Gå til innhold

Noen som har peiling på lavt blodtrykk..


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Jeg besvimte i dag.

Stod rett opp og ned, men satt innimellom. Varte kanskje en halvtime, men veklset som sagt mellom å stå og lene meg inntil/ sitte på ei hylle.

Plutselig ble jeg veldig svimmel, det svartnet for meg og jeg måtte bare komme meg ut. Sjanglet meg ut, prøvde å komme meg ut i frisk luft men klarte ikke å åpne døren og satte meg ned ved dørene. Var borte noen sekunder.

 

Det var en stressende morgning, og jeg glemte å spise frokost, hadde så mange andre gjøremål før vi skulle være ute av dørene 0945

 

Det som skjedde var rundt 1030, så det var jo ikke så langt utpå dagen..

 

Noen som vet om den manglende frokosten kan være årsaken?

KJenner jeg er litt skeptisk til å kjøre bil igjen, og tenker; hva om det skjer i bilen neste gang...

 

Håper jeg kan skylde det på frokosten, første gang i svangerskapet at jeg har droppet frokosten..

På siste kontroll for 1 uke siden var bloddtrykket 100/60 så jeg trodde ikke at det skulle være så lavt at jeg skulle besvime...

 

Har også spurt jordmødrene, men det tar ofte litt tid før de svarer..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manglende frokost hadde sikkert litt å si.. Prøv å spise litt og ofte, og få i deg litt lakris (eller sukkerholdig drikke) om du kjenner at det begynner å svimle for deg.. :-)

Har lavt blodtrykk til vanlig, men så lenge jeg spiser litt og ofte, så slipper jeg å besvime.

I svangerskapet har jeg merket at blodtrykket svinger litt fra kontroll til kontroll (og fra dag til dag..).

Jeg har nå kommet til uke 31, og har ikke hatt problemer med bilkjøring, men jeg passer på å ha drikke og litt halspastiller i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også besvimt to ganger og har blitt god på å ha lakrislisser i veska ;-)

 

å ikke spise frokost og i tillegg stresse har helt klart noe å si :-)

 

Du har nok tid til å stoppe bilen når du kjenner at du blir svak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig svingende blodtrykk igjennom hele svangerskapet. Det har blitt målt fra 100/60 på det høyeste og 80/60 på det laveste mener jeg og huske. Men når jeg målte det laveste følte jeg meg ikke dårlig... har hatt andre perioder hvor jeg har vært MYE mer svimmel og utilpass.

 

Fått beskjed om at lavt blodtrykk ikke er farlig, bare veldig ubehagelig for meg... men egentlig bra for babyen.

 

Men jeg er veldig forsiktig med å kjøre bil. Kjører ikke om jeg er kjenner jeg er svimmel i det hele tatt... da må noen kjøre meg eller så må jeg finne andre metoder å komme meg frem på. Er livredd for å krasje og skade andre eller den lille i maven, så da får bilen heller stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lavt blodtrykk i starten av alle svangerskapene. Sist anbefalte legen meg å drikke cola og kaffe. Hihi..tror det er eneste gangen jeg har hørt en lege anbefale cola, men det hjalp litt. Drakk ikke store mengder. Liker egentlig ikke brus særlig godt.

 

Men det positive med å ha lavt blodtrykk i starten, er at du sannsynligvis slipper høyt blodtrykk i slutten av svangerskapet, og det er jo tross alt de høye blodtrykket som er farlig. Mitt blodtrykk har steget sakte, men sikkert og vært i grenseland mellom normalt/høyt i slutten.

 

Spis lakris og ta deg littegrann cola og slapp av, viss du kan. Å stresse om morgenen, før frokost er ikke lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er litt rart at mat har noe å si for blodtrykket..

Trodde mat gikk på blodsukkerdelen...

 

Har i mine to forrige svangerskap hatt stabilt -relativt lavt- blodtrykk helt fram til fødsel, så jeg regner ikke med at det skal stige denne gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...