Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Hva skjedde med å be barna som leker ute nå på kvelden om å dempe seg?? Ikke misforstå, skjønner at de har fri og vil leke, men er det nødvendig å skrike om noen prøvde å drepe dem? Vet også at "regelen" tilsier at man skal være stille først kl 23, men skjønner ikke at foreldrene kan be barna om å dempe seg litt? Er mulig jeg har blitt oppdratt strengt, men jeg fikk ikke fly rundt ute i nabolaget å hyle å skrike som en stukken gris på kvelden. På sommeren fikk jeg være ute litt senere, men måtte vise hensyn for det. Samme som at jeg ikke fikk lov til å gå ut lørdag morgen kl 7, men måtte vente til etter 9. Som sagt greit at "store" barn på 9-12 år er ute å leker litt på kveldene, men jeg forundrer meg over foreldre som ikke ber dem om å roe ned to hakk?? Forteller dem at det er andre som bor her også? Eller er jeg bare super teit som mener dette?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg mener at når det er helg så burde man tåle litt lyd og støy. La nå barna få kose seg når de har fri:-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Er bare dagens foreldre som er livredde for å sette grenser for barna sine. Vi fikk ikke lov til å skrike og hyle når i var ute sent på kvelden, men lærte å ta hensyn til andre. Vi klarte fint å leke og utfolde oss fordet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Selvfølgelig skal de sees og høres littegranne;) Er ikke det jeg mener... Men nå er det tredje gangen jeg måtte gå ut å se om det var noen som ble skadet, siden han ene nabogutten hyyyyyler så intenst... Er vel litt prippen jeg da, men fikk alltid beskjed om å ta litt hensyn jeg da. Er ikke alle som har fri og noen har barn som kanskje blir vekt osv(ikke min, da hun kan sove igjennom tredje verdenskrig;). Er det så galt å be barna om å ta det litt roligere kl 21-22 tiden på kvelden?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Enig med HI, unger tar mye mer plass nå enn før. Mange slappe foreldre der ute....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Helt enig med deg, jeg, HI! Kan ikke se noe galt i at barn skal lære å ta litt hensyn og vise litt folkeskikk. De kan jo ha det like moro uten å bråke fullt så mye!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #9 Skrevet 1. oktober 2011 Så fint at det ikke bare er meg som synes det er greit å vise litt hensyn;) Selv om jeg virkelig synes det er koselig at barna leker ute, når det ikke er hyl å skrik i eninga da;) Nå gikk en av de andre naboene ut å måtte si ifra... Har vært hver eneste kveld denne uka at disse guttene på 9-12 år har bråka noe voldsomt. Rart de får lov til i ukedagene også egentlig? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå