Gå til innhold

Sliter med motivasjonen til å fullføre utdannelse... :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åååå! Jeg går nå mitt andre år - av fire år på skolen. Studerer førskolelærer deltid. Jobber seksti prosent i bgh ved siden av. I dag var jeg ute med en kamerat som er tjuefire år, akkurat som meg. Han var elendig på vgs, og fullførte så vidt. Nå, noen år etter har han startet firma, hadde flere folk under seg. Han har kjøpt flott hus og har dyr bil...

 

Jeg blir bare så FRUSTRERT når jeg sliter meg gjennom skolen med dårlig råd og mye lekser. Og at på til scorer jeg langt ifra noen gullønn når jeg er ferdig utdannet. Eneste jeg sikrer meg er en jobb jeg liker og med en sikker inntekt på utbetalt ca 20.000 eller noe i startlønn. ÅÅÅÅÅ, sliter med at all jobben med skolen skal lønne seg :(

 

Vet ikke helt hvor jeg vil hen, men i bunn og grunn vil vel jeg også ha nytt hus og ny bil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva skal man si.....

 

Du skriver at det "eneste" du sikrer deg er en jobb du liker og en sikker inntekt.

Det i seg selv er faktisk mer enn mange kan si!! Det å ha en jobb man liker er gull verdt!!!! Likeså en sikker inntekt.

 

Hvilke valg har du? Har du det i deg å hoppe av skolen og starte for deg selv? I en jobb du ikke vet om du liker.... Og hva med de årene det tar før du faktisk begynner å tjene noe som selvstendig næringsdrivende?

 

Hvis du ikke har noe du ønsker å gjøre mer enn det du gjør i dag, så ville jeg fortsatt på skolen. Tenk om du hopper av og fremdeles jobber i bhg om ti år. Med mer erfaring og dårligere betalt enn de som da er nyutdannet....

 

Men... bare du kan vite hva som er riktigst for deg å gjøre.... lykke til uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...