Gå til innhold

hvordan har barna deres vært når de hadde vannkopper?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes min jente har hanglet et par uker før hun ble syk. Ingen matlyst, sliten og slapp.

Hun fikk vannkopper på onsdag og er veldig sliten nå. Hatt feber og orker nesten ikke mat. Hun er full i prikker og klør og klør og klør. Vi har kjøpt en spray på apoteket fra aderma som vi sprayer på henne 3-4 ganger daglig. Er det noe annet vi burde gjøre som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi antihistaminer, eneste som funker på kløen. Helt ufarlig, kjøpes reseptfritt på apoteket under navn som zyrtec eller cetirizin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både hvitvask og eurax lindrer kløen.

 

3 av mine 4 barn har hatt vannkopper og alle sammen var i fin form hele tiden. Sinnsykt mange prikker, i ørene, i rompa, fullt på brystet, magen, lysken osv osv, men ingen feber og fin allmenntilstand på alle tre.

 

Vi brukte mest hvitvask for å lindre kløen, penslet på flere lag utenpå hverandre med en pensel, da tørker de fortere ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min fikk vannkopper i sommer, og han har ikke vært spesielt slapp. Spiste godt, så der bekymret jeg meg ikke. Hadde jo selvfølgelig litt feber, men ikke så ille at han ble skikkelig slapp av det.

 

God bedring til jenta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skulle tenkt på det før da, men det virket ikke som kløen var så ille før nå i ettermiddag og utover kvelden. Kan man kontakte legevakten for dette eller er det bare å vente til mandag. Virker ikke som hun kommer til å få sove, hun ligger bare og gnir seg mot sengehesten og jamrer seg stakkars liten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...