Gå til innhold

Har dere forsikring på barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var i banken her om dagen og kontakten vår der lurte på om vi hadde det. Vi hadde det før, men etter bytte av selskap har vi det ikke lenger. Vet faktisk ikke hvorfor..

Men så lurer vi på om vi burde ha det da?

Har hørt at det ikke er noe vits, men hvorfor ikke-eller hvorfor er det lurt?

Tilbudet vi fikk var på 200,- mnd pr. barn.

Det blir da 600,- mnd da vi har 3 barn. Så da lurer jeg på om vi burde kjøpe forsikring til de, eller om vi heller kan bruke disse pengene til sparing til barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det har vi,og ikke så billig heller,men sånn ekstakt sum pr mnd det husker jeg ikke nå.

de går etter samvittigheten,hvem vil vel si nei til å forsikre barna sine, alle vil vel barnas beste....

så vi har det nå, men om det blir veldig trange tider,kanskje vi kutter den ut, for nav sitt system dekker ganske godt her i landet synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det ikke, men vurderer å ta "ung ufør" forsikring på dem. Dvs at de får en viss sum i tillegg til uføretrygd hvis de skulle bli syke eller komme ut for en ulykke og bli arbeidsufør før de rekker å jobbe seg opp eget uføregrunnlag.

 

Livsforsikring syns jeg er helt bortkasta - hva skal vi med penger hvis vi mister barnet vårt? Og ellers er jeg enig i at NAV dekker det man trenger til ombygging av hus o.l. hvis det (gud forby)blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forsikring på barnet mitt, men jeg har en livsforsikring på meg som skal komme henne til gode om det skulle skje meg noe. Den er viktig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har forsikring, hvilke type har dere?

 

(sorry hvis jeg kupper tråden din, hi, men jeg syns det blir lagt for mange "inspirert" tråder, og det er jo innen samme gate, så og si:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi har forsikret datteren vår. Tror vi betaler 200kr mnd for henne, og det inkluderer alt av det som kan skje med henne. Syntes det er veldig greit, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og jeg mener det er viktig å ha slik forsikring hvis du tegner riktig type:) Jeg har uføreforsikring på ham, tegnet med helseopplysninger da han var 3 mnd. Forsikringen innebærer at han kan fortsette denne selv om voksen, uten å måtte gi nye opplysninger noen gang. Skader han seg i oppveksten får han aldri reservasjon på forsikringen pga det. Han vil også ha livsforsikring inne i forsikringen og kan ta over den selv når han fyller 25 år. Det er jo en sikkerhet for hans fremtidige barn når den tid kommer. Faktisk ikke alle som får tegne verken liv eller uføreforsikring.

 

Dersom han blir arbeidsufør allerede fra 18 år dekker forsikringen engangsutbetaling (ca 1 mill) og en årlig uførekapital på pt ca 60 000. Blir du ufør så ung blir du ellers så og si minstepensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...må bare svare hun litt lenger opp som sier at hun selv er forsikret noe som vil gagne barnet hennes godt hvis det skjer henne selv noe..

 

Da har du virkelig ikke skjønt poenget med å forsikre barnet ditt. Hva hvis barnet ditt blir alvorlig skadet...da hjelper det lite at DU er forsikret.

 

Til spørsmålet, JA vi har forsikret alle våre 3 barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...