Tråddreper Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Frå eg va liten (barneskule alder) har eg altid sagt: "når eg blir stor kjem eg til å få tvillingjenter!" Dette holdt eg fast på i mange år. På ei alternativmesse for ca 5 år siden, snakka eg med ein som "ser'. Han sa: "i ca 2013 kjem du til å få tvillingjenter". Blei ganske paff då, siden dette va min egen spådom frå tidlig alder. Ja, no sitte eg her. Gravid for fyste gong, og ca 5 veker frå vei. Er veldig spent, for no er det ikkje mange veker til eg for svar på om det er noke i dette Veit ikkje om det har noke å sei, men virke som om eg har mykje Hcg i urinen. Testa positivt berre vel 1 veka ette EL, og testane vise veldig fort å tydelig positivt på eit tidlig stadie.. Ein ting til eg stussa på: tok G-test i dag med ukeindikator. Den vise fort Gravid 3+, men eg hadde EL for berre 2 1/2 veka siden. (testa med CB fertilitetsmonitor). Burde stått Gravid 2-3 ?!?! Kanskje eg legge for mykje i det..Noken med erfaring?
SuperMoM <3 Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Leger sier man ikke skal stole på de testene da de ikke kan måle hcg riktig. Hcg min steg normalt da jeg gikk med tvillinger,mens det nå steg raskere:)
Leirha Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Min mening er at du ikke skal legge så mye i det, bare vente og se.
Tråddreper Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2011 Jepp, det er ikkje annet å gjera. Men no når eg er voksen, å meir bevisst på ansvar å økonomi, er 1 baby om gongen heeeeeeeeilt greit!
Leirha Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Ja, enig. En baby om gangen mht økonomi. Men jeg må si at jeg kunne tenkt meg et tvillingpar. Dette er min (mest sannsynlig) siste graviditet, og da hadde det jo vært enormt koselig å fått et tvillingpar... Men økonomisk hadde det vært fatalt, dessverre, men kommer det tvillinger, så ordner vi det til på beste måte.
Tråddreper Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2011 Ja kjedelig kor mykje den økonomien styre.. Men som du seie, berre å gjera det beste ut av det. Har altid vert fasinert av en-egga tvillinga, so tar imot med takk, sjølv om det sikkert hadde blitt litt overveldande Nei, det er ikkje anna å gjera enn å venta å sjå. Godt eg er "tolmodigheten" sjøl.. not hehe
Iz Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg opplevde også det samme som deg ang. G-test med ukeindikator, og begynt å stusse på om det kan være to inni der. Hcg-nivået varierer jo veldig fra person til person i begynnelsen, så jeg tror nok egentlig bare at jeg har hatt en rask stigning. Alikevel skal jeg på ultralyd om 10 dager, så blir spennende å se Det hadde i allefall ikke gjort meg noe å få tvillinger
Tråddreper Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2011 Øy, det blir spennande.. Eg må nok venta nokre veker før 1 kontroll.. Er berre 4+5. Sjølv om eg altid har ønska tvillinga, kjenne eg no at 1 er kanskje nok. Men mest spent siden eg har prata om detta med at eg skal ha tvillingar heilt siden eg var liten. Det seies jo at visst det er tvillingar i familien, kjem det på kvar 3dje generasjons ledd.. Og det er eg på både mamma å pappa sin side So me spøka med at eg sikkert for firlinga
Iz Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Oi, såpass ja:-p hehe Hvis det da stemmer med hver 3dje generasjon, så er jo du en veldig god kandidat ja;-) Jeg har tvillingbrødre, toeggede. Det er vel toeggede som er arvelig, men veit ikke hvor arvelig det er når moren din har fått det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå