gifte dere, men utevielse er jo romantisk. Og om barna skal bli fornøyd, så ikke velg sorenskriveren.

Alt.1: Vielse på kontor. Brudepar, barna, forloverne og foreldre spiser ute, kjolen er en fin sommerkjole, han dropper kanskje jakka, og velger heller bukse, vest og slips i sommerlig lysgrå. De andre gjestene kommer på festen, som kan være på samfunnshuset, idrettshuset e.l. Dere baker noe selv, og gjestene stiller sikkert opp som kakebakere. Dere betaler velkomstdrinken, og gjerne vin, øl og likør. Evt. sterkere saker tar hver enkelt med. Gryterett og loff til nattmat. Blomster plukkes i naturen. Kjøp litt strå og bregneblader på blomsterbutikken.

Alt.2: Vielse ute. Festen kan holdes i partytelt. Samme antrekk. Lån tallerken, glass og bestikk hos slekt og venner. Lag dekorasjoner av uteblomster, lag også bordkortene. Kaker og alkohol, samme som alt. 1. Enkel middag, gryterett eller lapskaus. Multekrem til dessert. Musikk: Noen dere kjenner som dere kan leie rimelig, eller noen ungdommer? Trenger jo bare å spille noen timer.

Bare noen tips fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...