Gå til innhold

lar dere barna se mye tv/dvd når de er syke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi pleier vanligvis ikke å ty så mye til tv når snuppa er syk, men kjenner nå at vi bruker det en del. Hun har vannkopper+forkjølelse og vi foreldre har forkjølelse/bronkitt.

Vi har nå kommet inn i en rytme hvor vi holder på med litt formingsaktiviteter som tegning, perler eller plastelina om formiddagen. Så tar vi oss en luftetur ut, selvom vi ikke orker å gjøre så mye så er det godt å komme ut og få litt luft. Jenta vår er da veldig sliten på ettermiddagene og hun har da fått se på dvd en times tid før middag og så har hun sett barnetv eller en film til etter middag. Synes egentlig ikke noe om å parkere henne foran tv så mye, men akkurat nå så er det deilig å ty til det på ettermiddagene. Verken hun eller vi har noen energi til å leke eller finne på noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de er syke får de se så mye de vil på tv/dvd...orker du å gjøre mye annet enn å ligge på sofaen når du er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Storesøster har brukket foten og ser masse både på tv og dvd og spiller xbox nå. Jeg kan ikke bære henne rundt pga jeg har vonde hender så vi ser en del sammen.

 

De ser tv vanligvis etter bhg/skole og sfo og i helgene også.

Men jeg begrenser det selvfølgelig. Jeg er også sliten etter en lang dag på jobb og liker å se tv på ettermiddagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser ungene på tv stadig vekk. Så lenge de er flinke til å leke og herje ute også og ikke bare er stillesittende, så får de lov til å se på tv. Jeg stresser ikke med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i all verden, skal de tvinges til å sitte oppreist og drive med aktiviterer når de er syke og egentlig bare orker å ligge på sofaen? Har man regler for data og tv settes disse på pause om man er syk syns nå jeg, uanset hvor gammel man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, om foreldre er så ivrige på å "gjøre alt riktig" at de vil stimulere barna med aktiviteter også når de er syke fordi "man kan da ikke se tv en hel dag" da har man feilet en plass altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...