Gå til innhold

Hjelp meg å velge vogn, vær så snill...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har termin til nyttår så tenker det begynner å haste litt med den vogna altså.. I allefall om den må bestilles..

 

Krav:

- Må ha 4 hjul

- Må ha gode justeringsmuligheter på håndtak, da jeg er veldig liten (152 cm)

- Må ellers være stødig og stabil.. Også liker jeg best de som ser litt klassiske ut :)

 

Triller mest på asfalt og på snø. Vi har laaange kuldeperioder (med veeeldig kaldt også) så det må være plass til en god pose.. (har en voksi classic)

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med dine kriterier er jeg ikke i tvil om hvilken vogn du bør ha; Simo, uten tvil!

Da får du alt du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga Citycross. Fire store hjul og gode justeringsmuligheter på håndtaket. Vi kjøpte denne etter anbefalinger fra søstra mi som har to barn, og venninna mi som har 3 barn. De har begge gått gjennom et utall vogner, og begges favoritter er den her. Dette er en kombivogn, det syns jeg er veldig praktisk. Duovogner bruker samme understell til bag-del og sportsdel, og blir dermed mer slitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

City cross er en duovogn. Altså den består av to deler. En bag og en sportsdel som man bruker enten eller, hver for seg. Man bruker samme understell til begge.

 

Simo kombi (som et eks.) er en kombivogn, og har en sportsdel med en løs bag man bruker i babytiden. Man fjerner da bare babybagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, takk anonym 14:25 :) Jeg var litt rask på avtrekkeren med å skrive :) Godt vi ikke bare forvirrer HI enda mer :) hehe..

 

Hilsen henne med Emmaljunga citycross :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som har gått gjennom flere vogner og ikke blitt fornøyd (kjøpt billig brukt, arvet og lånt av venner), og endt opp med en city cross etter at jeg fikk låne en av en venninne. Det er den beste vogna jeg har trillet!!! Den er myyye lettere enn Simo, og mye bedre å trille enn Brio. Vi bor også i et snø- og kuldehøl, så fire store hjul er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har emmaljunga edge med slik vippe-håndtak! vi har samme behov som deg og jeg er ikke den høyeste i verden selv (1.60)

 

den er super på alle plan, bortsett fra kjøpesenter og annen innebruk.. den er stor og god for babyen, kjempestødig og kommer seg frem på alle underlag, vi kjørte ofte i skog og utmark der det ikke var sti og vi hadde ingen problemer med å komme oss frem. den kjører lett over store brøytekanter, is, sørpe og til og med der plogen ikke har brøytet (kommer ofte langt på dag og brøyter hos oss, vi trillet i 40cm nysnø flere ganger..)

 

metallkurv unver er absolutt å foretrekke da disse i stoff gjerne blir slappe og slper i asfalten om en har noe oppi.. sportsdelen er også super og hverken jeg eller lille har noe negativt å si om vognen til vårt bruk! :) vi får den til og med inn i bagasjerommet på poloen vår, så den tar nok ikke så veldig mye mer plass enn andre vogner, men den er litt tung da, det er det eneste.. men så lenge en er innstillt på å ble sprek og ha ei super vogn er edge absolutt et godt kjøp! :D vi skal bruke den igjen til nr to som kommer i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en kombivogn bruker du jo "hele" vognen hele tiden og den vil få mer slitasje på sitte-delen enn en duo-vogn.. understellet blir brukt likt på begge vognene.. derfor ville jeg gått for en duovogn da det ofte er mer slitasje på delene som består av tekstil enn på understellet.. spesiellt sportsdelen kanskje da det ofte er større barn som griser til med skittne sko eller klær, mat osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips jenter =) Jeg har sett litt på nett på de dere har foreslått og må si jeg falt litt for emmaljungavognene.. Både edge og city cross var jo kjempefine :)

 

Jeg ser man nå kan få et sånn sporty understell til edge som city cross har, så jeg skal ringe rundt å høre om noen har denne så jeg kan se på.. Jeg likte bagen på edge bedre enn den bagen man kunne kjøpe til city crossen.. Den så liten ut, selv om det bare var noen få cm som skilte de i oppgitte mål.. Noen erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo og Emmaljunga er to like vogner. Simo kan du dille lit med skifte farge og masse ekstra utstyr. Det er ikkje på Emmajunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt sjekke ut Bogaboo det tror jeg vil være den perfekte vognen for deg.

 

Jeg er 160cm og den er ikke for høy, og kan justeres til min samboer. Vi har kjøpt med vinterjul. Den har vert best i test, den er veldig lett, og alle jeg vet som har hatt den eller har den, skryter veldig. Vi kan også sette bilstolen på vognen :) ..og den tar liten plass i bilen..........baggen er faktisk stor og god :)

 

Jeg gleder meg til å ta den i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten tvil: Bri sin happy duo;) Fantastisk vogn, ikke så stor som simo men men mindre og minst like stabi, Vogna har 4 gode hjul som gjør at den er en drøm og kjøre på asvalt, grus, snø og is. Veldi god og stabil vogn som også er en god senter og by vogn;;) Styret kan du snu i begge retninger og det er bremser både foran og bak. Dessuten er den lun og god og den er heller ikke sånn skam dyr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt emmaljunga duo edge til min forrige og kjøpte simo duo nå. uten tvil vil jeg si at jeg liker simo vogna mye bedre enn emmaljunga. emmaljunga var mye tyngre og vanskeligere å slå sammen, kan jo være endret på dette nå da. men på simovogna jeg har nå er det bare å klikke på plass de ulike delene, det er super snedig. Emmaljunga vogna ble blass i fargen pga sola, tålte ingenting før den ble helt grå og kalesjen hadde ikke like god holdbarhet. den har ingen stramming slik at den ble slapp etterhvert. Simo sin vogn er vakker, klassisk, ekstrautstyr, billigere, finere, 4 hjul. den er perfekt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kjøpt testvinneren hadde jeg fått problemer på vinterføre. Holder ikkje mine mål. Hater slike hjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...