Gå til innhold

nå jenter, hvordan går det med dere?


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

Litt stille her for tiden, så jeg drar i gang en liten skravlerunde!

 

Hvordan er formen deres? Her går det fint, men får sterke magesmerter når jeg stresser :( er vel et tegn på at jeg må ta det med ro.. Har en stressende jobb med mye ansvar, så er sykemeldt ut uke 12 nå pga stress + flere ting. (blant annet blødning, og tidligere aborter). Planen er å jobbe 100 % igjen om 2 uker, så satser på at jeg blir klar til dess.. Vil gjerne at magesmertene skal bli borte, siden de skremmer meg litt.

 

Ellers så er de andre symptomene:

- tidvis ømme pupper

- do om natta

- tidvis forstoppelse

- sliten

 

Har en 2 åring fra før, så kjenner jeg har litt mer på tapetet nå enn forrige gang jeg var gravid. I tillegg er han blitt ekstremt mammadalt og vil gjerne bæres hele tiden (ikke gjort det før!), så lurer på om han er begynt å skjønne noe?

 

Ellers så er magen kommet allerede, men klarer å skjule det med litt vide gensre :) Er slank fra før, så de som vet at jeg er gravid ser det godt!

 

Ellers nyter vi finværet - i alle fall jeg og lillegutt, selv om jeg for tiden har litt kort lunte som følge av at jeg er sliten ;) har også en mann som er syk så her kom alt på en gang :)

 

dere da? noen som har noe gøy å fortelle?

 

Jeg skal forresten på 1. svangerskapskontroll hos legen når jeg er 11+4 (neste uke).. Men har jo vært en del til leger og 2 ganger på UL pga smerter og blødninger da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er du snart 12 uker :))

Jeg er 13+1 i dag og sliter med både bekkenløsning og halsbrann... Bekkenløsningen holder jeg litt i sjakk med fysioterapi hver uke, og skal begynne med varmtvannsbassengtrening nå. Hadde ikke noe særlig vondt i forrige uke, men så var jeg på shopping! DET blir det lenge til jeg gjør igjen for å si det sånn!! Dagen etter måtte fysioterapauten tape bekkenet mitt :o

 

Ellers så studerer til vernepleier jeg på fulltid. Har søkt på en ekstravaktstilling i ungdomspsykiatrien og hadde vært utrolig greit å få et bein innenfor... Jeg har 2 barn på 7 år og 10 år, som er aktive med både fotball, håndball, turn og korps, i tillegg til at jeg synger selv, så jeg har nok å henge fingrene i for å si det sånn.

 

Har lagt på meg 2 kg til nå, og kjenner panikken etter 25 kg+ i de to andre svangerskapene mine. Jeg KAN virkelig ikke legge på meg like mye denne gangen. Magen har begynt å vise litt, men jeg går hele tiden å krysser fingrene for at jeg ikke skal bli så stor denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen oppadstigende. Har egentlig vært i ganske grei form til nå, men kjenner jeg er mindre trøtt og uvel nå. Var på UL på torsdag, var en fantastisk opplevelse å få se lille i magen :) Ble satt frem 2 dager, så nå er jeg 11+2. 12 uker nærmer seg med stormskritt!

 

Var på shoppingtur i går, og da ble det en mammabukse og endel vide gensere. Har ikke shoppet siden februar, så det var på tide. Det eneste som fortsatt passer er kosebuksene.

 

Har lagt på meg 3,5 kg til nå. De siste to, kom fra mandag til i dag, enda jeg tom har spist sunnere! Kjenner at det strekker skikkelig inne i magen om dagen, så det er vel en vekstspurt:)

 

Er så heldig at jeg har jobbet fullt til nå, og det håper jeg inderlig på å kunne fortsette med lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen bedre enn på lenge. Har vært kvalm og kastet opp siden uke 6, har lagt meg samtidig som poden på 3 sånn i 7-tida og skulle helst ha sovet 12-15 timer i døgnet. Men den siste uka har det løsnet litt, er ikke så kvalm lenger, er trøtt, men ikke slik at jeg må legge meg så tidlig. I 9-10-tida er det slutt og senga kaller, og da sover jeg til poden våkner mellom 6 og 7, med en tissepause eller to.

 

Er 12 uker i morgen, endelig! Har fortalt det til de nærmeste i familien og noen venner, men venter et par uker før poden og resten av verden får vite det.

 

Mammaklærne har vært brukt siden uke 6 har faktisk, har ikke kunnet hatt noe som har presset på magen. Og klarer å skjule magen under vide tunikaer og gensre såvidt. Kan bli hardt å holde det hemmelig to uker til, men en uke skal jeg nok klare. Har jobbet hele tiden, men det har vært vanskelig noen dager, og sjefen har måttet tilrettelegge en del.

 

Håper jeg får til å jobbe så lenge som mulig, og krysser fingrene for at bekkenløsninga ikke har kommet for fullt ennå. Ble 100% sykmeldt i uke 24 sist. Kjenner det hele dagen, men det er ikke plagsomt så lenge jeg ikke løfter og sliter meg ut.

 

Håper formen kommer seg hos dere også nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo :)

 

Her er også formen stigende, men det har vært noen skikkelige kvalme uker og har utrolig lite energi. Jobber 100%, men var sykmeldt i 2 uker da kvalmen var på det værste. Er 13 uker nå og kjenner at jeg blir utrolig sliten av å jobbe 100%. Det er ikke noe energi igjen når jeg kommer hjem fra jobb. Får så dårlig samvittighet ovenfor jenta mi på 5 år og samboeren min når jeg bare ligger rett ut. Noen andre som har det slik?

Tenker mange ganger på om jeg kanskje burde sykmeldt meg 50%, men så er samvittigheten ovenfor jobben. Dem er ikke så veldig forståelsesfulle...

Men man skal tenke på seg selv og den lille i magen i et svangerskap? ikke sant?

 

Har de siste dagene hatt litt magesmerter også.. Litt sånn "mensenvondt"... Antagelig stress :(

 

Håper det er bra med dere alle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slusa: kjedelig med bekkenløsning ja! Slapp unna det med førstemann, men kjenner jeg er mer mottakelig for det denne gangen.. nå når jeg er hjemme kjenner jeg det heldigvis ikke, men kjente det før jeg ble sykemeldt.. (går på hardt steingulv hele dagen..), så jeg skal i alle fall passe på å ha gode sko på meg når jeg skal tilbake i jobb :)

 

Linerlen og Arga G08+12: Har enda ikke tatt i bruk mammabuksene her - men går kun med bukser som er lave i livet nå.. Buksene med høyt liv er lagt bort for lengst.. Føler jeg går i de tre samme buksene konstant ;) får vel snart dra meg på shopping... Men liker ikke mammabuksene noe særlig.. husker med førstemann at jeg fant 1 jeg likte.. ellers sverget jeg til tights.. synd tights ikke er like in i motebildet denne gangen ;)

 

Min nr 2: slike magesmerter har jeg også innimellom.. hos meg kommer de når jeg stresser.. Det er deg selv og babyen du skal ta hensyn til nå - jobben klarer seg alltids! :) men skjønner den dårlige samvittigheten din.. sliter også med det samme :) har en ledende stilling, og føler at jeg overlater for mye på andres skuldre nå når jeg er sykemeldt, men heldigvis har jeg en sjef som har forstått litt mer om svangerskap nå når han har fått barn selv :) Det er mye bedre for en arbeidsgiver å ha deg på jobb når du kan yte 100% enten det er i 3 timer eller 8 timer.. men å ha en gående i 100 % men som bare går for "halv maskin" så blir det fort slitsomt for begge parter er mitt inntrykk.. Min sjef vet også at jeg har mistet 2 ganger før nå, og han vet jo at jeg alltid stiller opp og så og si aldri tar meg en sykedag selv om jeg er syk (foruten når barnet mitt er sykt selvfølgelig).. Så når jeg er sykemeldt føler jeg at han skjønner at det er nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :)

Jeg gikk og smilte for meg sjøl på vei til jobb i dag! Er straks i uke 12, og er i god form, livet er herlig!

Til dere som ikke er i super form nå, så har jeg hørt rykter om at det gjerne letter litt i 2.trimester. Får håpe det gjelder for dere også!

Heldig du, mamma har baby i maagen, som har en så forståelsesfull sjef. Det har utrolig mye å si!

Her jeg jobber, ansatte de meg fast selv om de visste at jeg er gravid. Synes da det er et kompliment i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Formen har egentlig ikke vært så verst hele veien. Bare veeeldig trøtt i perioder. I dag er jeg 13 + 4, og begynner å ane en kul på magen. Bare mannen min og jeg som vet det enda;) Håper å drøye med å si det et par uker til, men kan bli vanskelig. Særlig når det er to inni der! Men vidt tøy kommer man langt med;) Var til andre svangerskapskontroll. Jeg har faktisk ikke lagt på meg noenting siden jeg ble gravid. I dag hadde jeg til og med gått bittelitt ned i vekt siden forrige kontroll i uke 8. Men det endrer seg nok snart når man venter tvillinger! Jeg er flink til å spise ofte, men orker ikke særlig store porsjoner før magen er full. Flere som har det slik?

Ellers var blodtrykket mitt høyt:( Kommer nok av stress på jobb. Jobber fullt, og har i tillegg beredskap noen uker. Kan nok bli tungt etterhvert hvis man plutselig må jobbe natt. Skjønner nå hvorfor sykemelding er anbefalt fra uke 20 når man venter tvillinger. Men jeg klamrer meg fast. Vil jobbe lenger. Men skal selvsagt lytte til kroppen:)

En fin kveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...