Gå til innhold

Det er mulig jeg bare er sær og prippen....men.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjedde med å be barna som leker ute nå på kvelden om å dempe seg?? Ikke misforstå, skjønner at de har fri og vil leke, men er det nødvendig å skrike om noen prøvde å drepe dem? Vet også at "regelen" tilsier at man skal være stille først kl 23, men skjønner ikke at foreldrene kan be barna om å dempe seg litt?

 

Er mulig jeg har blitt oppdratt strengt, men jeg fikk ikke fly rundt ute i nabolaget å hyle å skrike som en stukken gris på kvelden. På sommeren fikk jeg være ute litt senere, men måtte vise hensyn for det. Samme som at jeg ikke fikk lov til å gå ut lørdag morgen kl 7, men måtte vente til etter 9. Som sagt greit at "store" barn på 9-12 år er ute å leker litt på kveldene, men jeg forundrer meg over foreldre som ikke ber dem om å roe ned to hakk?? Forteller dem at det er andre som bor her også?

 

Eller er jeg bare super teit som mener dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at når det er helg så burde man tåle litt lyd og støy. La nå barna få kose seg når de har fri:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare dagens foreldre som er livredde for å sette grenser for barna sine. Vi fikk ikke lov til å skrike og hyle når i var ute sent på kvelden, men lærte å ta hensyn til andre. Vi klarte fint å leke og utfolde oss fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal de sees og høres littegranne;) Er ikke det jeg mener... Men nå er det tredje gangen jeg måtte gå ut å se om det var noen som ble skadet, siden han ene nabogutten hyyyyyler så intenst... Er vel litt prippen jeg da, men fikk alltid beskjed om å ta litt hensyn jeg da. Er ikke alle som har fri og noen har barn som kanskje blir vekt osv(ikke min, da hun kan sove igjennom tredje verdenskrig;).

 

Er det så galt å be barna om å ta det litt roligere kl 21-22 tiden på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg, jeg, HI! :)

 

Kan ikke se noe galt i at barn skal lære å ta litt hensyn og vise litt folkeskikk.

De kan jo ha det like moro uten å bråke fullt så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det ikke bare er meg som synes det er greit å vise litt hensyn;) Selv om jeg virkelig synes det er koselig at barna leker ute, når det ikke er hyl å skrik i eninga da;) Nå gikk en av de andre naboene ut å måtte si ifra... Har vært hver eneste kveld denne uka at disse guttene på 9-12 år har bråka noe voldsomt. Rart de får lov til i ukedagene også egentlig?;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...