Gå til innhold

Hvordan får man nye venner egentlig? :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Desverre er det slik at vi har mistet mange av de vennene som vi hadde da vi valgte å få barn. Jeg har fortsatt noen venniner som jeg kan spise lunch med og sånne ting men jeg ønsker meg flere vennepar..

 

Jeg og mannen har to barn og ikke så mye til sosialt liv med venner akkurat, men jeg vet ikke hvordan man skaffer seg venner jeg tror jeg?

 

Hvordan blir dere kjent med nye mennesker og blir venner med dem?

 

husker at det var "lett" når man gikk på skole og i andre sammenhenger hvor man er bundet sammen av en klasse el.l. Men når man er på det nivået at han ikke har noen sosiale aktiviteter og nærmest må trenge seg på folk i køen på rimi, så syntes jeg det er håpløst... :(

 

Jeg ønsker meg rett og slett noen som er i samme situasjon som oss, som vi kunne henge sammen med hjemme i sofakroken en lørdagskveld og kanskje bare dele en flaske vin etter at barna er i seng..

 

Hva gjør dere for å møte nye mennekser? Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at de ikke er i skolealder, men det er ok å bli kjent med folk gjennom aktiviteter uansett.

Her i område er det skileik, ballleik, taekwondo, judo og allidret for barn fra 3 år. Der er det jo en potensiell arena.

Invitere barn og foreldre hjem fra barnehagen.

Lene seg over gjerdet å snakke med naboen.

At en av dere tar opp en hobby eks trenningssenter...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kjent med flere foreldrer med barn i samme avdeling i barnehagen. Vi går ut av og til og spiser lunsj. Ellers så tar vi med barna våre ut og svømme eller tur i parken osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

 

Nei, de er ikke i skolealder enda, eldste er 2 år ;)

Det er ingen naboer i vår aldersgruppe og de yngste barna rundt oss er vel fra 7 år og oppover, så det passer seg liksom ikke helt.

 

Det er nok veldig sant som du sier og som jeg også prøvde å forklare i innlegget mitt: at det er lettest å ta kontakt når man er bundet opp elle ri samme gruppe på en eller annen måte. Men jeg finner visst ingen innfallsvinkel når jeg har muligheten heller..

 

Kanskje jeg bare er litt for sjenert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i Buskerud? Vi bor i Lier, men kommer ikke opprinnelig herfra, så har ikke noe imot nye "lokale" venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, kjenner den følelsen også:)

 

Vi bor forbi Drammen og mot Kongsberg... Ca. 30-40 min fra Lier:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...