Gå til innhold

Har dere noen gang brukt av sparepengene for å kjøpe klær (eks. vinterdress, vintersko) til barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har jeg gjort. Jeg har ikke tatt av den konto der sparepengene hennes og gave-penger blir satt inn, men jeg har tatt av den kontoen som jeg sparer til henne. Har satt tilbake pengene igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at vi har en sparekonto med en del penger på, men siden vi fikk denne høye verksted-regningen denne måneden går store deler av lønningene våre med til denne, i tillegg til mat, bensin og faste utgifter. Har derfor lite og ingenting igjen til å kjøpe vinterklær til barna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke barnas sparekontoer det er snakk om, de rører vi ikke. Dette er snakk om buffer-kontoen til meg og mannen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt... Om det er verkstedregningen, maten, Bensinen eller vinterdressen som må betales fra sparekonto er jo helt irrelevant.

 

Når vi har måneder med så store utgifter så må vi hente litt av reservene ja, det er jo derfor vi sparer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine egne sparepenger ja. Men ikke av barnet sine. De pengene som blir satt på hennes konto skal gå til andre ting enn mat, klær og sko for det er vår oppgave å dekke slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20:19:

 

Skrev i et svar lenger nede at vi aldri bruker av barnas sparepenger. Dette er snakk om vår buffer-konto.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt ville jeg gjort det! Men, hvis du er så i tvil så er det vel ikke sånn at dere MÅ kjøpe det nå? Det kan jo vente til neste lønn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hviss dere har nok på sparekonto til og betale den verksted regningen så betaler du heller verksted regningen med di pengene der.

 

Men egentligt samme hvordan dere gjør det;) ser ikke noe galt i og bruke sparepenger til ting dere trenger. Man sparer jo penger tilfellle man skulle trenge dem om det kommer uforutsette utgifter;)

 

Har brukt sparepenger selv om jeg/vi trenger noe som er dyrere enn hva vi kan har råd til med lønning. pluss vi sparer ganske mye rundt hele min lønning, og bruker sambo sin lønning til og betale regninger og mat, om vi trenger klær osv alt det vanlige som man vanligvis trenger så går min lønning til sparing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nettopp for slike uforutsette utgifter man har en sparekonto. Fatter ikke at det er noe å lure på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud HI!

Sitererer deg: "det er ikke barnas sparekonto, men vårs"

 

HALLO, klart man kan ta av sparekonto, men merkelig at ikke verksted regningen gikk fra "spare/buffer" konto, er jo det som er normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bufferkonto ja, og den har vi brukt av i slike situasjoner som du beskriver.

 

Bufferkontoen er penger spart til den dagen det skjer noe uforutsett en måned, f.eks at vaskemaskinen ryker, bilen ryker e.l.

 

Så om jeg var i dine sko ville jeg sagt at den verkstedregninga gjorte et dypt innhugg i bufferkontoen vår, vi får se å spare den opp igjen. Så hadde jeg kjøpt de vinterklærne jeg hadde tenkt til uten å tenke mer på saken..

 

Er det ikke derfor dere har spart opp en bufferkonto da? Det er derfor vi har en ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...