Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=30939032&reference=2011/9/29/2/309/390/32_2091702516.jpg Jeg er så sugen på det, men har aldri restaurert eller malt et eneste møbel før. Tror dere dette kan reddes med hvit maling? Er det sinnsykt mye arbeid? Malingen trenger ikke bli perfekt glatt, det kan godt se litt "slitt og brukt ut".
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 seff er det håp Du må pusse de ned med sandpapair på treverket og hive på ny lakk, evnt beise i mørk farge (eller lys hvis du vil) helmale er nok vanskeligere! Stoffet på putene er lett å fikse! Kjøp metervare med stoff du liker, ta putene av stolene (du må fjerne en spiker her og der vil jeg tro) så kan du enten fjerne det gamle stoffet eller la det være og ha nytt utenpå. Husk at det må være STRAMT i hjørnene slik at det ikke blir stygge folder og skrukker Dette er overkommelig Mulig det blir litt vanskelig rundt detaljene på spisebordet, men dette fikser du glatt
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Takk for pepping Jeg føler meg fortsatt ganske usikker, men vi skal hvertfall se på dem imorgen
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Husk å vaske møblene godt for å fjerne fett osv før du pusser de. Dumt å pusse skiten ned i treverket, for da kan d bli vanskelig å få malinga til å feste skikkelig. Flotte møbler og absolutt håp for dem:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Er det treverk eller finner? Har noen gamle møbler fra samme tidsperiode og de er finerbelagt. Dvs de ødelegges hvis jeg begynner å slipe dem. Ville ha sett på dem, tatt bilder og tatt turen til eks flugger farge for å høre om de kunne reddes før jeg evt kjøpte dem.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Vi har et spisestuebord som er nesten helt likt! Det var i litt bedre stand enn det du linker til, men nå er det helt hvitt. Jeg elsker det! Vask med salmiakkvann, puss ned, vask mer, grunn med matt maling og så maler du med den fargen du vil. Det må nok til et par-tre strøk. På bordet mitt er det rosetter på beina, og de dreit jeg i å pusse. det ble for mye pes, så de bare vaska og matta med grunning. Platene i sånne bord er ofte ubehandlet, fordi man "likevel har duk på når man har langbord".de bare vasker og maler du. Stolene mine hadde et fælt skaitrekk, det bare reiv jeg av og stiftet på svart stoff fra ikea. Ble så fint så! Noen av stolene mine trengte forresten litt lim i sjøtene. de hadde stått på et loft i 50 år, så det var ikke så rart.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Eneste jeg ville hatt av det der er de stolene i hvit farge. De kruvstolene. De var faktis kveldig flotte:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Ikke slipe, men pusse over med et fint pussepapir. Viktig å få en ren overflate før du begynner, om det er finèr eller heltre. Men hør på en fargehandel, ja. Tror nok uansett du kan redde de med maling, dersom beis ikke blir aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Å, takk for mange svar! Fantastisk!! Vi skal dra å se på møblene etterpå. Trenger et spisebord til idag så jeg håper vi vil ha dem Så får det bli et prosjekt utover høsten å få de litt restaurert.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 heftgrunning og noen strøk med maling så hadde de vært hvite i mitt hus! =) fine møbler!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 WOW!! Så flinke dere er damer !! Blir imponert og inspirert!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #13 Skrevet 2. oktober 2011 Heftmaling og hvit høyglans, eller sort, lilla. Ville ikke ha jobba så fryktelig mye med dem, ogikke hatt det i shabby stil. Jeg trorikke shabby stil er så fint veldig mye lengre. Men som hun over, heftgrunn pg maling er pent nok.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Å, så godt å høre! Jeg vil jobbe minst mulig med dem Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå