Gå til innhold

Jeg må le av dere som skryter av å spare til barna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som setter penger i banken til barna samtidig som dere nedbetaler lån. Ser dere ikke hvor dårlig økonomi det er i dette?

 

Barna mine har ikke ei krone på konto, men de har foreldre som betaler mye ned på boliglånet og som vil ha mulighet til å kjøpe leilighet til dem når de skal studere og ellers hjelpe dem med sertifikat o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler mitt lån, og har lite i lån i forhold til verdier. Er millionær på papiret ;)

 

Og sparer ikke så mye til barna, men noen hundrelapper i måneden blir det. Så de har ikke superfeite sparekontoer, og det meste har de selv spart og satt inn med stolthet :)

 

Ser ikke poenget i å spare så mye. Bare nok til å starte opp når en flytter for seg selv - vaskemaskin, seng, kjøleskap, komfyr og slike ting. Det fikk jeg selv, og det var godt å kunne starte uten å bygge opp kredittgjeld på sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg. Dessuten veit og pgså veeeldig godt hva jeg hadde brukt pengene til, dersom jeg fikk en hel haug som 18åring, å det hadde ikke vært innskudd på leilighet.

 

Da er det surt å ha spart i årevis til poden når du ser pengene gå opp i røyk (eller sprit ;) )

 

Nå er det sikkert mange som øremerker pengene, men veldig mange av de jeg kjenner gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer til barna for jeg kommer aldri til å komme meg inn på boligmarkedet. Og da er det fint at jeg iallfall kan spare penger til en startkapital til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.59: Det syns jeg er flott av deg når du ikke kan spare i bolig. Vi har kjøpt medlemskap i boligbyggelag både i Oslo og og Bergen, så ha barna våre større mulighet til å få en grei leilighet når de skal studere. Dagens tips:)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen egenkapital og jeg vil heller ikke klare å spare opp de 20% jeg måtte trenge.

 

Grunnen til at jeg ikke har egenkapital er fordi jeg, før jeg fikk barn, hadde ulønnet permisjon i 2 år for å ta vare på min syke bestemor til hun fikk sykehjemsplass. Da gikk sparepengene mine. Så fikk jeg barn og med et dyrt leiemarked så har jeg ikke sjangs til å spare opp så mye penger igjen. Dessverre.

 

Så da syns jeg at det minste jeg kan gjøre er å spare til barna så de får noe.

 

16:59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...