Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg liker veldig godt 3-hjulinger som Mountain Buggy, TFK og Easywalker. Hadde en Joggster Twist til storebror som vi var fornøyd med. Men jeg trenger en vogn som kan vendes mot den som triller til lillebror som akkurat har vokst ut av vognbagen. Så oppdaget jeg Koelstra Latinique! Et merke som er godt kjent i Europa og som har produsert barnevogner i en mannsalder. Den er minst like stilig som de andre 3-hjulingene men har vendbar sittedel. Jeg fikk den for 1 uke siden (bestilte på nett, få butikker i NOrge som har den, kun Barneland). Veldig fornøyd! God å trille, flat liggestilling, lett og liten sammenlagt. Anbefales til de som har vært i samme dilemma som meg og ønsker seg en 3-hjuling!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Kan legge ved en link hvis noen blir nysgjerrige :-) http://www.koelstra.com/en/product/13766/Latinique.aspx
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Den så veldig fin ut. Nesten synd jeg ikke skal ha flere barn.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Ja, søsteren min har den og er veldig fornøyd. Jeg vurderer å kjøpe den til lilletassen som kommer på nyåret, men har ikke helt bestemt meg ennå. Mulig jeg ender opp med en 4-hjuling i stedet, men dersom jeg finner ut at jeg vil ha en 3-hjuling blir det nok Koelstra. (Er jo egentlig 4 hjul siden det er 2 hjul) foran, noe som gjør den mer stødig, men i praksis en 3-hjuling
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg vurderte den. Men den har ett minus. Den er litt kort for eldre barn. Det blir som med Bugaboo. Man har kun vogna til max to år. Synes det er greit å ha mulighet til å få plass til barne ut vognperioden!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har også denne, kjøpte den i Nederland der den produseres. For meg er det en genial vogn. Ja, den er nok litt kortere i ryggen enn TFK og Easywalker, men den passer desto bedre til barn i alderen 0 - 1,5 år. De minste barna blir jo helt borte i sportsdelen til disse vognene og slenger frem og tilbake hvis man ikke kjøper seteinnlegg eller støtter de opp på en annen måte. For meg er vendbar sportsdel såpass viktig at jeg da heller kjøper en romslig trille når barnet vokser ut av Koelstraen. Anbefales på det sterkeste! Hadde vært enda bedre hvis de hadde enda flere farger å velge mellom :-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Mulig den blir litt kort den helt siste tiden. Men da er det vel uansett greit med en enklere trille. Og jeg synes ingen vogn er perfekt hele vognperioden, og som hun over sier, er denne bedre den første tiden pga den vendbare sportsdelen. Jeg mener man uansett må ha minst 2 vogner hel vognperioden. HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har bestilt den på MyPram.com. Bra service derfra, jeg fikk e-post om at de hadde lang leveringstid på fargen jeg egentlig ønsket meg og fikk andre alternativer hvis jeg heller ønsket det. Den kan også bestilles fra Koelstra.no (bildene der inne er av en eldre modell, men de har den nyeste modellen), da får dere den kjappere. De har den også på pingpong-online.de, men de har jeg ikke så god erfaring med så ville ikke bestilt derfra.. Og Obs, Obs: Hvis dere vurderer vogna, må dere kjøpe en 2010-modell eller nyere, da det har skjedd en del forbedringer siden de tidligere modellene. HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Betalte du mye i toll o.l da? Hva ble prisen på den til slutt?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Du betaler ikke toll for barnevogner. Du legger inn at du bestiller fra Norge. Da trekker de fra tysk Mva (17%). Så må du betale norsk Mva på dette beløpet ved innføring til Norge. I tillegg kommer frakt. I dette tilfellet ble det 529 euro minus 17% =439.07 euro. I tillegg må du beregne norsk Kva på 25%, det blir da 548 euro. I tillegg kommer frakt som var ca 30 euro. Totalt ca 580 euro. Dvs ca 4525 NOK. Det er jo ikke så mye billigere enn fra Koelstra.no, så det er jo et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå