Gå til innhold

Det er mulig jeg bare er sær og prippen....men.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde med å be barna som leker ute nå på kvelden om å dempe seg?? Ikke misforstå, skjønner at de har fri og vil leke, men er det nødvendig å skrike om noen prøvde å drepe dem? Vet også at "regelen" tilsier at man skal være stille først kl 23, men skjønner ikke at foreldrene kan be barna om å dempe seg litt?

Er mulig jeg har blitt oppdratt strengt, men jeg fikk ikke fly rundt ute i nabolaget å hyle å skrike som en stukken gris på kvelden. På sommeren fikk jeg være ute litt senere, men måtte vise hensyn for det. Samme som at jeg ikke fikk lov til å gå ut lørdag morgen kl 7, men måtte vente til etter 9. Som sagt greit at "store" barn på 9-12 år er ute å leker litt på kveldene, men jeg forundrer meg over foreldre som ikke ber dem om å roe ned to hakk?? Forteller dem at det er andre som bor her også?

Eller er jeg bare super teit som mener dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!!

Lek og ha det moro sier jeg bare, men er det nødvendig å skrike som om mann har sett mannen med ljåen?? Altså det er hyyyyyyyl som skjærer seg inn i benmargen og det er hele kvelden, hveeeer kveld og den samme ungeflokken som holder på.

Er mange barn her altså, og alle de andre klarer liksom å leke "normalt" med "normal" støy. Litt rop og ståk, men det er greit og det er stort sett stille i sju, halv åtte tiden.

Men så er det disse andre da.... Vi er på flyttefot, og en av grunnen er de ufordragelige ungene i 3 eneboliger på andre siden av veien.

Skrevet

Du kan godt mene det, men så lenge man godtar biler i gata, voksne som griller, gressklipping på en søndag osv synes jeg det blir alt for drøyt å si noe om det.

Skrevet

He he, ser at innlegget mitt kom 2 ganger;) Jeg mener ikke normale lyder, eller at barn leker på normalt vis. Men når det skriking som om noen blir drept HELE tiden. Er snakk om noen gutter her i nabolaget på alder 9-12 år, som nærmest regjerer nabolaget med støy her... Ikke bare i helgene, men gjerne i ukedagene til 22-23 tiden på kvelden. Synes det er lov å leke litt på kvelden når de har fri, men det går jo ann at foreldrene ber dem roe seg ned 2 hakk?? Vise bittelitt hensyn til at det faktisk er andre som bor her? Kanskje barna lærer å ta hensyn i andre settinger også, senere i livet??

Uansett, bare å svare på denne tråden eller den andre som jeg har greid å legge ut;))

HI

Skrevet

Ja, du er rar, sær og prippen som ikke setter pris på at unger er lykkelige og glade. Tenk for noen gode barndomsminner de får av å leke ute, både på dag og kveld, uten å måtte huske på å alltid dempe seg.

La nå unger være unger, og finn noe annet å irritere deg over. Det blir sikkert ikke så vanskelig, sånn som du høres ut.

Skrevet

Enig! Irriterer med til tider grønn over enkelte unger her vi bor....eller foreldrene blir det vel.

Har små barn som er i seng til 20.00. Helt greit at eldre barn er ute og leker altså, men må da vel ikke skrike som om noen dreper de vel?

Så irriterende nå de yngste blir vekt gang på gang.

Mine eldste er også ute om kveldene, men har fått beskjed om at de ikke trenger å herje vilt. DET kan de gjøre tidligere på dagen.

De skjønner heldigvis at det er noe som heter å ta hensyn:-)

Skrevet

"ikke setter pris på at unger er lykkelige og glade"...

Dette må vel være årets overdramatisering eller? Ikke minst århundrets drøyeste påstand å komme med om noen? At man ikke setter pris på lykkelige barn selv om man mener de ikke trenger å hylskrike når de er ute på kvelden?

Mine barn klarer å være glade og skape gode barndomsminner uten å hyle og skrike som gale på kvelden. Jaggu lærer de seg å vise hensyn også, WOOOOOOOW!

Skrevet

Da får jeg være prippen jeg da, som mener at barn er store nok i 9-12 års alderen til å bli litt hysjet på av foreldrene sine;)) Som jeg skrev i det andre innlegget jeg også greide å legge ut, så har jeg ikke noe i mot at de leker ute;) Men trenger ikke irritere meg lenger, for nå var det 2 andre naboer som hysjet litt på dem... Så tydeligvis ikke bare jeg som er prippen.

Som jeg skrev i den andre tråden, så har disse gutta holdt på til 23 tiden hele uka, så nå tror jeg flere enn bare meg mener at det er nok;))

Klart de skal ha fine barndomsminner... Men oppdragelse er jo ikke farlig det heller. Jeg hadde mange sene kvelder ute selv som barn, men fikk da beskjed om å dempe meg hvis jeg ble for høylydt. Men foreldrene mine er sikkert forferdelige mennesker som prøvde å få meg til å vise litt hensyn i ny og ne;))

'

HI

Skrevet

Synes det er flott at barna leker ute, her jeg bor er det altfor mange som bare sitter inne. JA til flere barn i gata. Gå ut på trappa og be dem om å roe seg da, på en pen måte. Og dersom det virkelig irriterer deg kan du gå til foreldrene deres og spørre om de ikke kan snakke litt til barna. Forsøk også å huske på at dine barn også blir store en dag, og at det da er du som ikke greier få barna til å være stille ute.

Og siden du spør: Ja, jeg synes du er litt sær og prippen. Dersom det plager deg så mye får du vel si ifra.

Skrevet

Ok da er jeg sær å prippen;)) Men som sagt trenger ikke å si i fra da noen andre naboer sa i fra:)) Og har som sagt IKKE noe i mot at barn er ute å leker... Bare at HENSYN ikke alltid er en dum ting:) Måtte bare utheve litt. Jeg har faktisk ikke sagt at det irriterer meg, bare at jeg synes det er litt rart at foreldrene ikke sier i fra en gang i blant... Er vel strengt tatt ikke min jobb hysje på andre sine unger, men gjør det neste gang det går over stokk å stein;) Men trengte visst ikke det, da 2 av de andre naboene mistet tålmodigheten før meg.

Men da er den nok fra meg:-D Da får dere alle ha en fortsatt god helg.

Hilsen den super sære nabokjærringa=)

HI

Skrevet

Jeg sier forresten ifra ofte jeg ;) Oi, nå var det mye lyd her... Kan dere hyle litt lavere? Neimen, Ole, har du ikke på deg hjelm når du sykler? Løp hjem å hent den, det er trist å ødelegge et godt hode på den måten! ...and the list goes on... Jeg er nok den plagsomme nabodama... Barn kan man jo snakke til, det er dessverre ikke alltid like enkelt med foreldrene!!

God natt da, nabokjærringa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...